Jump to content
Annons

Plugg till gitarrsimulering


kakburken2 (oregistrerad)

Recommended Posts

kakburken2 (oregistrerad)

Skulle behöva tipps på någon bra VSTi för gitarrsimulering.

Alltså, jag suger på att lira gura. Så jag skulle behöva en plugg som man kan

köra gitarr via midisynthen.

Jag tar alltså ett ackord på synthen och puggen gör det till gitarrljud. Gärna aukustisk och även distat.

Hade vart kalas om den kunde va lite självspelande, så att jag tog en A ton på synthen och ut kom ett helt A ackord på VSTi´n.

Typ lite som broomstick bass.

Någon som förstår min kluriga frågeställning 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kolla in Applied Acoustics utbud. De har både elektriska och akustiska alternativ för gitarr.

S.k modellerade VST's som är en blandning och därmed inte så stora på hårddisken.

Annars rekommenderas Musiclab's produkter också. Framför allt deras Real Guitar som låter

sjukt bra (tycker jag). Medföljer olika Midi patterns som man kan leka med för att klämma

in figurer i låtar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr finns inte Virtual Guitarist längre, men om du kan hitta Virtual Guitarist2 i någon annons, så är den verkligen kanonbra. I VG2 kan man nämligen redigera kompfigurerna, något som inte gick i tidigare versioner.

De modellerade gitarrerna från AAS tycker jag inte låter tillräckligt bra, men Real Guitar är bra. En annan som låter riktigt bra, är Vir2 Electri6ity. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

kakburken2 (oregistrerad)

Tackar för svaren. Nu har jag lite att bita i.

Vir2 Electri6ity verkar ju kalas för elgitarrsidan. Men som jag fattar det så är det bara elgurkor i den och ingen akustisk?

Men den känns lite dyr i och för sig, men innehåller den även akustisk så kan det kanske va något att spara kulorna till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Du kan ladda ner en gratis version av sampletank på http://www.ikmultimedia.com/sampletankfree/features/ och där ingår gitarrer i den versionen både akustisk och elgitarr som du kan spela med din synth.

Här ser du vilka ljud som ingår i gratis versionen http://www.ikmultimedia.com/sampletankfree/sounds/

Mvh

Henber77

Edit: helt uppdaterat inlägg.

Redigerat av Henber77
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...