Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har ett ljudkort (m-audio fast track ultra 8r) som har fungerat utmärkt ända tills igår... När jag spelar in har de börjat knäppa till lite då och då i alla kanaler samtidigt och det förstör inspelningen.

har nån någon idé vad det kan vara?

har cubase 5 och m-audio fast track ultra 8r.

tacksam för svar!

Annons
Postat

Det finns några standardproblem som är bra att kolla i första hand.

Är det en laptop, så ställer ofta det trådlösa nätverkskortet till trassel. Det kan också vara energisparlägen som är aktiverade och bråkar på olika sätt även om man tycker att de inte borde det...

Annars kanske du har något program som ligger i bakgrunden och käkar upp resurser, som exempelvis virusdödare.

Det kan också vara så enkelt att du har lagt till så mycket i projektet att du har nått gränsen för vad datorn orkar med, så att du behöver öka latency eller kanske frysa vissa VSTi-spår för att det ska kunna rulla på ordentligt.

Testa gärna med DPC Latency Checker och se vad du får för resultat.

Postat

är en stationär och problemet uppstår när bara cubase körs och utan effekter.. har aldrig haft problemet förut heller. Men däremot så har jag väldigt mycket olika projekt på datan just nu... kan detta ha något med saken att göra? 🙂

ska testa det där programmet du skrev iallafall!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.