Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Håller på att gå över helt och hållet till Traktor, och har en del stora gigs framöver på båtar, utomlands samt på festivaler och ungdomsevengemang.

Jag har detta:

MacBook Pro Intel Core 2 Duo 2.26GHz, 4GB RAM 1067MHz DDR3, 160GB HDD

och undrar, HUR optimerar jag mina settings för traktor (och datorn förövrigt?).

Just nu så hackar det till ibland mitt i en mix och ljudet försvinner i ca en halv sekund, men det låter ju inte bra!

Jag vill att datorn ska flyta på utan risker för att kunna dö samt hacka. Vill ha det 100% optimerat för att köra traktor LIVE på stora gigs.

Såg någon youtube länk om det, men det var själva datorn i sig, att man programmerade ett program som registrerade alla klicks och rörelser man gjorde och sen så sätter man den på autopilot varje gång man startar traktor så gör den om hela proceduren snabbt. Någon som vet vilken video jag tänker på? och kan länka den?

Men jag undrar också hur jag optimerar själva programmet TRAKTOR så att det körs så bra som möjligt!

Tacksam för snabba svar!

Annons
Postat

hej!

vad kör du för version av Traktor?

har du ett ljudkort?

har du jämfört dina specs mot de rekommenderade?

menar du denna videon?

mvh

Postat

Hej!

Jag kör Traktor 2 med Audio 10 ljudkortet som följer med.

Japp har sett videon! hittade den. Och har ställt in allt, men får inte Automator scriptet att fungera eftersom att det är anpassat för ett engelskt operativsystem, har du någon aning om hur jag scriptar om det eller kan du göra ett script åt mig? vore tacksamt!

Mvh

Postat

24941_traktor.jpg

Den här verkar vara optimerad för tävling åtminstone?

Skämt åsido. Med de prestanda som du har i din dator tycker jag det verkar underligt att det "hackar".

Testa detta program och se vad det säger om din burk:

DPC latency checker

Kolla även om du kan höja buffer size i ditt ljudkort.

Postat

Har exakt samma dator som dig och har kört Traktor 2 och 3 på stora festivalgig utan problem. Har då kört med ett kackigt Behringer-ljudkort (utsätter inte mitt TC Electronics-kort för turnéliv) och det interna ljudkortet.

Om jag skulle vara dig skulle jag ha en separat användare som du har till dina DJ-gig, då behöver du inte oroa dig för att det ligger massa skitprogram i bakgrunden och förstör. Så gör en ny användare, logga ut din "vanliga" användare och kör bara på din "DJ-användare" när du giggar.

Postat
Jag har detta:

MacBook Pro

Testa detta program och se vad det säger om din burk:

DPC latency checker

DPC är helt uteslutet iom Mac OS X. Nu kan han ju iofs köra Windows på Macen men det förutsätter jag att han inte gör.

Postat

Du kör inga grejer i bakgrunden? Både program och operativsystemsfunktioner t ex automatiskt byte av bakgrundsbild på skrivbordet etc.

• 2 veckor senare...
Postat

Nej jag körde på en helt ominstallerad dator. Dock så sålde jag datorn och har nu istället en helt ny Macbook pro 2011, jag tror nämligen att hårddisken eller själva datorn i sig var för tungt belastad av Traktor 2. Kör inget scratch.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.