Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hej jag har lysnat pÄ massa musik.. och jag hör att musiken som Àr gjord med mac Àr mycket mer pro gjord lÄter det som.

jag har sj pc och jag gör ganska mycket musik/skit . och jag hör att pc musiken har sÀmre bass och kvalite Àn mac muisk..

Àre nÄgon som kan förklara det hÀr sÄ jag förstÄr varför det Àr sÄhÀr?

Annons
Postat

musiken som nu Àr gjord pÄ en mac hade vÀl bÀttre producent/tekniker som gjorde att de lÀt bÀttre.

Om musiken lÄter bra eller dÄligt beror inte pÄ vilket operativsystem du andvÀnder.

Postat

LjudÄtergivningen pÄ PC suger. Ibland blir det inte ens samma ton som en gÄng spelades in. Man kan med andra ord aldrig riktigt lita pÄ ljudÄtergivningen i en PC. PÄ Mac dÀremot lÄter allting som det var tÀnkt men dÀremot hundra snÀpp profsigare.

Om man Àr nÄgorlunda seriös sÄ bör man naturligtvis undvika allt vad PC heter.

Postat

LjudÄtergivningen pÄ PC suger. Ibland blir det inte ens samma ton som en gÄng spelades in. Man kan med andra ord aldrig riktigt lita pÄ ljudÄtergivningen i en PC. PÄ Mac dÀremot lÄter allting som det var tÀnkt men dÀremot hundra snÀpp profsigare.

😆

rankey (oregistrerad)
Postat

😆

+1.

Fantastisk trĂ„dstart! Fast det Ă€r ju mĂ„ndag morgon och inte fredag kvĂ€ll?! 😕

Postat

😆

Jag höll pÄ att sÀtta kaffet i halsen!

😄

• Gilla 1
Postat

brukar inte stĂ€mma guran sĂ„ dĂ„ gĂ„r den till sej efter nĂ„t Ă„r inspelad pĂ„ min pc 🙂

Postat

+1.

Fantastisk trĂ„dstart! Fast det Ă€r ju mĂ„ndag morgon och inte fredag kvĂ€ll?! 😕

Yes, det Ă€r faktiskt bara mĂ„ndag 😼 Det hĂ€r kan bli en kalasvecka kĂ€nner jag â˜ș

Postat

Du kan ju likson ha ett mac i pc Ä do lÄte ju din Pc lika bra som en mac.

AssÄ installera mac i pc likson sÄ din PC lÄte lika bra som en mac liksom.

En mac e ju gjor för muisk och lÄte bÀttre och en PC e gjoid för games och lÄte sÀmre.

• Gilla 1
Postat

Jag hÄller med. Jag gör min musik pÄ PC, och lÄtarna suger. Jag kanske borde skaffa en Mac.

rankey (oregistrerad)
Postat

Jag hÄller med. Jag gör min musik pÄ PC, och lÄtarna suger. Jag kanske borde skaffa en Mac.

Det kanske Àr sÄ att en Mac förstÄr bÀttre vad du vill skapa. Det Àr liksom designat för kreativa mÀnniskor. DÀrför har mÄnga stora studios Mac. Det köttar automatiskt till produktionerna med de inbygda kretskorten och programmeringen, man slipper lÀgga ner lika mycket energi pÄ att skruva med soundet och kan fokusera pÄ skapandet istÀllet.

Postat

NÄja ljud Àr ju inte det viktigaste. Det viktigaste Àr att man med Mac blir bÄde snyggare och sexigare och dessutom fÄr ligga mer.

Postat

Jag tror inte det Àr sÄ stor skillnad mellan PC och Mac. Det viktiga Àr att man vÀljer 64 bitar. Ljudet blir mycket luftigare med 64 bitar!

Den enda gÄngen man idag bör jobba i 32 bitar Àr om man vill ha ett lite skitigare och punkigare ljud.... Viss synthmusik blir ocksÄ bÀttre i 32 bitar :rolleyes:

Postat

NÄja ljud Àr ju inte det viktigaste. Det viktigaste Àr att man med Mac blir bÄde snyggare och sexigare och dessutom fÄr ligga mer.

