Jump to content
Annons

mac vs pc!


swerap

Recommended Posts

hej jag har lysnat på massa musik.. och jag hör att musiken som är gjord med mac är mycket mer pro gjord låter det som.

jag har sj pc och jag gör ganska mycket musik/skit . och jag hör att pc musiken har sämre bass och kvalite än mac muisk..

äre någon som kan förklara det här så jag förstår varför det är såhär?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ljudåtergivningen på PC suger. