Jump to content
Annons

Bäst småmembranare till ak gitarr?

Guitar Nilsson

Recommended Posts

Jag har provat NT4 jämte ett par KM183, som iofs är rundtagande men det var de två alternativ jag hade.

Satte upp båda paren som rumsmikrofoner i en stor sal. NT4 är ju moterad som X/Y, KM183'orna valde jag göra ett A/B-par av med 30-40 cm mellan membranen.

I den situationen lät NT4 tunn och diffus.

Dela på andra sajter

Annons

Jag har provat NT4 jämte ett par KM183, som iofs är rundtagande men det var de två alternativ jag hade.

Satte upp båda paren som rumsmikrofoner i en stor sal. NT4 är ju moterad som X/Y, KM183'orna valde jag göra ett A/B-par av med 30-40 cm mellan membranen.

I den situationen lät NT4 tunn och diffus.

Tror jag lutar åt 102:an eller nått annat åt stor membran hållet.

Jag har kollat på: Blue Woodpecker och Milab DC-196 också, dock mycket mycket dyrare än 102:an.

Redigerat av hellfog
Dela på andra sajter

http://www.youtube.com/watch?v=fkTKZ5IjvGk

Här är en video jag spelade in i vintras när min kompis Robin Scott lirar sin låt "Oh oh" live i vår (Secret Circus) lilla studio i Roswell, New Mexico. Tycker guraljudet blev fint.

Sitter två CM3:or i XY vid tolfte bandet, M/S strax utanför bild på helhet/rum -antingen Studio Projects B3 eller M-audio solaris som side (kommer inte ihåg) och nån billig MXL-småmembranare som mid. Aningen (hårt Lowpassad/highcuttad) line för extra botten. Sångmiken är en skitbillig Superlux nånting som är märkligt bra trots fyndpris. Allt genom brorsans underbara SAM82 rig (helt nersölad med Lundahl-trafos 🙂 )

Dela på andra sajter

Här är en video jag spelade in i vintras när min kompis Robin Scott lirar sin låt "Oh oh" live i vår (Secret Circus) lilla studio i Roswell, New Mexico. Tycker guraljudet blev fint.

Sitter två CM3:or i XY vid tolfte bandet, M/S strax utanför bild på helhet/rum -antingen Studio Projects B3 eller M-audio solaris som side (kommer inte ihåg) och nån billig MXL-småmembranare som mid. Aningen (hårt Lowpassad/highcuttad) line för extra botten. Sångmiken är en skitbillig Superlux nånting som är märkligt bra trots fyndpris. Allt genom brorsans underbara SAM82 rig (helt nersölad med Lundahl-trafos 🙂 )

Najs!

Dela på andra sajter

Låter mycket bra. Snyggt. 🙂
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.