rainydays Postat 14 februari 2005 Postat 14 februari 2005 * LÅTNAMN: Quilted Hearts * ARTIST/GRUPP: Wire Moves * GENRE: Rock/Pop/Emo * LÅTLÄNGD: 4:27 * KOMPOSITÖR: Wire Moves * PRODUCENT: Jonas Sundberg * EV. MEDVERKANDE: * INSPELNINGSÅR: 2005 * FORMAT: MP3 * STORLEK: 6.1MB * STATUS: Färdig demo * LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag
Egghuvud Postat 14 februari 2005 Postat 14 februari 2005 (redigerat) Jodå! Låter gammal god depp-pop om det här. Basen försvinner på refrängerna. Ljudbilden känns lite tunn, men det är väl meningen. JAg gillar att du har dubbat sången, lite mycket fördröjning på den ena stämman kanske. Det blir tydligt när det blir mycket konsonanter. 😏 edit: stavningen Redigerat 14 februari 2005 av Egghuvud
rainydays Postat 16 februari 2005 Trådstartare Postat 16 februari 2005 Jodå! Låter gammal god depp-pop om det här. Basen försvinner på refrängerna. Ljudbilden känns lite tunn, men det är väl meningen. JAg gillar att du har dubbat sången, lite mycket fördröjning på den ena stämman kanske. Det blir tydligt när det blir mycket konsonanter. 🙂 Tackar för kritiken! Ja du har rätt i att basen försvinner en aning i refrängerna. Ska försöka göra något åt det. Dubbningen tycker jag inte det är något större fel på. Klart man kunde gjort det bättre, men det är ju en tidsfråga, och jag är ganska ovan inom det området. Ska däremot testa att lägg ner det ena spåret i volym en aning så dubbningen inte blir lika framträdande, tror texten kan bli lite tydligare då, framförallt i refrängen. På vilket sätt menar du att ljudbilden är tunn? Vi är ett tremannaband så det kan nog ha lite med saken att göra. Fast du kanske tänker rent frekvensmässigt?
Egghuvud Postat 16 februari 2005 Postat 16 februari 2005 Nej jag tänkte nog ljudbildsmässigt. Som sagt ni är ett tremannaband så det är väl som det skall vara. Det känndes bara lite...tunnt 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.