Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag testar just nu Grooveshark för första gången, och noterar till min förvåning att ett antal låtar med mitt förra band finns där. Låtar som jag spelar på och dessutom är stim-anmäld som medlåtskrivare för.

Är det så att jag kan förvänta mig någon krona i ersättning?

Hur får Grooveshark material? Och varför saknas låtar från plattan (3 av 12 saknas)?

Annons
Postat (redigerat)

Jag testar just nu Grooveshark för första gången, och noterar till min förvåning att ett antal låtar med mitt förra band finns där. Låtar som jag spelar på och dessutom är stim-anmäld som medlåtskrivare för.

Är det så att jag kan förvänta mig någon krona i ersättning?

Hur får Grooveshark material? Och varför saknas låtar från plattan (3 av 12 saknas)?

Vem som helst kan ladda upp musik på grooveshark. Ersättning är inte att räkna med som jag förstått det, men osäker på vad de har för "avtal" och policy jämtemot artisterna. Man får nog läsa in sig på deras hemsida.

/Jon

Redigerat av Yllet
sadomachine (oregistrerad)
Postat

Hmmmm.... blev lite nyfiken och sökte på vårt band.... hittade massor av låtar där.

Ingen som vet hur grooveshark funkar?

Dom verkar ju ha betaltjänster.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.