Jump to content
Annons

M-audio Fast Track Pro

Recommended Posts

Melodicrocker (oregistrerad)
Postat

Min dator ( vanlig PC ej Musikdator ) hänger sig stup i kvarten sedan jag skaffade USB-ljudkortet M-audio Fast track pro. När jag installerar det får jag en varning om att microsoft inte godkänt det. Kan det vara "så enkelt" ? eller är det månne nåt annat problem?

Datorn funkar perfekt i övrigt. Är ny och har hyggliga prestanda. Kör det med ett Cubase Studio 4 i redigeringssyfte. Använder dessutom VST-pluggarna Groove agent 3, Virtual basist och Virtual Guitarist.

Allt funkade perfekt på min nu saligt insomnade gamla dator.

Iom att jag mest ska använda datorn till lite redigeringar och småtester så kan jag iofs skita i ljudkortet och köra på datorns interna ljudkort, men vill ju kunna spela in lite ibland också...

Så, om nån har idéer om vad som är fel så är jag tacksam för svar. Konflikter? Strul med godkännande från Microsoft?

Har laddat ner senaste drivrutinerna...

mvh

Tommy

Annons
Postat

hmm om du laddat ner drivrutinerna och det fortfarande inte funkar kan jag inte hjälpa dig 🙁 jag köpte detta kort idag men fattar inte hur jag ska göra ställa in mm, för får det inte att spela in 🙁

Postat (redigerat)

har plockat bort det och avinstallerat programvaran och nu tickar allt som det ska utan problem. Blir att köra på internt ljudkort. Använder bara den datorn när jag inte orkar gå ner i studion. För att sitta med lite ljudtester och klipptester.

Vad kör du för program till?

Kan bara lite om Cubase. Där kan man ställa in var signalen för inspelning hämtas under menyn DEVICES och valet VST Connections. Där kan man klicka runt och välja både inputs och outputs.

Antar att du redan valt att använda ljudkortet undr DEVICE SETUP. Under VST AUDIO SYSTEM kan man switcha mellan de olika ljudkorten som finns installerade.

Inte nån tekniknörd, men kanske kan nåt av det jag skrivit hjälpa

Lycka till!

Redigerat av Melodicrocker
Postat

har plockat bort det och avinstallerat programvaran och nu tickar allt som det ska utan problem. Blir att köra på internt ljudkort. Använder bara den datorn när jag inte orkar gå ner i studion. För att sitta med lite ljudtester och klipptester.

Vad kör du för program till?

Kan bara lite om Cubase. Där kan man ställa in var signalen för inspelning hämtas under menyn DEVICES och valet VST Connections. Där kan man klicka runt och välja både inputs och outputs.

Antar att du redan valt att använda ljudkortet undr DEVICE SETUP. Under VST AUDIO SYSTEM kan man switcha mellan de olika ljudkorten som finns installerade.

Inte nån tekniknörd, men kanske kan nåt av det jag skrivit hjälpa

Lycka till!

okej skönnt, jag har testat med pro tools demo som följde med men när jag ska starta det på min dator så hakar det upp sig vid #setting up midi" men när jag installerade det på min pappas dator så funka det att öpnna det men jag får det fortfarande inte att spela in nått ljud 🙁 sen följde även ett program som heter live 6.0.1 med som jag installerade men får inte det heller att spela in nått ljud, är som sagt nybörjare som kan verkligen ingenting 🙁 nej det har jag inte gjort eftersom jag inte har cubcase, eller ska man välja det i andra program med?

Postat

Okej, då kan jag tyvärr inte hjälpa dig. Får hoppas att någon annan kan kliva in och ge dig lite tips.

Lycka till!

Tommy

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.