Jump to content
Annons

Perrra - Test


trancer

Mnjaha... bra ? kass ?  

8 röster

  1. 1. Mnjaha... bra ? kass ?

    • Bra
      2
    • Kass
      2


Recommended Posts

Jag som i stort sett bara producerar trance nu för tiden har ändå lyckats skapa nån slags ballad aktig grej, med alla möjliga konstigheter i !

Jag vet inte om jag ska fortsätta med låten, men jag kanske producerar den lite mer sångvänlig eller nåt i framtiden!

Endast mjukvarusynthar, inga riktiga instrument i denna låt !

PS. Klaga in på pianot (GRAND ligger på en trasig disk) så det fick bli

MDA piano.dll (som inte regerar).

Perrra - Lugna Gatan

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Kompositionen funkar inte för mig, rundorna ganska slitna.

Ljudmässigt låter det... sådär.

Ser fram emot att höra dina trancegrejer. 😉

LOL.-

Så ska det låta !

Ja va fan gör man ? När man var tvungen att testa nån annan stil..

Går det åt helvete så gör det 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, låter rätt konventionellt men jag tycker det tar sig vid 01:34 (sent!) med en snygg och rytmisk överstämma. Lägg in den tidigare med varition, ordna ett ordentligt stick och fixa till slutet! Eller om man ska vara riktigt Skara-krass:

lägg dessutom på en reverbad nasal sång med text om fredagkvällen med Marianne och ett par saxar i stämmor. Skulle förvåna mig om inte dansgolvet fylls och svensktoppen hör av sig! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja.. Nog funkar pianot men.. Ta bort det det förbövlandes spjinkande "fjäderreverbet" som täcker hela låten 😎. Å låten.. jovisst den är ok i den genren den hör till ju.. Men det ska ju vara nån "hjärta smärta" sång på det hela också ju, särskilt då det är alla hjärtans dag i dag ju 🙂

Och förresten.. eftersom du är mer van att joxa med trancelåtar.. Lägg på nåt skönt stakato-eurotrance arpeggio på det hela.. En tonartshöjning mot slutet samidigt med ett urfasat filtersvep och byt till rak 4/4 16 baskagge så blir det driv i det hela också 😏

Bara jag som tycker lite..

Bra jobbat! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, låter rätt konventionellt men jag tycker det tar sig vid 01:34 (sent!) med en snygg och rytmisk överstämma. Lägg in den tidigare med varition, ordna ett ordentligt stick och fixa till slutet! Eller om man ska vara riktigt Skara-krass:

lägg dessutom på en reverbad nasal sång med text om fredagkvällen med Marianne och ett par saxar i stämmor. Skulle förvåna mig om inte dansgolvet fylls och svensktoppen hör av sig! 😉

hahahaha...

Alltså. denna låten har jag gjort rättså oseriös.. fick bara upp en melodi i huvudet och så blev det som det blev ..

🙂

Jag är kungligare på äkta dansband, med sjuka vibraton 😎

Jag har gjort 4 dansbandslåtar i mitt liv, och dom har blitt omåttligt populära pga jag överdriver kärleken, överdriver rösten, överdriver smöret..

Smakprov:

Perrra - Vacker (DANSBAND)

LEWL

Link to comment
Dela på andra sajter

dakire (oregistrerad)
Perrra är ju namnet på han som sjunger mircwar låtarna juuh 😎

Du hör väl att det är Perrra som sjunger?! 😉

Absolut en idol jag har. "Pentiumen" är en klar favorit 🙂

Redigerat av dakire
Link to comment
Dela på andra sajter

Äh alltså sån här gitarr låter riktigt illa tycker jag. Man kan nästan se sequencern framför sig.

Lägg upp 'Break Beat', kommer ihåg att den va asbra =).

Link to comment
Dela på andra sajter

OMG 🙂... lyssnade inte på låten... sitter i skolan nu.. ska lätt lyssna när ja kommer hem.

Perrra DU äger! 😳

Många sköna ös timmar med dig i lurarna 🙂 Kommer ihåg föra nåra år sen när man sjöng perrra låtar o åkte moppe 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

HHAHA..

Tack för alla Svar !

Jag kan bjussa på mer dansbandslåtar nån gång .

Alla som saknat mina -lol- låtar, så kommer det ett BRA lass efter 1:a mars .

då min studio blir färdig, och allt kommer vara på sin plats igen

Jag har som jag nämnt tidigare inte gjort ett skit på flera månader nu, pga jag inte haft någon plats för mina prylar !

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

HHAHA..

Tack för alla Svar !

Jag kan bjussa på mer dansbandslåtar nån gång .

Alla som saknat mina -lol- låtar, så kommer det ett BRA lass efter 1:a mars .

då min studio blir färdig, och allt kommer vara på sin plats igen

Jag har som jag nämnt tidigare inte gjort ett skit på flera månader nu, pga jag inte haft någon plats för mina prylar !

/Perrra

Låter guld! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

klart man skall bredda sig och inte bara fastna i ett tranceträsk... (he he)

Som de flesta påpekat så är det tyvärr inte så orginellt + att ljuden (förutom trummorna kanske) suger. Det går inte att göra ballader med så dåliga ljud. Det blir för banalt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...