sounden Postat 14 februari 2005 Postat 14 februari 2005 (redigerat) LÅTNAMN:My favourite game ARTIST/GRUPP: Lasse & Marina GENRE: Sing/Song writer LÅTLÄNGD: 3:04 KOMPOSITÖR: Cardigans PRODUCENT: Sounden EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: MP3 STORLEK: ca 4Mb STATUS: En lite annorlunda cover. LÅTLÄNK: FAKTA: Inspelad Live i Sounden Studio. Gitarr: Gibson "Sheryl Crow Signature", uppmikad med en RÖDE NT3a. (Preamp Mini Mackiemixer 1202) Sång: Studio Projects B1. (Preamp Mini Mackiemixer 1202) Vi spelade in en enkel aukustisk version av Cardigans - My Favourite Game. hoppas ni gillar den. Hoppas det är lagligt att lägga upp covers. Redigerat 11 april 2005 av sounden
Mossman Postat 14 februari 2005 Postat 14 februari 2005 (redigerat) Cardigans har ju själva gjort en mycket snarlik akustisk version av låten. Låter lite FÖR likt för att vara intressant 😱 Annars snyggt spelat! Redigerat 14 februari 2005 av Mossman
The Mr Postat 14 februari 2005 Postat 14 februari 2005 (redigerat) Vilken grymt skön röst.... Gitarrspelet är också mycket bra, lite otajt iblan bara, men å andra sidan kan det vara grejen ibland... The Mr... Edit: Världens bästa slut 😱😄😄😄 Redigerat 14 februari 2005 av The Mr
lavrell Postat 14 februari 2005 Postat 14 februari 2005 Den där gitarren låter förjävla mumma 😱 Hur har du spelat in den? Linat eller micat upp? Med tanke på att man hör fingrarna mot strängarna borde det vara micat 😄 bra spelat 😄 /Micke
osiris Postat 14 februari 2005 Postat 14 februari 2005 Snyggt spelat, snygg sångröst. Men ni behöver inte ta om den 😱 Skär lite bas på gitarren bara.
Mossman Postat 14 februari 2005 Postat 14 februari 2005 Hur har du spelat in den? Linat eller micat upp? ehh. läste du hela inlägget? 😱
lavrell Postat 14 februari 2005 Postat 14 februari 2005 Hur har du spelat in den? Linat eller micat upp? ehh. läste du hela inlägget? 😱 Fan så inne va jag på att höra hur bra gitarren va 😄 inte lätt alltid 😄
osiris Postat 14 februari 2005 Postat 14 februari 2005 (redigerat) Hur har du spelat in den? Linat eller micat upp? ehh. läste du hela inlägget? 😄 Kan man inte Line'a med en Røde? 😱 😄 Redigerat 14 februari 2005 av osiris
The Mr Postat 14 februari 2005 Postat 14 februari 2005 Hur har du spelat in den? Linat eller micat upp? ehh. läste du hela inlägget? 😄 Kan man inte Line'a med en Røde? 😱 😄 Jodå, om du kopplar en xlr-tele mellan mikrofonens membran och glödlampan i taket tror jag... 😄
Musiker Postat 14 februari 2005 Postat 14 februari 2005 (redigerat) Bra låt i en version till! En lyckad dock! Akustiska versioner av Cardigans låtar går hem hos mig, orginalen också såklart. Detta för att de skriver otroligt bra låtar, enligt min åsikt! Spela gärna in någan annan Cardigans låt också, ni fick fram de hela bra tycker jag. /Johan Redigerat 14 februari 2005 av Musiker
ViktorDenStore Postat 14 februari 2005 Postat 14 februari 2005 Varför kan inte jag spela gitarr såhär? 😠 Fan vilket nice gitarrspel... Bra sång också 😉 Hon har fin inlevelse 🙂 Minst lika bra som orginalet!
Lethal Postat 14 februari 2005 Postat 14 februari 2005 Är det bara jag som får känslan av att sångerskan fryser lite? Annars är den mycket trevlig. Som sagts, gitarrljudet är guld.
sounden Postat 15 februari 2005 Trådstartare Postat 15 februari 2005 Är det bara jag som får känslan av att sångerskan fryser lite? hur fan visste du det? 🙂 det är kallt som fan i studion kanske 17 grader när vi spelade in detta, (dåligt isolerat) Men har en värmefläkt på golvet. gitarrljudet är guld Det sitter i fingrarna.
Egghuvud Postat 15 februari 2005 Postat 15 februari 2005 (redigerat) Jo det är snyggt. Hon sjunger mycket bra. En vacker röst. Men man fattar inte riktigt meningen med covern. Gör en egen låt istället med sådan resurser skulle ni kunna göra något mer intressant. Det skulle dock fungera mycket bra live på en pub eller så. Produktionen är det inte mycket att säga om. Snyggt ljud, bra nivåer o s v 🙂 edit: vad är det du säger i slutet av låten? äh vi tar inte... Redigerat 15 februari 2005 av Egghuvud
Claesson Postat 15 februari 2005 Postat 15 februari 2005 🙂 Jag gillar stuket i låten. Det är bekvämt att lyssna på. Dock kom jag på mig själv att skruva lite på mig när jag hörde rösten, den liksom skars sig lite. Men absolut anorlunda röst, och trots det så gick den hem hos mig.. Snyggt...
equality Postat 15 februari 2005 Postat 15 februari 2005 Jättebra! Mycket närvaro i framförandet. Kanonljud från gitarren men det är ju inga billiga grejor heller. Minns inte om jag hört originalet till denna men som sagt, vore intressant att höra era egna låtar.
sounden Postat 15 februari 2005 Trådstartare Postat 15 februari 2005 (redigerat) Vill bara framföra att det inte är jag som spelar gitarr, rattar endast på denna låten. Lasse säger: Äh! vi tar om den fan. Vi tyckte det blev så bra slut, så vi behöll den versionen. Det var ju lite halvseriöst. Anledningen till att vi spelade in denna låten var brist på tid. Hon som sjunger är en "etablerad" musiker som håller på att spela in sitt andra album i en "riktig" studio 🙂 Dock så spelar vi in lite demo-låtar i min studio. //J Redigerat 15 februari 2005 av sounden
Lindebergmusic (oregistrerad) Postat 15 februari 2005 Postat 15 februari 2005 Enkel kommentar: 1. Underbar sångröst! (Kan hon inte låna ut den?) hehe 2. Fantastiskt register i den ackustiska gitarren, bra. Ha det! Johan
Audiomaniker Postat 16 februari 2005 Postat 16 februari 2005 (redigerat) Hej! Grymt 😉! Hon sjunger ju faktiskt bättre än Nina P (Har ni hört Nina P live? (... gör inte det! (Sjunga i.o.f.s. vääldigt bra på skiva))) Kul slut! Har bara en kritik, när man inte har engelska som modersmål är det väldigt viktigt att man inte försöker uttala engelskan korrekt på bekostnad av själva framförandet, det gör ingenting om uttalet inte är helt perfekt, t.o.m. ifall det skulle vara ursuselt så spelar det ingen roll, alls - allra allra viktigaste är uttrycket! Allt annat är bra! (Mena har ngn tyckt Björk är dålig för att hennes uttal är hmmmindre bra? (Hon kan t.o.m. tala betydligt bättre engelska än hon sjunger (men oftast talar hon med samma kraftiga brytning som den hon sjunger med (men det händer dock att hon glömmer av sig helt och plösligt pratar en helt okej engelska!)))) Mvh A* Redigerat 16 februari 2005 av A*udiomaniker
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.