Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Helvete det e de de beror på att ja inte fattade, men vänta nu dom suger ju på min imac och mac mini oxå nä nu blire skumt hörru. Tänk om jag vänt kepsen bakofram asså jag blir yr kan vi ta om det här?

Kan också vara så att du har helt fel Mac-keps. Om du har en sådan här så är det inte så underligt om allt inte låter & flyter som det ska. http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=270725283377+&clk_rvr_id=245685603764#ht_1177wt_1141

Annons
Postat (redigerat)

Ett annat skäl till att mac är bättre på svåra beräkningar och därmed ger bättre inspelningar är att Steve Jobs är halv-arab och alla vet ju att araberna "uppfann" algebran.

Redigerat av Tjabbalabba
Postat

Vad f-n - ska man vara seriös också i en sådan här meningslös tråd...? 😮😉

Datorn är bara ett verktyg som används för skapandet och för musikens och ljudets kvalitet spelar det ingen som helst roll om det är Mac eller PC - eller om det är Cubase, Logic eller ProTools som används. Man ska helt enkelt använda det verktyg man trivs bäst med. Svårare är det inte. 🙂

Precis så. Bra där, Claes! Det blir en guldstjärna till dig samt att du får välja en valfri pre-amp ur ditt eget sortiment 😉

Nu har TS fått svar. Det tog som vanligt en jävla tid att komma hit men roligt har jag haft iaf ☺️

/CHAE

BurninSven (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Och ändå var det paypal garantier rackarns så slut man är att man inte fattar när loppet gick för länge sedan. Höga C funkar inte bra med Cega Hö det funkar finemang på båda plattformarna 😄

Redigerat av BurninSven
Postat

Ja män ja köpte fel helvete oxå vad gör ja nu?

Inte myket att göra är jag redd 🙁 Du är fucked for life asså, mannen

Och ändå var det paypal garantier rackarns så slut man är att man inte fattar när loppet gick för länge sedan. Höga C funkar inte bra med Cega Hö det funkar finemang på båda plattformarna 😄

😆

Postat

Orkade bara med första sidan än så länge. Första april var flera månader sen... har ni missat det? 😮

Postat (redigerat)

alltså... för att gå helt off topic så måste jag säga att fan vilket snällt forum detta är... Hade detta varit flashback eller valfritt annat större forum hade den stackars trådskaparen inte bara blivit sjukt påhoppad utan även med största sannolikhet något försök till att söka upp honom på riktigt och hota honom!

Oavsett hur seriös han var när han skapade tråden.

Redigerat av alekks
Postat

mac låter mer som muisk. medans pc låter mer som biligt

och så ligger det 11tusen mer på maclåtens mick då.

men jag tycker att all mac musik jag hört är bättre

lixom frekvenser som inte fins i pc.. förstår ni vad jag menar????

Japp, vi förstår precis.

Det beror på att Macanvändare har en större benägenhet att använda färdiga loopar istället för att göra muisken själv (vilket är svårare). Det är lättare att få det att låta bra om man bara använder sånt som proffs redan gjort klart åt en.

PC-användare är mer kreativa och vill gärna göra muisken själv, från grunden. Det gör muisken (mer) intressant, men å andra sidan är det svårare att få det att låta bra rent upplevelsemässigt för människor som prioriterar bra ljud före intressant muisk.

Så ligger det till, serrö.

Postat

mac:

pc: http://www.youtube.com/watch?v=ZwWCTmZmQh4

mac låter mer som muisk. medans pc låter mer som biligt

och så ligger det 11tusen mer på maclåtens mick då.

men jag tycker att all mac musik jag hört är bättre

lixom frekvenser som inte fins i pc.. förstår ni vad jag menar????

Men f-n. Du missar ju att PC-killen röker! Det ÄR farligt och när man är nästan död så blir musiken lite "livlös"...

Postat

Du kan ju likson ha ett mac i pc å do låte ju din Pc lika bra som en mac.

Asså installera mac i pc likson så din PC låte lika bra som en mac liksom.

En mac e ju gjor för muisk och låte bättre och en PC e gjoid för games och låte sämre.

Hehe, har inte sett detta svar förrän nu...sådär jävla irriterad kan jag också bli.😆

Muisk...då är man mer än musikalisk!?

Postat

ja, vafan, allt man gjorde på Amiga blev ju bättre än på Atari. kanske iofs berodde på att det var en potentare maskin. idag handlar det ju sällan om hårdvaran när det gäller pc vs mac.

vettefan vad jag ville med det här, mer än att reta Claes till lite gammalt religionskrig 😉

Postat

alltså... för att gå helt off topic så måste jag säga att fan vilket snällt forum detta är... Hade detta varit flashback eller valfritt annat större forum hade den stackars trådskaparen inte bara blivit sjukt påhoppad utan även med största sannolikhet något försök till att söka upp honom på riktigt och hota honom!

