ManJIT Postat 20 juli 2011 Dela Postat 20 juli 2011 (redigerat) För 11.315 kr inkl moms så får man nu en Mac mini Server med: i7 quad-core 2.0 GHz 8 Gb ram (man kan förstås köpa 4Gb av Apple, stoppa i mer minne själv och spara nån tusing) 2 st diskar på 500 Gb och 7200 rpm Inga fläktar (om det är som det brukar på Mini) Det låter som en ganska perfekt dator för den Logic-baserade hemmastudion om ni frågar mig. Vad tror ni? Redigerat 20 juli 2011 av ManJIT Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BurninSven (oregistrerad) Postat 20 juli 2011 Dela Postat 20 juli 2011 Coolt som hundan att dom kommer med i7 men med tanke på de begränsade möjligheter som själva konceptet i sig erbjuder så tycker jag man borde satsa på en imac kanske? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ManJIT Postat 20 juli 2011 Trådstartare Dela Postat 20 juli 2011 Coolt som hundan att dom kommer med i7 men med tanke på de begränsade möjligheter som själva konceptet i sig erbjuder så tycker jag man borde satsa på en imac kanske? Jag är orolig för fläktljud med iMac. Då går jag hellre på en Mac Pro. Dessutom har jag redan en bra, stor skärm så den inbyggda i iMac är ingen jättegrej för mig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trombonisten Postat 20 juli 2011 Dela Postat 20 juli 2011 (redigerat) Mac mini, förra modellen Fårn 2010 är trevlig. Klarar rätt mycket. Kör en sån själv. Nya modellen borde vara ännu trevligare. Bara en besserwisser, det finns en fläkt. Tyat och inte så ofta hörbar, men ändå. G Redigerat 20 juli 2011 av trombonisten Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
engineer Postat 21 juli 2011 Dela Postat 21 juli 2011 Jag är orolig för fläktljud med iMac. Då går jag hellre på en Mac Pro. Dessutom har jag redan en bra, stor skärm så den inbyggda i iMac är ingen jättegrej för mig. Varför är du det? Jag hör bara min iMac om jag någon gång bränner en skiva. Den lät inte ens när jag körde Evan C-testet och maxade den efter 72 spår. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ManJIT Postat 21 juli 2011 Trådstartare Dela Postat 21 juli 2011 Varför är du det? Jag hör bara min iMac om jag någon gång bränner en skiva. Den lät inte ens när jag körde Evan C-testet och maxade den efter 72 spår. Där ser man. Har hört talas om dammsugar-nivå från andra när iMac är under press. Å andra sidan kanske det är sant för Mac Pro med. Någon som har en bra referens på ljudnivåer för Mac Pro, iMac, MacBook Pro och Mac mini? Vore väldigt välkommet innan jag plöjer ner 10.000 - 30.000 kr i ny dator. OK, Mac mini har en fläkt alltså. Tack för infon. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Freddy Postat 21 juli 2011 Dela Postat 21 juli 2011 (redigerat) Hittade detta om minin: We covered the release of the new Mac mini yesterday. It carries a number of enhancements over the existing design including a unibody design, HDMI port, and easily accessible RAM. iFixit's teardown also highlights all-new rubber dampers for isolating the fan screws, helping the Mac mini achieve significant gains toward lowering noise and vibration. Along with a brushless fan, the dampers and other features help the new Mac mini achieve reported sound levels as low as 14 dB at idle, making the diminuitive machine an unobtrusive addition to both computing setups and home theater systems. http://macmini.macrumors.com/ Hittar inget om imacen, men dom är tysta. Aldrig hört något missljud. Blir varma upptill dock 🙂 Redigerat 21 juli 2011 av Freddy Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
papa_keno Postat 22 juli 2011 Dela Postat 22 juli 2011 Senaste imac är riktigt tyst. Jag har minsta modellen (utökat till 10 gb ram) och det är sällan jag hör fläktarna trots att jag pressar den ordentligt. Min MacPro på jobbet väsnas mer enligt min uppfattning. Har en mini som jag kopplat till TV:n med några år på nacken, blir ju helt klart sugen på att uppdatera till senaste versionen. Fick hem Duet 2 igår och kan bara konstatera att den är riktigt bra (surprise). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ridpojken Postat 24 juli 2011 Dela Postat 24 juli 2011 En del iMacar brukar få problem med rusande fläktar, och nu när de har gjort det omöjligt att uppgradera diskarna i dem till non-Apple utan att du får ett rea-plan på skrivbordet 😏 så finns det väl vissa tendenser. Men, om man har problem med strulande fläktar så är det ju bara att gå ner till sin närmsta AASP (eller få den hämtad om man har AppleCare!) och få det fixat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.