Jump to content
Annons

Ingrained

Kan det bli något  

4 röster

1. 1. Kan det bli något

• 1 - Kasst
      0
    • 2 - Illa
      0
    • 3 - Dugligt
      2
    • 4 - Bra
      1
    • 5 - Bäst
      1

Recommended Posts

MorDeth (oregistrerad)
Postat

LÅTNAMN: Cannibal Thoughts

ARTIST/GRUPP: Ingrained

GENRE: Death Metal

LÅTLÄNGD: 1,31

KOMPOSITÖR: Oskar Bennmarker

PRODUCENT: Tomas Grönlund

EV. MEDVERKANDE: Ingrained

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: MP3

STORLEK: 3.3 megabyte

STATUS: Ett fösta utkast efter lite inspelade gitarrslingor, miditrummor skall ersättas med riktiga, och det skall lägga på bas o sång i den hela versionen av låtern

LÅTLÄNK:

Annons
MorDeth (oregistrerad)
Postat

Ge mig gärna tips på vad man skall göra för att förbättra ljudkvalitet o sånt... Är det första jag någonsin har spelat in.

Postat

Inte alls min genre och lurigt att säga något om innan de andra elementen lagts till.. det låter lite platt och dämpat, ungefär som det blir när man går ner i för låg bitrate vid mp3kodning. Jag vet inte varför. Gitarrspelet och kompositionen låter helt okej. Gör klart låten och lägg ut den så får du nog mer respons. :rolleyes:

Postat

Cooolt.

Hur har du spelat in? Vad använder du dator eller porta? vilket program?

Generellt så saknar mixen dynamik. Alldeles för platt i mellanregister. Ingen top och ingen botten; fläska på med bas och diskant och skär lite i mellanregister. Använd mycket eq och lyssna dig fram till vad som låter bra.

Sjunger du också? skulle vara kul att höra med sång.

😉

• 2 månader senare...
MorDeth (oregistrerad)
Postat

Har använt en POD som vi dragit in i ljudkortet (ST Audio DSP2000). Använde oss av Cubase SX2.

Två Gitarrer med 2 med en dubbning på varje gitarr. Sen har vi bara panorerat ut dem lite (lite väl mycket =) )

Trummorna är miditrummor, LM4 trummodul, med några ljud från DFH. Har inte brytt mig så mycket i trummorna, dom var eg. bara där för att underlätta gitarrinspelningen.

Mycket mer än så har vi inte gjort.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.