Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

jag väljer mellan att köpa en zoom mrs4 (1800 kr) eller en zoom ps04 (1500 kr). båda är begagnade och med 128 Mb minneskort.

jag har tänkt spela in låtidéer i den, med olika keyboards, piano, gitarr, sång osv. självklart är det viktigt att ljudkvaliteten blir okej så att jag kan göra demos av de låtar som blir bra.

någon som har en bestämd uppfattning om vilket köp som är bäst? om jag få ett snabbt svar blir jag glad :rolleyes:

Annons
Katla (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Det är väl ingen monsterskillnad på dem. Men om jag ska rekommendera en av dem så blir det mrs4. Jag ägde en själv för ett par år sedan. Väldigt lättjobbad och trubbelfri.

Det är bra kvalité på ljudet och även på de inbyggda effekterna.

Redigerat av equinoxe
Steffeboy (oregistrerad)
Postat

Köpte själv en PS-04 och kan bara säga att den är kanon. Lättanvänd med mycket bra ljud i den inbyggda micken!

Särskilt med inspelning av akustisk gitarr.

Har gjort 3 demos som faktiskt låter mycket bra trots ej tidigare erfarenhet av inspelningar.

Ha dé gött!

Steffeboy

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.