Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Är rätt så ny på detta till synes underbara forum och jag skulle behöva lite hjälp av folk med bättre kunskap än vad jag har! Nu är det så att jag har en Behringer DDM-400 i min ägo samt 2 st CDJ-800,tanken är att jag ska spela och öva upp mig hemma ett tag. Men...jag behöver ett par högtalare och här har jag noll koll på vad som gäller. Utgångarna på DDM-400 är av XLR typ och jag skulle behöva hjälp med att hitta ett par billiga högtalare som fungerar till mixern. Bör jag skaffa aktiva eller passiva? Varför inte det andra om jag väljer det ena? Vad mer krävs(kablar etc) för att högtalarna ska fungera med mixern?

Siktar på högtalare runt tusenlappen till att börja med,all hjälp uppskattas!

Tack på förhand.

Annons
Postat

Mixern har även RCA-utgångar med så det är smidigt att koppla till det meata utan specialkablar. Jag har en sådan mixer jag med och kopplar den till min hemmabio med RCA-kablage, mycket smidigt. Så om du har möjlighet att göra liknande lösnign finns det pegnar att spara.

Postat

Ska du använda dessa högtalare till att lira hemma eller ute för en publik?

Om det gäller det sistnämnda så är det ju en fråga om storlek på lokal, antal pers osv...

Postat

Ska du använda dessa högtalare till att lira hemma eller ute för en publik?

Om det gäller det sistnämnda så är det ju en fråga om storlek på lokal, antal pers osv...

Förlåt,glömde att nämna det men utrustningen är tänkt för hemmabruk!

foffe87

Yes,men jag är fortfarande lost när det kommer till RCA med. Kan du tipsa om några billiga & bra som skulle fungera med mixen?

Tack på förhand och uppskattar all hjälp otroligt mycket!

Postat

Om du nu har en hembioreciver, ta fram mobilkameran, plåta ingångarna på den och plåta sedan utgångarna på din dj-mixer. Knata sedan ner till Kjell&C.O eller varför inte 4sound och låt de hitta rätt kabel/adapter åt dig 🙂

Postat

Om du nu har en hembioreciver, ta fram mobilkameran, plåta ingångarna på den och plåta sedan utgångarna på din dj-mixer. Knata sedan ner till Kjell&C.O eller varför inte 4sound och låt de hitta rätt kabel/adapter åt dig 🙂

Dessvärre har jag ingen hembioreciever eller liknande utrustning,bara mixern och spelarna 😕

Postat

Det billigaste du kan göra är ju att skaffa ett par vanliga datorhögtalare eller dyligt och sedan skaffa kablar som passar till dem.

Tack för hjälpen! Om jag nu skulle köpa dessa vilka slags kablar skulle jag behöva för att få det att fungera med mixern? Tackar ödmjukast för din hjälp så långt!

Postat (redigerat)

2x XLR Hona till 1x stereo miniteleplugg hona

Edit: Det finns ju inga sådana kablar 😛

Kör detta istället: 2x RCA hane -> minitelestereo hona (om det inte finns hona, köp hane + könbytare hona<->hona)

Redigerat av Ridpojken
  • 4 veckor senare...
Postat

2x XLR Hona till 1x stereo miniteleplugg hona

Edit: Det finns ju inga sådana kablar 😛

Kör detta istället: 2x RCA hane -> minitelestereo hona (om det inte finns hona, köp hane + könbytare hona<->hona)

Tack så mycket för din hjälp,nu fungerar allt som det ska! Jävligt tacksam och uppskattar allas hjälp,ha det gott! 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.