Millan (oregistrerad) Postat 13 juli 2011 Postat 13 juli 2011 Hej det var jag som gjorde " Jag vill bli artist men hur ska jag göra? ( HJÄLP ) hehe, Och ja nu så har jag ännu en frpga fast denna är nog lite svårare! hur får man skivkontrakt? och hur upptäcks man? ååh jag vill så extremt mycket ! ⚠️🙂
Piccazzo Postat 13 juli 2011 Postat 13 juli 2011 hur får man skivkontrakt? 1. Man kontaktar skivbolag och bokar möte. 2. Man kontaktar förlag och bokar möte , skriver på kontrakt med förlaget och dom skaffar skivkontrakt. 3. Man skaffar en manager som sedan gör 1 & 2 4. Man struntar i skivbolagen och släpper själv istället. och hur upptäcks man? Man uppträder mycket och bjuder in representanter för skivbolag och förlag på sina spelningar. ååh jag vill så extremt mycket ! Det vill nästan alla som håller på med musik men 95 % av dom vill inte tillräckligt mycket. Känner du fortfarande likadant när du är 16 finns det massor av möjligheter men innan dess är det svårt p.g.a lagliga skäl , allt måste ske genom dina föräldrar , tidsgränser för minderåriga , osv osv. 1
Millan (oregistrerad) Postat 13 juli 2011 Postat 13 juli 2011 Okej tack för svaret! jag ska tänka på det det får nog vänta tills jag e 16.. 🙁
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.