Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Jag har precis köpt Cubase 6 Elements och har stött på ett problem med bristande diminuendo-funktion tillsammans med Native instruments Komplete 7 Elements. Jag har ett synthackord som jag helt enkelt vill tona ner volymen på under en takt men det fungerar inte. Vad är det för fel? Det fungerar med Miroslavs Philharmonik och Cubase egna VST-instrument.

/Andrée

Annons
Postat (redigerat)

Såhär typ. Eller hade du tänkt dig någon annan lösning?

Eller har jag missuppfattat din fråga? 😕

vänligen,

CHAE

Redigerat av CHAE
Postat

Jag har alltid ändrat volymen när man är inne på midispåret, dvs. i "edit controller" under inspelningsytan. Där har jag använt funktionen "main volume" men detta är kanske fel väg att gå? Är detta ett mer korrekt sätt?

Postat

Jag har alltid ändrat volymen när man är inne på midispåret, dvs. i "edit controller" under inspelningsytan. Där har jag använt funktionen "main volume" men detta är kanske fel väg att gå? Är detta ett mer korrekt sätt?

Main volume i editorn är midivolymen som bara har 128 steg och ibland kan ge en lite hackig förändring. Det är då ofta bättre att automatisera audiovolymen i Cubase-mixern, som har en j-a massa steg... 😉

Annars brukar expression-pedal fungera bättre än Main Volume (trots att det är lika många steg som volymen) - om ditt VSTi har stöd för det.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.