Jump to content
Annons

Skivkontrakt?

Recommended Posts

Millan (oregistrerad)
Postat

Hej det var jag som gjorde " Jag vill bli artist men hur ska jag göra? ( HJÄLP ) hehe, Och ja nu så har jag ännu en frpga fast denna är nog lite svårare! hur får man skivkontrakt? och hur upptäcks man? ååh jag vill så extremt mycket ! ⚠️🙂

Annons
Postat
hur får man skivkontrakt?

1. Man kontaktar skivbolag och bokar möte.

2. Man kontaktar förlag och bokar möte , skriver på kontrakt med förlaget och dom skaffar skivkontrakt.

3. Man skaffar en manager som sedan gör 1 & 2

4. Man struntar i skivbolagen och släpper själv istället.

och hur upptäcks man?

Man uppträder mycket och bjuder in representanter för skivbolag och förlag på sina spelningar.

ååh jag vill så extremt mycket !

Det vill nästan alla som håller på med musik men 95 % av dom vill inte tillräckligt mycket.

Känner du fortfarande likadant när du är 16 finns det massor av möjligheter men innan dess är det svårt p.g.a lagliga skäl , allt måste ske genom dina föräldrar , tidsgränser för minderåriga , osv osv.

• Gilla 1
Millan (oregistrerad)
Postat

Okej tack för svaret! jag ska tänka på det det får nog vänta tills jag e 16.. 🙁

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.