Jump to content
Annons

Reason6 fråga!

Recommended Posts

Spektrum (oregistrerad)
Postat

Vet att folk kanske inte kan besvara detta om de inte finns beta testare men.

Reason 5 har jag nu och de är skit cleant och funkar rent på min 19tums skärm och allt är perfekt men om jag startar record demot som följer med så är de helt sjukt. själva mixern får ju inte ens plats på skärmen? Allt är sjukt osmidigt och rörigt som fasiken och man måste typ ha en 42 tums skärm för att kunna få de lika smidigt som Reason.

så nu till frågan.

Kommer reason 6 ha de djävulskt sjuka upplägget till design som Record eller kommer de va lika cleant som Reason? Tänkte de heter ju reason och inte record.

Annars se jag inte en enda anledning till att byta upp mig nånstans då man ändå inte kan köra de.

Fred ut!

Annons
Postat

Som jag har förstått det så kommer det att vara samma mixer. Jag är riktigt förtjust i record-mixern och vill verkligen inte att den ska försvinna! Jag sitter med en 24"-skärm och det funkar klockrent 🙂

Spektrum (oregistrerad)
Postat

Jag tycker det är helvetet själv iaf. Hopps dom gör 2 versionen av den. en med klassiska slimade rack reason utseendet och ett där de är som record.

Postat

Om det är rackstorleken du är bekymrad över så finns det inget som säger att du MÅSTE använda fler än en rackrad.

Postat

Som Assar den svåråtkomlige skriver behöver man inte använda mer än en rad i racket. Och recordmixern behöver man egentligen inte alls pilla på, om man inte vill. Se till att ha busskompressorn avstängd så kan du sköta alla nivåer, eq effekter etc via racket, som vanligt. Arrane går att lyfta ut till separat fönster som tidigare.

Spektrum (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Okey tack då vet jag 🙂 Hoppas de inte tar mer cpu och ram bara för mixern ligger på hela tiden bara 🙂 Men tycker ändå Propellerhead inte tänker på deras användare då dom kom på påhittet att kombinera ett beat program som man kört sen version1 till något annat då folk i majoritet inte ens gillat record från början och spelar oftast in i annan daw!

Kommer inte uppgradera detta fören jag får klartecken från propellerhead att de är som reason 5 annars litar jag på att h2o gör de på 2 timmar som förr <3

Redigerat av Spektrum
Postat

Jag är ledsen men du kommer med ett ogrundat argument. I stort sett alla funktioner som kom med Record är saker som Reason användare har frågat om under flera år. Audio frågan har användare tjatat om i stort sett sen vocodern kom i 2.5. Även små features som bl.a. flera rack rader som kom med Record 1.0. är något som användare specifikt har önskat.

Jag tycker att det är bra att de gör sig av med Record och satsar allt på Reason istället.

Okey tack då vet jag 🙂 Hoppas de inte tar mer cpu och ram bara för mixern ligger på hela tiden bara 🙂 Men tycker ändå Propellerhead inte tänker på deras användare då dom kom på påhittet att kombinera ett beat program som man kört sen version1 till något annat då folk i majoritet inte ens gillat record från början och spelar oftast in i annan daw!

Kommer inte uppgradera detta fören jag får klartecken från propellerhead att de är som reason 5 annars litar jag på att h2o gör de på 2 timmar som förr <3

Postat
Kommer inte uppgradera detta fören jag får klartecken från propellerhead att de är som reason 5 annars litar jag på att h2o gör de på 2 timmar som förr

Så du vill inte uppgradera för att du inte gillar funktionaliteten, men kan tänka dig att uppgradera om h2o knäcker och du får det gratis.

Det handlar alltså om snålhet snarare än om funktionalitet?

Postat
annars litar jag på att h2o gör de på 2 timmar som förr
Glöm det. Wibu-nyckeln, vilket innefattar Ignition Key, har aldrig blivit knäckt. Reason 6 blir lika oknäckt som Record.
  • Gilla 1
Postat

Vadå, du kommer inte uppgradera? Du menar att du inte kommer uppgradera din piratkopia? Så du har kört programmet sedan version 1 och aldrig köpt?

...jag blir mörkrädd.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.