Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Haha, coolt.. Ska börja spara pengar redan nu 😠 .. Min FB383 kanske kan få en kompis nån gång i framtiden 😉

/Daniel

Postat
ser ju lite småskoj ut iofs... undra bara hur den låter

Rätt meningslöst att göra och sälja en TB303-klon om den inte låter som en TB303 😠

/Daniel

Postat
Rätt meningslöst att göra och sälja en TB303-klon om den inte låter som en TB303 😄

Därför känns klon som ett fel ord. 😄

T.ex. är din FB-383 bara "en liknande synt"...

Precis som Rebirth, MAM MB33, Electribe EA-1 osv.

Postat
Rätt meningslöst att göra och sälja en TB303-klon om den inte låter som en TB303 😄

Därför känns klon som ett fel ord. 😄

T.ex. är din FB-383 bara "en liknande synt"...

Precis som Rebirth, MAM MB33, Electribe EA-1 osv.

Sant iofs 😆 .. Got me there 😆. Men jag utgår att man kan göra grymma Acid-knorr med den iallafall, och det duger gott åt mig 😆

/Daniel

• 2 veckor senare...
Postat
Nu har de lagt upp ljudjämförelser på deras site:

http://www.ladyada.net/make/x0xb0x/samples/

Jag har inte lyssnat på dem än; men det är synd att samplingarna bara är i 8bit/22khz .. känns som mkt av djupet och detaljerna i ljudet borde försvinna på det sättet.

Skulle varit intressant med en jämförelse med soft sytnar oxå. Ingen i listan lät ju exakt som den riktiga 303:an 🙁

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.