Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag är på jakt efter en prisvärd studio i Stockholm med omnejd, där det finns en flygel eller ett riktigt bra piano på plats. Någon som har några tips?

Tack på förhand!

/Kim

Annons
Postat

Bra förfrågan! Jag vill också veta detta!

Jag har varit med om att vissa studior låtar en snylta på flygelstämningen, att andra varit där, stämt flygeln och spelat in och man själv får spela in på flygeln utan kostnaden för stämningen.

Postat

Cosmos kanske har kvar sin flygel.

Spelade in ett par låtar på den för några år sedan å den lät riktigt bra.

Inte riktigt lika bra som Steinway flygeln jag har tillgång till nu men helt klart godkänt.

Postat

Åh, tack för förslagen! Både Soundtrade och Cosmos ser riktigt bra ut. Någon aning om hur de ligger prismässigt? Typ inklusive tekniker/dag?

Postat (redigerat)

Vi har en stor bluthner flygel ifrån 1885 i vår studio.

Den låter ju lite "äldre" i soundet men den har ändå potential. Det beror ju lite på vad man är ute efter för sound. I mitt tycke låter den i varje fall bättre än de flesta tråkiga digitala samplingarna. Kanske inte som de tidigare nämnda studiorna men kanske inte heller samma prisklass... (Vi sätter priserna lite utifrån projektomfattning och betalningsförmåga)

( Vill man få det riktigt analogt och levande så kan man ju spela in direkt på vår nya Studer A812 bandare i superskick! 🙂 )

http://www.missingmanrecordings.com

Redigerat av Dan Ö
Postat

Atlantis. En bra flygel och riktigt bra rum. Mycket analogt finns det. Abbas gamla flygel, en Bohlin, finns där också mennvet inte om den är spelbar.

G

Postat

Atlantis vore en dröm att spela in i. Speciellt om man får Janne som arbetar där som tekniker. Och Cosmos ser helt fantastisk ut. Men jag tror TS frågade efter lite mer prisvärda alternativ? Cosmos och Atlantis är ju top notch och kostar därefter..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.