Jump to content
Annons

James Brown :)

Recommended Posts

Annons
oakleaf (oregistrerad)
Postat

Tycker du fortfarande den håller hög klass...?

Naer har jag sagt att den haller hoeg klass?

oakleaf (oregistrerad)
Postat

menar du rent objektivt?

Rent objektivt sa haller den haer traden sjukt hoeg klass. Rent subjektivt sa saknar den all form av klass.

Postat

Rent objektivt sa haller den haer traden sjukt hoeg klass. Rent subjektivt sa saknar den all form av klass.

rent objektivt har den här tråden högre klass än nästan alla andra trådar i hela världen

säg nån som räknas som har motsatt uppfattning

det är bevis nog

livin in america! haah! yeaah! i feeeeel good!

bweoughhd deraaas bbwwouh!

oakleaf (oregistrerad)
Postat

rent objektivt har den här tråden högre klass än nästan alla andra trådar i hela världen

säg nån som räknas som har motsatt uppfattning

det är bevis nog

livin in america! haah! yeaah! i feeeeel good!

bweoughhd deraaas bbwwouh!

😄

Rent objektivt sa har JB sjaelv helt motsatt uppfattning fran sin soul and funk himmel. Bevis finns i "boken" funkbibeln.

oakleaf (oregistrerad)
Postat

Vad brukar soul och funk ofta kallas i USA? ARRRR & BEEEEE

Soul brukar heta soul i USA. Funk brukar heta funk i USA. RnB brukar heta RnB i USA. Yngve brukar heta Yngwie i USA. Tjabbalabba brukar heta disillusioned i USA.

oakleaf (oregistrerad)
Postat (redigerat)
big_grin_smiley_face_sticker-p217746367994550126qjcl_400.jpg Redigerat av oakleaf
oakleaf (oregistrerad)
Postat

Och Oakleaf brukar kallas mannen med bäst koll i hela världen.

Rent objektivt!

oakleaf (oregistrerad)
Postat

Yngve aer bra!

Det kan ingen foerneka.

oakleaf (oregistrerad)
Postat

Faktiskt väldigt dålig koll att förfalska citat.

Det aer det! Men jag var sa oevertydlig att det aer bra koll aenda.

Postat

Vad brukar soul och funk ofta kallas i USA? ARRRR & BEEEEE

Helt rätt, alla som gått musikakademien vet att Funken är en subgrupp till R&B, och mitt program tar inte upp subgrupperna då det isåfall finns över 2800 olika klassificeringar. Om jag till exempel kollar under Rock, så finns

Rock

Poprock

Hard Rock

Overrock

Countryrock exempelvis sorterar under Poprock, och det tycker jag räcker. Dessutom råder delade meningar när man kommer längst ut i benämningskedjan vad ett visst band eller en viss artist spelar för typ av musik. Programmet refererar bara till i stort vilken genre som kan passa till en viss röst, och då ingår outtalat alla subgrupper i den rekommendationen. Man kan även snegla på den genre som ligger före respektive efter rekommendationen enligt manualen. Det har jag dock inte sett något behov av då jag tycker att programmet är förvånansvärt träffsäkert! Se bara James Brown, som jag skulle vilja kalla en direktträff. Det kan också vara så att vissa sångare inte passar i den musikstil som de har valt, och då avslöjas de obönhörligen av programmet. Som exempel kan jag nämna Kalle Moreus, där jag körde hans version av O' sole mio genom Voiceanalyzer, direkt kom rekommendationen Swedish Folksongs. Så det går minsann inte att luras!

Det känns som att det är mycket lugnare på jobbet idag, det är nog många som gått på semester, tror ni inte?

Postat

Soul brukar heta soul i USA. Funk brukar heta funk i USA. RnB brukar heta RnB i USA.

Och Oakleaf brukar kallas mannen med sämst koll i hela världen.

Alltså: Soul heter inte Soul i USA, och Funk heter inte Funk USA, och R&B heter R&B i USA – eller?

Förresten, du har tre nya skepp till förfogande.

Postat

Resultatsammanstaellning sa haer langt:

B: 1 roest

D: 1 roest

Yngves gitarrkapacitet: Bra

JBs behandlande av kvinnor: Daligt

Yngves kaerlek till djur: Har katt

Edit: Saerskrivningar

Jag kan vara lite schysst och dela med mig, har så jäkla många.

Här:

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅååååååååååååååååååååååååååå

ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄäääääääääääääääääääääääääää

ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖööööööööööööööööööööööööööö

Det var alla jag hade, slosa inte bort allt pa en gang!

oakleaf (oregistrerad)
Postat

Jag kan vara lite schysst och dela med mig, har så jäkla många.

Här:

Det var alla jag hade, slosa inte bort allt pa en gang!

Nej men oj....nu anvaende jag alla pa en gang. Sorry...

Postat

Nej men oj....nu anvaende jag alla pa en gang. Sorry...

JAKLA DALIGT!

oakleaf (oregistrerad)
Postat

Helt rätt, alla som gått musikakademien vet att Funken är en subgrupp till R&B

Daer har du raett. Sen vad man kallar det och vad det aer en subgrupp till kan betyda olika saker, det vet nog alla som gatt musikakademien ocksa. Men jag vet vad du menar och da har jag inte satt min fot pa musikakademien. 😉

oakleaf (oregistrerad)
Postat

JAKLA DALIGT!

Sorry....men tack foer givmildheten! Om du har slut nu sa kan du anvaenda ae for a med 2 prickar och oe foer o med 2 prickar. A med 1 prick kan man ju goera aa men jag gloemmer alltid det.

oakleaf (oregistrerad)
Postat

JB aer Rytm och Blues, och eftersom han aer ursprungskaellan till all musik sedan 50-talet aer Yngve saledes R och B. Ingen ska komma och saega nat annat alltsa...

sadomachine (oregistrerad)
Postat

3 minuter in....., tur att han kallar sej Yngwie J Malmsteen så att man inte blandar ihop honom med alla andra Ynwie Malmsteen där ute.

Postat (redigerat)

3 minuter in....., tur att han kallar sej Yngwie J Malmsteen så att man inte blandar ihop honom med alla andra Ynwie Malmsteen där ute.

Är det någon som orkat kolla på hela det där youtubeklippet? 😳

Redigerat av D Vibe

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.