CHAE Postat 17 juli 2011 Postat 17 juli 2011 (redigerat) Hej Forumet! Rubben säger allt och här är till och med ett ljudklipp: Your browser does not support the HTML5 audio tag Har använt miken 3-4 ggr sedan jag köpte den (från ordermusic.se) och mellan gångerna har den legat tryggt i sitt flight case. Jag har inte heller handskats fel med den och tappat den i golvet eller någonting liknande. Jag har inte pluggat miken medan fantommatningen varit påslagen. Har aldrig kört den genom någonting annat än mitt ljudkort. Jag har bara använt den som dedikerad sångmik och aldrig till någonting annat. Jag har felsökt lite själv här och uteslutit * kablar * ljudkort (alla inputsen) * annat ljudkort och dator * signalväg Har dessutom provat andra mikar och det är bara sE:n som låter såhär. Det var tråkigt att det hände just i helgen som var en skarp sessionshelg. Nu hade jag ju visserligen andra mikar också men det är ändå trist att det ska behöva hända bara "sådär". Jag har inte vågat att öppna miken men kikade in genom gallret och alla kablar till membranet verkar vara i ordning. Jag har aldrig hört en mik uppföra sig på det här viset men jag har en liten misstanke om att det är membranet som kan vara skadat på något sätt (?) (Hur nu det skulle kunna uppkomma). Garantin är kvar så hela saken är en no brainer men det skulle vara intressant att höra vad ni anser om saken och vad det kan vara för fel. Samtidigt så kan det ju vara bra att kunna tala om för ordermusic vad man kommit fram till. Nåväl, jag hoppas på er hjälp Må väl och ha en fortsatt trevlig sommar! Vänligen, CHAE Redigerat 18 juli 2011 av CHAE
engineer Postat 17 juli 2011 Postat 17 juli 2011 Du får ju stänga av fläkten i rummet innan du spelar in! Ah, skämtåsido! Det låter som externa störningar för mig. Kanske att någon komponent som skärmar har pajjat. Skönt att du har garanti ialla fall.
Vallhagen Postat 17 juli 2011 Postat 17 juli 2011 Har dessutom provat andra mikar och det är bara sE:n som låter såhär. Foolprooffråga: Och åtminstone någon av de andra mikarna har varit av liknande typ, alltså krävt fantommatning? *** Annars.. tja, det är väl nåt fel som är trasigt som vi säger. Garantiretur:) tjing
CHAE Postat 17 juli 2011 Trådstartare Postat 17 juli 2011 (redigerat) Du får ju stänga av fläkten i rummet innan du spelar in! Det låter som externa störningar för mig. Kanske att någon komponent som skärmar har pajjat. Skönt att du har garanti ialla fall. Hur menar du med "externa störningar"? Från början trodde jag faktiskt att det var någon luftström som bråkade men efter en kontroll (läs: jag stängde dörren ordentligt 😉 ) så kunde man utesluta det också. Foolprooffråga: Och åtminstone någon av de andra mikarna har varit av liknande typ, alltså krävt fantommatning? *** Annars.. tja, det är väl nåt fel som är trasigt som vi säger. Garantiretur:) tjing Yep'r, jag har provat tre andra kondingar (Studio Projects B1, B3 och en Röde M3:a och som sagt så är det bara sE:n som bråkar 🙁 Umm, jag ska ta och slänga ihop ett mail till ordermusic-kundtjänsten så hoppas jag att det här löser sig. Fel under garantitidenVi garanterar att de varor du beställt är fria från tillverkningsfel under ett år, eller under den garantiperiod som gäller för din produkt, från leverans. Om din vara skulle sluta fungera under garantitiden skickas den vanligtvis till en serviceverkstad för reparation. ordermusic.se har inga egna verkstäder utan vi använder oss av tillverkarens auktoriserade serviceverkstäder. Vid service tar du kontakt med vår kundservice via kontaktformuläret på sajten. Kundservice ger dig instruktioner om hur du går till väga för att skicka varan på reparation. Observera att tillverkaren har upp till tre försök att reparera produkten innan de är skyldiga att byta ut den. Reklamation Meddelande om fel i vara måste lämnas inom skälig tid från det att du som kund upptäckte, eller borde ha upptäckt felet. Reklamationsrätten för en vara upphör under alla omständigheter efter 3 år. ...enligt ordermusic så att det här bör ju bli ganska smärtfritt. Tack för era svar Vallhagen och engieneer. Det uppskattas! 🙂 /CHAE Redigerat 17 juli 2011 av CHAE
engineer Postat 17 juli 2011 Postat 17 juli 2011 Hur menar du med "externa störningar"? Från början trodde jag faktiskt att det var någon luftström som bråkade men efter en kontroll (läs: jag stängde dörren ordentligt 😉 ) så kunde man utesluta det också. Nu klippte du ju bort att min första kommentar faktiskt var ett skämt. Hoppas du inte missade det. Med extern menar jag att det påverkas av något utifrån, såsom el, skärmar förstärkare, aggregat, diskmaskiner, frysar...är du med? Men som sagt, det är vad jag tror. Du får ju lämna in den om du verkligen vill veta, detta är ju bara ett forum på internet.
