Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Den första är att föredra oavsett ljud, eftersom den har hörlursutgång också.

En USB-mikrofon fungerar nämligen som ett ljudkort och om du kör PC så kan du inte kombinera två olika ljudkort, vilket innebär att du inte kan höra något medan du spelar in, om inte micken innehåller både ingång och utgång.

Om du kör Mac så fungerar det däremot att kombinera olika ljudkort, så då är det en annan femma...

Postat

Den första är att föredra oavsett ljud, eftersom den har hörlursutgång också.

En USB-mikrofon fungerar nämligen som ett ljudkort och om du kör PC så kan du inte kombinera två olika ljudkort, vilket innebär att du inte kan höra något medan du spelar in, om inte micken innehåller både ingång och utgång.

Om du kör Mac så fungerar det däremot att kombinera olika ljudkort, så då är det en annan femma...

okey, me till ett exempel om jag hade köpt en ADK-a51 lr vad den nu heter, och nån 4 kanalig mixer hade de varit bättre i ljudets klar het istäälet för samson G-track

Postat (redigerat)

okey, me till ett exempel om jag hade köpt en ADK-a51 lr vad den nu heter, och nån 4 kanalig mixer hade de varit bättre i ljudets klar het istäälet för samson G-track

Jag har inte testat Samson-micken, så den kan jag inte säga något om - men de flesta mickar runt tusenlappen är helt ok nu för tiden. Du kan hämta smakprov på hur diverse olika mickar kan låta, från min testsite, om du vill.

En mixer är däremot ganska överflödig för de flesta hemstudios. Det är i så fall enligt min mening bättre att skaffa ett ljudkort som har mick-ingång med fantommatning - och som har inbyggd hörlursförstärkare. Då är man mer flexibel än om man skaffar en allt-i-ett USB-mikrofon...

Redigerat av Claes

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.