Jump to content
Annons

[ [ [ [ Spectrasonics ] ] ] ] ]


Aqua

Recommended Posts

Hej alla sköningar hehe!

Nej jag är inte homos.....

Jag har grubblat över om jag ska investera i Spectrasonics produker, o jag funderar på Atmosphere som skall ha ´realistiska stråkar med toppkvalité ??

 

Jag har lyssnat på demon från dem men inte i den genren jag velat lyssna på...

Slow, Filmmusik, Orientalsk(Ethnic)...

Någon som har testat på det och kan dela med sig lite åsikter??

Smell ya later =)

/ ROGGE 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har själv Atmosphere och är supernöjd med den. Stråkarna är av mycket hög kvallité, men det är inget för snabba stråkparier. Utan det är väll mest tänkt att använda på långsamma grejor.

Och dom andra ljuden som är med är något helt otroligt grymma och användbara om du ska ha det till filmmusik eller liknande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Saxat från Spectrasonics website:

The range of sounds this instrument is capable of is astonishing, from lush ethereal pads, to powerful leads, crystalline glass swells to dark brooding atonal clouds, unusual synth basses, evocative ambiences, deep drones, complex textures, vintage analog sounds, disturbing noise FX, europhasers, gorgeous ambient string ensembles, thick trance/techno sounds, wavetable sweeps, vocoded choirs, dense vocal washes, transparent evolutions, and shimmering prisms of harmonic convergence. Sounds this rich put even the best hardware synths to shame!

Är du ute efter realistiska stråkar, så är det kanske snarare Garritan Personal Orchestra (GPO), East West Quantum Leap Symphony Orchestra Silver Edition (EWQLSO Silver) eller Steinberg HALion String Edition som ligger närmast till hands att välja... Går du upp ytterligare i pris, så finns det ännu häftigare varianter att välja bland... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...