emoire (oregistrerad) Postat 1 mars 2004 Postat 1 mars 2004 Hej. Har skaffat mig ett M-audio Audiophile USB som jag kör på min AMD 2500+ med 900 någonting i ram. Kör win xp och använder mig av Sonar 3 Producer Edition. Problemen är följande; 1. När inspelningen är igång och man har en paus i spelandet på tex. gitarren så uppstår lite titt som tätt ett peakat distat oljud. Ljuder kvarstår tills man inaktiverar medhörningsfunktionen (echo on). När man sedan aktiverar den igen är ljudet borta. Vad kan detta bero på? 2. Vad ska man ha för audioinställningar för bästa kvalitet? Om jag kör med 44100Hz och 16 bit med omärkbar latency så får jag nästan garanterat audio dropout under inspelningen. Inspelningen avbryts således. Jag kan ju sänka Khz men då blir ju kvaliten rätt mkt sämre. Hur ska man konfigurera sonar 3 för bästa performance? Jag vill ju inte öka latency, går ju inte att spela in med delay. Finns det ngra knep? Ngn som vet? MVH /fredrik
wollibolli Postat 1 mars 2004 Postat 1 mars 2004 (redigerat) Har aldrig kört Sonar så kan inte hjälpa dig direkt men: 1. Kommer ljudet säkert från Sonar och inte annan extern utrustning ? 2. 24/48 är väl vad dom flesta kör, klart att 24/96 är "bäst" men det tar ju upp 4 gånger mer utrymme också och du hör knappast någon skillnad. Det där med delay och USB Audiophilen har jag heller ingen erfarenhet av. Kanske finns det nya drivrutiner eller uppdaterad firmware.. 😲 Redigerat 1 mars 2004 av wollibolli
emoire (oregistrerad) Postat 1 mars 2004 Postat 1 mars 2004 Vet inte var ljudet kommer ifrån. Uppstår helt slumpartat. Har de senaste drivrutirnerna. Kan det ha ngt med I/O Buffer Size att göra?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.