Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vilda diskussioner på Propparnas forum i samband med annonseringen av Reason 6 och mergningen av Record och Reason ...

Bla efterfrågas midi-ut, för att kunna spela in externa sequenserstyrda syntar i Record.

I diskussionen hävdar en och annan att det går att spela in i Record även när man har den som ReWire-slav under t ex Cubase.

Jag har i alla fall inte lyckats med det. Har testat med ljudkortets egna drivrutin och med ASIOFÛRALLES, men jag får inte till det.

Nån som vet om det verkligen går? I så fall, hur styr jag ljudingången på kortet till Record istället för till Cubase?

Jag är schkeptisk men skulle bli glatt överraskad om det gick!

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Nej det har inte gått att göra på PC iallafall, Inte mycket till svar...

drloop (oregistrerad)
Postat

Har du tråden där dom påstår detta?

Postat (redigerat)

Har du tråden där dom påstår detta?

Nån av trådarna på User forum. Men det har varit så jäkla många senaste veckan så jag kommer inte ihåg vilken av dem.

För övrigt är "Nej" ett fullgott svar ...

🙂

Redigerat av Assar

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.