Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

sitter och är sugen på att komma igång igen med musikproduktionen, dock finns det varken riktigt tid eller plats just nu pga tvillingar på 6 månader i huset och en tre åring som sprnger omkring. Därför söker jag små enkla grejer som man lätt plockar fram och bort för att göra skapandet enklare.

Undrar om ni har tips på monitorer som kan fungera till detta? har skaffat ett ljudkort till den bärbara och funderar på en akai lpk25, letar nu små monitorer som kan fungera enkelt till detta.

äger nu ett par alesis m1 active mk2 som jag gillar men de är klumpiga att plocka fram när man vill ha dem tycker jag. Finns det några bra förslag?

Annons
Postat

Alesis M1 Active 320 USB då ????

(om du gillar Alesis??-jag gillar dem i a f.)

mvh

:rolleyes:

Postat

sitter och är sugen på att komma igång igen med musikproduktionen, dock finns det varken riktigt tid eller plats just nu pga tvillingar på 6 månader i huset och en tre åring som sprnger omkring. Därför söker jag små enkla grejer som man lätt plockar fram och bort för att göra skapandet enklare.

Undrar om ni har tips på monitorer som kan fungera till detta? har skaffat ett ljudkort till den bärbara och funderar på en akai lpk25, letar nu små monitorer som kan fungera enkelt till detta.

äger nu ett par alesis m1 active mk2 som jag gillar men de är klumpiga att plocka fram när man vill ha dem tycker jag. Finns det några bra förslag?

Hej jag har själv ganska liten plats i mitt skaparhörn hemma i lägenheten, men vill ge dig tips på Genelec 8020A aktiva monitorer, dom tar väldigt lite plats och har ett bra ljud som duger länge i ett litet hörn. Dom är ganska robusta så dom tål en och annan smäll från någon unge då och då om olyckan skulle vara framme.

Tommy

Postat

två spännande förslag, men verkar inte vara så positivt med usb-monitorer?

sedan var de andra för dyra för min budget, kanske borde skrivit en budget på vad jag kan sälja mina andra högtalare för.

Postat

Om du har PC, så skulle jag helst avråda från USB-monitorer om du inte bara ska spela spel med datorn...

Du får nämligen samma problem som med USB-mickar som saknar hörlursutgång; Det går inte att köra två olika ljudkort tillsammans - och USB-högtalare kommer att betraktas som ett ljudkort som enbart har utgångar.

Är det en Mac så ska det enligt vad jag har hört vara lättare att kombinera olika ljudkort med varandra.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.