Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Någon som kan ge tips var jag kan spela in en låt i en studio billigt (om nu det är möjligt att få billigt, jag har inte den blekaste). Jag själv har programmet Mixcraft. Det duger bra att leka med hemma men inte om man ska lägga ut en produktion på webben.

Jag själv spelar elgitar och behöver således hjälp med: trummor, bas(kanske jag kan göra själv).

Annons
pHISTERmILL (oregistrerad)
Postat

Det hänger väl ganska mycket på var nånstans du finns. Var bor du och hur långt kan du tänka dig åka?

Postat

Ska du spela in Trummor & Bas samt att du behöver någon som spelar Trummor & Bas ?

Det kan dra iväg i kostnad om du nu vill göra det i en studio.

Ett alternativ är att du kanske kan få någon här som tex spelar in trummorna i sin studio och sedan någon som spelar bas i sin och sedan sätter du ihop det eller skickar till en studio för mixning.

Ett annat alternativ är att du kollar in EZ-Drummer eller Addictive Drums som alternativ till trummis.

Med Addictive drums , Och tex Amplitube och/eller Ampeg SVX kan du spela in bas och gitarr själv och sedan lägga på trummor med EZ eller AD.

Men allt beror ju på din definition av billigt. 5 000 och uppåt skulle jag gissa om du även behöver musiker & mixning.

Postat

Kanske jag mer söker ett bra inspelningsprogram isåfall.Dvs. någon som har ett sådant. Jag har inte en hel orkester jag kan dra med mig.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.