Men det Ă€r inte bra för kreativiteten om man fĂ„r ligga för mycket... man mĂ„ste lida för konsten! BĂ€ttre att supa ner sig och leva i en missĂ€r av frustration och Ă„ngest! 😛

• Gilla 1
Postat

[...] leva i en misĂ€r av frustration och Ă„ngest! 😛

...som infinner sig per automatik nĂ€r man innehar en Mac 😛

Postat

Ett knep om man inte fÄr till det en PC sÄ kan man alltid prova rakapparatuttaget pÄ 110v. DÄ fÄr datorn jobba lite mer och pÄ sÄ sÀtt fÄ lite mer kropp och vintage. TyvÀrr sÄ fÄr man dra en separat 220 till skÀrmen dÄ den inte funkar i 110v.

• Gilla 1
Postat

Jag tror inte det Àr sÄ stor skillnad mellan PC och Mac. Det viktiga Àr att man vÀljer 64 bitar. Ljudet blir mycket luftigare med 64 bitar!

Den enda gÄngen man idag bör jobba i 32 bitar Àr om man vill ha ett lite skitigare och punkigare ljud.... Viss synthmusik blir ocksÄ bÀttre i 32 bitar :rolleyes:

Du Àr vÀl ironisk? I sÄ fall, all respekt! Om inte sÄ Àr det i sÄ fall tragiskt att nÄgon tror att ljudet pÄverkas av hur mÄnga bitar ett operativsystem har.

Men som sagt, all respekt om du Àr ironisk!

Postat

Ett knep om man inte fÄr till det en PC sÄ kan man alltid prova rakapparatuttaget pÄ 110v. DÄ fÄr datorn jobba lite mer och pÄ sÄ sÀtt fÄ lite mer kropp och vintage. TyvÀrr sÄ fÄr man dra en separat 220 till skÀrmen dÄ den inte funkar i 110v.

Hahaha!

+1!

Postat

Du Àr vÀl ironisk? I sÄ fall, all respekt! Om inte sÄ Àr det i sÄ fall tragiskt att nÄgon tror att ljudet pÄverkas av hur mÄnga bitar ett operativsystem har.

Men som sagt, all respekt om du Àr ironisk!

Hur kunde du gissa det? 😉

Postat

Hur kunde du gissa det? 😉

Haha, kĂ€ndes inte riktigt rĂ€tt... Men fan, du skrev det bra! Var inte 100 pĂ„ att du var ironisk! 😛

Postat

Haha, kĂ€ndes inte riktigt rĂ€tt... Men fan, du skrev det bra! Var inte 100 pĂ„ att du var ironisk! 😛

Tack!

Det Ă€r dock vĂ€ldigt naturligt för mig att skriva idiotiska saker .... đŸ€Ș

Postat

Tror inte mÄnga kommer sitta och göra musik pÄ Windows PCs i framtiden. iOS/OSX och Android kommer inom nÄgra Är ta över nÀstan helt, dÀr gÄr verkligen utvecklingen undan.

Postat

Men det Àr inte bra för kreativiteten om man fÄr ligga för mycket... man mÄste lida för konsten!

...Aha. Det Àr dÀrför första skivan frÄn en artist ofta brukar vara den bÀsta.

• Gilla 1
Postat

😆

Hahahahaaa!!

Postat

Du kan ju likson ha ett mac i pc Ä do lÄte ju din Pc lika bra som en mac.

AssÄ installera mac i pc likson sÄ din PC lÄte lika bra som en mac liksom.

En mac e ju gjor för muisk och lÄte bÀttre och en PC e gjoid för games och lÄte sÀmre.

😄😆

Som taget ur ett tvspelsforum...

Postat

SÀger inte sÄ mycket eftersom vÀldigt mÄnga windows PC's anvÀnds pÄ kontor eller som servrar.

Det sÀger ganska mycket om marknadsandelarna.

Varför anvÀnds PC sÄ ofta pÄ kontor eller som servrar? Jo - för att de Àr vÀldigt driftsÀkra och kostnadseffektiva. Annars hade företagen förstÄs valt nÄgot annat...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.