AudioEmbryo Postat 24 juli 2011 Postat 24 juli 2011 zup musiclovers ? Vad gillar ni plattan "Deconstruction" av Devin Townsend ? Tycker det är underligt att man slösar studiotid på att tracka trummor vars "sound" ändå drunknar i detta massiva hav av ljud
sadomachine (oregistrerad) Postat 24 juli 2011 Postat 24 juli 2011 Det mesta han gör är ju helt lysande på ett eller annat sätt..., kanske inte Ziltoid prylen då....
sadomachine (oregistrerad) Postat 24 juli 2011 Postat 24 juli 2011 Devin Townsend, en galning från Kanada som har en hel del i sin backkatalog... Sång/gura i Strapping young lad, Gura på ett par Front Line Assembly plattor, producerat en eller ett par Soilwork plattor, plus sina andra projekt Devin townsend project, Ocean machine, Ziltoid the omniscient, The Physicist och antagligen en hel del som inte jag känner till....
Larsson Postat 24 juli 2011 Postat 24 juli 2011 ok.. tack för infon sadomachine hjälper den här tråden lite på traven ändå: http://www.youtube.com/watch?v=_8u3R0fAb68 trummorna har sin plats enligt mig iaf
Freddy Postat 24 juli 2011 Postat 24 juli 2011 Älskar Strapping, hoppas på en reunion 🙂 Hans soloplattor är också bra, men lite ojämna tycker jag, sen har jag lite svårt med den låga humorn också, förstör för mig.
Bunga Postat 24 juli 2011 Postat 24 juli 2011 Det mesta han gör är ju helt lysande på ett eller annat sätt..., kanske inte Ziltoid prylen då.... Ziltoid är ju så jävla bra! Stort fan av SYL och hans sologrejor, Deconstruction är det första som jag inte riktigt tycker håller måttet. Lite för mycket prutthumor som sagt.
sadomachine (oregistrerad) Postat 24 juli 2011 Postat 24 juli 2011 Ja, prutthumorn funkar hyfsat i SYL emellanåt men han borde verkligen dra ner på den....
sadomachine (oregistrerad) Postat 24 juli 2011 Postat 24 juli 2011 Ruskigt bra låt med jävligt långt intro.
Bunga Postat 24 juli 2011 Postat 24 juli 2011 Deadhead är grym! Håller med om trummorna på Deconstruction, har ju haft våta drömmar om resultatet sen man hörde att Verbeuren skulle medverka, men när man lyssnade på den färdiga skivan tänkte man ju knappt på att han var med, det var för mycket annat som härjade samtidigt. För övrigt sprang jag på ett trevligt studionörderi-klipp här om dagen, Devin visar lite av protools-projektet för Supercrush! från Addicted.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.