Nja, fast du har ju inte sett hur hans julklappshög kommer att se ut i år. Straffet för den här tråden kan mycket väl bli att han bara får mjuka paket. Och nästa gång SVT visar en hårdrockskonsert kanske någon liten snäll tomte kommer in och byter kanal på hans tv och vill se på nyheterna 😄 Så jag vet inte om vi riktigt är så snälla 😉

Postat

Om Amigan inte hade hanterats så illa som den gjorde av respektive verksamhets beslutsfattare, så hade den slagit ut såväl Mac:en som PC:n på (multi)mediamarknaden. PC:n hade fortfarande varit förstahandsvalet inom näringslivet, dock. Mac:en hade däremot gått samma öde till mötes som de hemska Xerox-datorerna gjorde – en pinsam, utdragen död.

Postat

Själv funderar jag på att gå tillbaka till Atari som ju verkligen var gjord för musik eftersom den hade inbyggda midiportar. Har gjort alla mina bästa låtar på en Atari med en synkad porta. Numera är alla datorer så dåliga för musik så jag kan inte göra några låtar alls.

helt rätt

atari är den enda dator som duger till musik - synkad mot en rullbandare

allt annat är bara plojty plojty

Postat

helt rätt

allt annat är bara plojty plojty

Fast, man ska väl använda riktiga instrument va? Man ska inte använda såna där himla synthesizers eller sequencers eller allt vad de nu heter, för de gör ju att musiker som spelar riktiga instrument blir arbetslösa! 😮

Postat

Fast, man ska väl använda riktiga instrument va? Man ska inte använda såna där himla synthesizers eller sequencers eller allt vad de nu heter, för de gör ju att musiker som spelar riktiga instrument blir arbetslösa! 😮

Paz?!? 😮

😛

Postat

Om Amigan inte hade hanterats så illa som den gjorde av respektive verksamhets beslutsfattare, så hade den slagit ut såväl Mac:en som PC:n på (multi)mediamarknaden. PC:n hade fortfarande varit förstahandsvalet inom näringslivet, dock. Mac:en hade däremot gått samma öde till mötes som de hemska Xerox-datorerna gjorde – en pinsam, utdragen död.

Vilka hemska Xerox datorer? Mac hade överlevt även om Amiga-datorerna hade lyckats bättre på marknaden. DTP-marknaden som Mac dominerat de ca 25 senaste åren hade nog Amiga aldrig kunnat ta över.

Postat
för de gör ju att musiker som spelar riktiga instrument blir arbetslösa! 😮

då får man skaffa ett riktigt jobb på mcdonalds

Postat

Atari – eller rättare sagt Steinberg Pro (x) – hade gräsligt GUI! Minns att jag fick ta emot en hel del dynga som "leksaksmusiker" etc bara för mitt Music-X var i färg. När Cubase Lite kom började man fulsmyga in lite färg, och strax bestämde sig experterna för att, nu är det häfftitt med färg. Sedan blev det julgran av hela skiten och svartvitt var dö-mesigt.

Ja, ja... Jag har alltid varit "först".

Postat (redigerat)
On 2011-07-05 at 10:09 sa Tjabbalabba:

Vilka hemska Xerox datorer?

Till exempel Xerox Star. Jag jobbade som kontorsråtta på ett företag i Malmö under 1992-1997; där mina första uppgifter blev att "emigrera" data från gamla Xerox Star-datorer till PC. Xerox var i och för sig pionjärer när det gäller det GUI vi är vana vid idag, men fy fan i helvete vad bökigt det var.

Redigerat av Valle
Postat

hahaha im the creator.. och jag var döts seriös när jag gjorde den här tråden..

+ så tror jag nog att jag har hittat vad som är grejen med mac låtarna..

dom är alla mixade med "waves plugins".. och som sakt gjorda med profs loppar 🙂

Postat

Du menar så här:

-demotivational-posters-1309730550.jpg

Nej nej, sånt håller inte vi på med. :rolleyes:

Postat

Xerox var i och för sig pionjärer när det gäller det GUI vi är vana vid idag, men fy fan i helvete vad bökigt det var.

Steve Jobs blev tydligen aldeles till sig när han för första gången såg Xerox GUI och snodde hela konceptet, men gjorde det bättre. Han var egentligen på besök för nåt annat, men såg dessa (prototyper?). Det var väl då Xerox gick sitt öde till mötes. Trögare företag kanske.

...Hoppas jag inte minns historien helt fel.

Postat

Steve Jobs blev tydligen aldeles till sig när han för första gången såg Xerox GUI och snodde hela konceptet, men gjorde det bättre. Han var egentligen på besök för nåt annat, men såg dessa (prototyper?). Det var väl då Xerox gick sitt öde till mötes. Trögare företag kanske.

Det var (är jag ganska säker på) Xerox Star 6085 som jag brottades med; den modellen introducerades 1985 och användes av en del företag in på 90-talet. Men jag har för mig att det kom en handfull modeller även efter 6085:an, så någon omedelbar död blev det inte.

Postat

<3

Jag spånade lite fritt och flummigt för ett tag sen och kom fram till att om Amigan hade levt idag kanske vi hade sett en variant av Amiga OS till mobiltelefoner och läsplattor. hade varit... som en gräddbakelse 🙂

jag körde _enbart_ med Amiga till 1999. Hade A1200 med 68060-processor på 66 MHz och var inne ett tag på att köpa ett 16-bitars ljudkort.

tider....

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.