Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Fick nyligen en Presonus Audiobox med hela paketet (mic, headset, studio one osv). Följde instruktionerna och installerade den som man skulle...

Ändrade input/output i FL till audioboxen och allt verkade funka bra. MEN.. så fort jag byter projekt i programmet, eller hoppar fram i låten under uppspelning så börjar det genast hacka. Ju mer jag gör det ju mer hackar det. Till slut (efter ca 2 gånger) hör man inte ens nån musik. För att lösa problemet är jag tvungen att gå in i mixern (i FL) och byta "output" till den som inte används (none/audiobox beroende på vad jag har innan) och då låter det bra igen.

Byter jag projekt/skapar ett nytt blir det istället helt tyst. För att lösa det gör jag samma som tidigare, byter output i mixern.

Dvs, ljudkortet fungerar men detta eviga brus som uppstår när man använder programmet är väldigt störande. Är det någon som har erfarenhet om Presonus Audiobox USB som vet något om detta?

Burken kör 64-bitars w7, FL 10 och audioboxen har 64-bitars drivrutiner installerade på datorn.

---

En till fråga när jag ändå är i farten.. finns det någon möjlighet att tysta miccen i "in" i mixern? I nuläget hör jag mig själv vilket är lite halvt störande.

Tack på förhand!

Tillägg: Så fort jag pillar med ljudinställningarna (under uppspelning) så blir det även såhär.. satt tex i Camtasia och rörde ljudinställningarna och ljudet började genast att lagga
Redigerat av miii
Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Vrid ned ingången på audioboxen.

Alt så låter det som du fortfarande kör det interna ljudkortet till FL eftersom laptop micken troligen är den mick som låter hela tiden.

Postat

Vrid ned ingången på audioboxen.

Alt så låter det som du fortfarande kör det interna ljudkortet till FL eftersom laptop micken troligen är den mick som låter hela tiden.

Mjo, så gör jag i nuläget. Tänkte om det fanns någon valmöjlighet i FL...

Anledningen till varför jag kör audioboxen är just för att jag vill jobba med mikrofonen. Byter jag till interna kan jag öht inte spela in, vilket jag inte vill.

Jag använder mikrofonen från presonus som följde med paketet, och den är inkopplad i audioboxen.

Mitt vanliga ljudkort (inbyggt på moderkortet) klarar inte ASIO.

• 4 veckor senare...
Postat (redigerat)

Du får dra upp Buffern till max=)

Eller kör du med ASIO nu?

Redigerat av AnuBiz
Postat

Du får dra upp Buffern till max=)

Just det, glömde bort att jag hade postat här. Kan säga att det löste sig!

Tog kontakt med supporten, som dock inte kunde ge några framgångsrika svar. Men hittade på image-line-forumet.

För er som vill veta lösningen, i FL:

Menyn > options > Audio Settings > Kryssa i "mix in butter switch" och "triple butter".

Program så som spotify & msn kan dock orsaka störningar/krockar (brus) om man får meddelande (dvs *pling*) eller lyssnar på spotify samtidigt som man håller på i FL. Det har jag dock förståelse för.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.