pearlvisionboy Postat 3 augusti 2011 Postat 3 augusti 2011 Tjena! jag kör logic och ska bränna ner en låt till skiva. Ska jag bränna ner MP3 eller WAW?? samt... måste jag spara ner i 16 bit eller funkar det med 24? Mvh. Emil
KillwithSkill Postat 3 augusti 2011 Postat 3 augusti 2011 Wav eller aif och i 16 bitar. Kör med dithering om du spelat in i 24 bitar innan. Har du Pro eller Express? I Pro så får du med programmet waveburner. Bounca då ner det i Logic i 24 bitar utan dithering. Sen importera filen in i Waveburner. Lägg på ev pluggar för mastering om du inte redan gjort det vid bounceningen. Sen i Waveburner kan du redigera fade in och ut och klippa, justera bort dö-tyst-tid. Sen in med en CD och tryck på bränn. Du kan även lägga dit CD-text.
DigRules Postat 3 augusti 2011 Postat 3 augusti 2011 (redigerat) Wave, 16 bitar, 44,1 kHz om du skall bränna CD-skiva. MP3 kan du spara till om du skall lägga ut på nätet eller nåt. Edit: Hoppsan, här var man inte snabbast... 🙂 Redigerat 3 augusti 2011 av DigRules
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.