CHAE Postat 17 juli 2011 Trådstartare Postat 17 juli 2011 (redigerat) Nu klippte du ju bort att min första kommentar faktiskt var ett skämt. Hoppas du inte missade det. Med extern menar jag att det påverkas av något utifrån, såsom el, skärmar förstärkare, aggregat, diskmaskiner, frysar...är du med? Men som sagt, det är vad jag tror. Du får ju lämna in den om du verkligen vill veta, detta är ju bara ett forum på internet. Hehe, jo jag hajade att du skämtade 😉 Jaså jahaaaaAA! Jag trodde att du menade en kabelskärm eller altertivt en extern mikpre ☺️ Missförstånd de Luxe. Jupp, en garantiretur är på G här. Jag tänkte mest ifall någon kände igen ljudet och/eller om det är ett vanligt fel så man kunde upplysa om det vid sin retur. Återigen: tack för responsen Vänligen, CHAE Redigerat 17 juli 2011 av CHAE
Linus Postat 17 juli 2011 Postat 17 juli 2011 Your browser does not support the HTML5 audio tag Membranet är sannolikt i ett utmärkt skick men någon konding har smällt av. Verkar ofta drabba Västerviksbor, Gizmozis tråd om en A51:a lät likadant. 😉
CHAE Postat 17 juli 2011 Trådstartare Postat 17 juli 2011 (redigerat) Membranet är sannolikt i ett utmärkt skick men någon konding har smällt av. Verkar ofta drabba Västerviksbor, Gizmozis tråd om en A51:a lät likadant. 😉 Visfestivalen var för mycket för sE:n helt enkelt 😄 Jag förstår inte, vi som är så lugna av oss här 😉 Men ändå: knappt tre månader efter inköp. Kom igen, liksom... 😏 /CHAE Redigerat 17 juli 2011 av CHAE
CHAE Postat 18 juli 2011 Trådstartare Postat 18 juli 2011 (redigerat) För att liksom avsluta min egen tråd så kan jag säga att jag mailade ordermusic tidigt i morse och jag fick deras svar idag (trots semestrar). [...] för att förenkla processen skickar jag dig en ny mikrofon idag. I en plastficka utanpå lägger jag en fraktsedel som du använder för att returnera den trasiga mikrofonen. Tacksam om du får iväg den samtidigt som du hämtar den nya. OBS! Skicka den i originalemballage om du kan. Och jag som trodde att det skulle ta toklång väntetid för att invänta ett nytt exemplar/få den gamla lagad på en sE-verkstad 😊 Många plusettor till ordermusic som fixade det här smidigt, snabbt och jidderfritt 🙂 Det är sådant här som gör att man vill fortsätta handla där (vilket jag kommer att göra: högst eventuellt är en Squier Jagmaster på inköpslistan). Tack återigen för alla svar. Vänligen, CHAE Redigerat 18 juli 2011 av CHAE
debatt Postat 18 juli 2011 Postat 18 juli 2011 Membranet är sannolikt i ett utmärkt skick men någon konding har smällt av. Verkar ofta drabba Västerviksbor, Gizmozis tråd om en A51:a lät likadant. 😉 Geografisk diskriminering att alltid skicka andrahandssortering dit.
CHAE Postat 18 juli 2011 Trådstartare Postat 18 juli 2011 Geografisk diskriminering att alltid skicka andrahandssortering dit. 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.