PandaMindset Postat 26 juli 2011 Postat 26 juli 2011 Någon som har tips på någon arg låt som inte är metal eller hiphop utan som är lite mer humoristisk? Gärna något i stil med den ? Tack!
KillwithSkill Postat 26 juli 2011 Postat 26 juli 2011 Det där fattade jag inte ett skit av! Arg & humoristisk musik som inte är Metal eller HipHop? 😳
morgonte (oregistrerad) Postat 27 juli 2011 Postat 27 juli 2011 Det där fattade jag inte ett skit av! Arg & humoristisk musik som inte är Metal eller HipHop? 😳 Det var väl solklart, tycker jag, speciellt efter att ha sett videoklippet! 😄 Finns hur mycket arga låtar som helst, speciellt om vi räknar in alla låtar med undertryckt ilska som drivkraft. Skriver vi dessutom "humoristisk" i sökmotorn krymper urvalet, men det borde ändå finnas en del kvar. Spontant tänker jag på Ola Magnells .
Vallhagen Postat 27 juli 2011 Postat 27 juli 2011 ...och jag tänker på KSMB. "Dörrterror" t.ex. Annars finns ett övermått av ilska på Mikael Wiehes hyfsat nysläppta "Sånger från en inställd skilsmässa", börja med "Och nu vill du komma tillbaka". Skivan är dock helt humorbefriad.
laxlaxlax Postat 27 juli 2011 Postat 27 juli 2011 (redigerat) Det här är ett klipp med sinead o'connor som precis ska framträda på en tributegala till bob dylan. Dagen innan hade hon varit med på en känd talkshow och sjungit Bob Marleys låt "War" och i slutet visat en bild på påven - som en kommentar till något som också hände samtidigt i usa, med religiös inblandning. Publiken buar och visar tummen när hon går på scen, resten kan ni se här: Redigerat 27 juli 2011 av laxlaxlax
JohnRick Postat 27 juli 2011 Postat 27 juli 2011 "You oughta know" med Alanis. Både arg som fan och med viss svart humor. Tror jag. Flea på bas dessutom. 1
JohnRick Postat 27 juli 2011 Postat 27 juli 2011 Oh...oh!... Nu slog det mig: "Knark i Kongo" med Joddla med Siv! 2
DigRules Postat 27 juli 2011 Postat 27 juli 2011 Det här är ett klipp med sinead o'connor som precis ska framträda på en tributegala till bob dylan. Dagen innan hade hon varit med på en känd talkshow och sjungit Bob Marleys låt "War" och i slutet visat en bild på påven - som en kommentar till något som också hände samtidigt i usa, med religiös inblandning. Publiken buar och visar tummen när hon går på scen, resten kan ni se här: Jepp, Saturday Night Live september '92. Rev itu en bild på påven i direktsändning i USA. Guts! http://www.youtube.com/watch?v=iYw8JR1N90o 1
Jetblack Postat 28 juli 2011 Postat 28 juli 2011 "Den vilda" med One More Time. Eller förlåt, nu skrev jag fel 😳 Jag menade såklart "Not fair" med Lily Allen. 1
cborg Postat 28 juli 2011 Postat 28 juli 2011 Svikaren av Autisterna är ju lätt undertryckt ilska lite oväntat. 1
DivineCo Postat 29 juli 2011 Postat 29 juli 2011 (redigerat) Cathal Coughland visserligen inte hans bästa låt men bra är han. Förflutet i Microdisney och Fatima Mansions. Redigerat 29 juli 2011 av DivineCo 2
Johan Svensson (oregistrerad) Postat 3 augusti 2011 Postat 3 augusti 2011 Cosa Nostra - (Vi ska till) Amerika
Johan Svensson (oregistrerad) Postat 3 augusti 2011 Postat 3 augusti 2011 Och allt med Lars Demian, förstås. 🙂 Känner du inte till honom så börja med klassikerna som "Skallen full med brännvin" och "HM" för att sedan fortsätta med lite nyare som "Den glade polisaspiranten" och "Expressen".
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.