Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej,

jag har använt ett lexicon lambda till min iMac, men härom dagen lade den högra (R-OUT) linjeutgången av. Om jag trixar lite med USB kontakten (drar ur, pluggar in igen...) så KAN det funka, men det är högst otillförlitligt, och när den väl skickar ljud så kan det 1) fungera en stund 2) leverera missljud och pip.

Jag har dubbelkollat allt övrigt. Monitorerna funkar perfekt, nya sladdar (balanserade tele till xlr) och lambdas inspelning samt uppspelning via hörlurar fungerar fint. Inga andra problem. Det är bara högra linjeutgången som inte fungerar.

Ljudkortet har varit ganska instabilt på PC, men till iMacen fungerade det först mycket bra.

Får du någon idé som jag kan testa?

Vänligen,

Bo

Redigerat av BoGabrielNurmi
Annons
Postat

Dessvärre köpte jag kortet för några år sedan, så jag har ingen garanti. Ljudkortet använder core audio (vad jag har förstått!) och behöver inga separata drivers. Jag har bara pluggat in det och iMac hittar det.

Postat

haha känner igen det har haft 4 stycken lexicon lambda va alltid något som pajjade i början skickade jag tillbaka och fick nya på löpande band sen tröttnade jag och slängde den. någon gång slutade den ena micpreampen funka en annan gång fantom matningen o.s.v o.s.v. Det är en sån där maskin som man blir gråhårig av

Postat

Jo, jag har fått det intrycket av inlägg på diverse forum. Nu funkar kortet igen, och har fungerat bra hela eftermiddagen, men jag förstår inte varför det slutar fungera ibland. Verkar ha något med usb-kopplingen att göra. Blir nog byte tids nog, Apogee Duet 2 tror jag.

Postat

Provkörde det där kortet för några år sedan och min erfarenhet blev, precis som många andras, att micingångarna helt sonika lade av och ett klassiskt sinuspip höll på att sätta stopp för hela min hobbyproducentkarriär (en del hade nog hoppats på att det blivit så men 😛) Att line:a gick däremot kalas 🤪

Jag fick för mig att det var p g a att det där kortets strömförsörjning sköts via USB:t och det kunde ha med saken att göra.

I vilket fall som helst är det segt när det strular 🙁

Vänligen,

CHAE

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.