Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Det är så att jag har påbörjat ett projekt här i min lya. Har nämligen finansierat lite studioprylar för hemmabruk (inga värsting grejer). Vill helt enkelt bara börja spela in på "riktigt", då jag tidigare bara spelat in via Line 6 UX2 och sedan ezdrummer in i cubase. Nu ska det bli ändring på det, och jag har nu kommit till just trummorna. Är ute efter ett billigt, men ändå dugligt mikrofon kit. Helst så vill jag hålla mig kring 1500 sek eller lägre, och då får det gärna hänga med överhängsmickar också. Och självklart då så bläddrade jag runt lite på Thomann (som säkert många fler än jag kollar i första hand) och fann bl.a THE T.BONE DC1200 kitet samt även THE T.BONE DC1500. Dock så känns ju thomanns egna märken ganska epa, enligt mig. Så ge mig gärna lite tips och tycken! Vet ni något mycket bättre i ungefär samma prisklass? Alla svar uppskattas.

Peace / nygren

Annons
Postat

Trum-mick-set brukar finnas t salu på Blocket o Vendolin till halva priset.

Ett annat tips är att satsa på få, men bra mickar. Med noggrann placering av två bra mickar, en framför kaggen, och en enda overhead, får du bättre ljud än med sex st billigare! Sen kan du köpa fler mickar eftersom. SM57 funkar fint på kaggen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.