joachime Postat 21 oktober 2012 Dela Postat 21 oktober 2012 Jag har provat NT4 jämte ett par KM183, som iofs är rundtagande men det var de två alternativ jag hade. Satte upp båda paren som rumsmikrofoner i en stor sal. NT4 är ju moterad som X/Y, KM183'orna valde jag göra ett A/B-par av med 30-40 cm mellan membranen. I den situationen lät NT4 tunn och diffus. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 21 oktober 2012 Dela Postat 21 oktober 2012 (redigerat) Jag har provat NT4 jämte ett par KM183, som iofs är rundtagande men det var de två alternativ jag hade. Satte upp båda paren som rumsmikrofoner i en stor sal. NT4 är ju moterad som X/Y, KM183'orna valde jag göra ett A/B-par av med 30-40 cm mellan membranen. I den situationen lät NT4 tunn och diffus. Tror jag lutar åt 102:an eller nått annat åt stor membran hållet. Jag har kollat på: Blue Woodpecker och Milab DC-196 också, dock mycket mycket dyrare än 102:an. Redigerat 21 oktober 2012 av hellfog Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrBluesman Postat 21 oktober 2012 Dela Postat 21 oktober 2012 http://www.youtube.com/watch?v=fkTKZ5IjvGk Här är en video jag spelade in i vintras när min kompis Robin Scott lirar sin låt "Oh oh" live i vår (Secret Circus) lilla studio i Roswell, New Mexico. Tycker guraljudet blev fint. Sitter två CM3:or i XY vid tolfte bandet, M/S strax utanför bild på helhet/rum -antingen Studio Projects B3 eller M-audio solaris som side (kommer inte ihåg) och nån billig MXL-småmembranare som mid. Aningen (hårt Lowpassad/highcuttad) line för extra botten. Sångmiken är en skitbillig Superlux nånting som är märkligt bra trots fyndpris. Allt genom brorsans underbara SAM82 rig (helt nersölad med Lundahl-trafos 🙂 ) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 21 oktober 2012 Dela Postat 21 oktober 2012 high end smajend, kollat Beyerdynamic CM930? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 21 oktober 2012 Dela Postat 21 oktober 2012 high end smajend, kollat Beyerdynamic CM930? Den har jag inte kollat upp. Men eftersom jag är nöjd med nuvarande mick och dess märke "sE Electronics" Kommer jag köpa sE Electronics Z5600a II, verkar vara en härlig mick. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 21 oktober 2012 Dela Postat 21 oktober 2012 Den har jag inte kollat upp. Men eftersom jag är nöjd med nuvarande mick och dess märke "sE Electronics" Kommer jag köpa sE Electronics Z5600a II, verkar vara en härlig mick. Grattis! Hoppas du blir nöjd 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 21 oktober 2012 Dela Postat 21 oktober 2012 Grattis! Hoppas du blir nöjd 🙂 Tack, hoppas jag med 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 21 oktober 2012 Dela Postat 21 oktober 2012 (redigerat) Dubbelpost. Redigerat 21 oktober 2012 av hellfog Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Casperfren Postat 21 oktober 2012 Dela Postat 21 oktober 2012 http://www.youtube.com/watch?v=fkTKZ5IjvGk Här är en video jag spelade in i vintras när min kompis Robin Scott lirar sin låt "Oh oh" live i vår (Secret Circus) lilla studio i Roswell, New Mexico. Tycker guraljudet blev fint. Sitter två CM3:or i XY vid tolfte bandet, M/S strax utanför bild på helhet/rum -antingen Studio Projects B3 eller M-audio solaris som side (kommer inte ihåg) och nån billig MXL-småmembranare som mid. Aningen (hårt Lowpassad/highcuttad) line för extra botten. Sångmiken är en skitbillig Superlux nånting som är märkligt bra trots fyndpris. Allt genom brorsans underbara SAM82 rig (helt nersölad med Lundahl-trafos 🙂 ) Najs! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 22 oktober 2012 Dela Postat 22 oktober 2012 Enda nackdelen jag ser med Z5600a ll, är att man måste vänta en halvtimme innan man kan använda den, för att det är en rörmick. Väntar man på något gott, brukar man få vänta lite. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 22 oktober 2012 Dela Postat 22 oktober 2012 Det är troligen inga större förändringar som sker under den där halvtimmen. Många gånger är det i princip bara att tuta och köra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 22 oktober 2012 Dela Postat 22 oktober 2012 Det är troligen inga större förändringar som sker under den där halvtimmen. Många gånger är det i princip bara att tuta och köra. Ok låter bra i så fall. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BluesBoy Postat 22 oktober 2012 Dela Postat 22 oktober 2012 http://www.youtube.com/watch?v=fkTKZ5IjvGk Här är en video jag spelade in i vintras när min kompis Robin Scott lirar sin låt "Oh oh" live i vår (Secret Circus) lilla studio i Roswell, New Mexico. Tycker guraljudet blev fint. Sitter två CM3:or i XY vid tolfte bandet, M/S strax utanför bild på helhet/rum -antingen Studio Projects B3 eller M-audio solaris som side (kommer inte ihåg) och nån billig MXL-småmembranare som mid. Aningen (hårt Lowpassad/highcuttad) line för extra botten. Sångmiken är en skitbillig Superlux nånting som är märkligt bra trots fyndpris. Allt genom brorsans underbara SAM82 rig (helt nersölad med Lundahl-trafos 🙂 ) Låter mycket bra. Snyggt. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.