Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tänkte bara fråga om det på något sett går att söka efter vst pluggar man har installerade på datorn i wavelab 4?!

Har just installerat ett gäng nya men wavelab hittar dem inte.. =/

Annons
Postat
Tänkte bara fråga om det på något sett går att söka efter vst pluggar man har installerade på datorn i wavelab 4?!

Har just installerat ett gäng nya men wavelab hittar dem inte.. =/

Om du väljer den katalog där de brukar lägga sig i som är default om du inte har ändrat det så är det Systemdisk/program/steinberg/vstplugins

Peace

Postat
Se till att dom ligger i samma mapp som de andra pluggarna du har i Wavelab ligger. Minns inte vilken mapp det är i huvet.

Men jag har lagt dem i samma mapp!

• 2 veckor senare...
Postat

Vissa pluggar fungerar inte Wavelab, för att de skall fungera så måste tillverkaren angett att de är en plugin. Om detta inte har gjorts hanteras dem som vsti:er och visas inte i wavelab.

Vilka pluggar är det du undrar om?

Postat

Jag löste det hela genom att instalera om det mesta.. då funkade det.. Konstig för jag lade allt på exakt samma plats! men men.. nu fungerar det fint

Postat

Missa inte den superba funktionen att sortera "pluggarna"

"Options/Organize Master section plug-ins"

Där kan man göra egna mappar, göra snabbkommandon till pluggarna etc.

Den hittade jag efter jag installerat "FX FREEZ (Demo)" för att kolla om deras freeze är bättre än den inbyggda i Cubase SX2.

När jag kört "FX FREEZE" dök det upp en hel hoper pluggar från Cubase som inte varit med i Wavelab förut. Trots att dom nu fungerar i Wavelab. Skumt.

Men i alla fall nu när jag sorterat pluggarna med "Options/Organize Master section plug-ins" är allt perfekt.

Kanske skall passa på att ta bort en del gratispluggar man inatsllerat men inte använder längre...

Dream on guys 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.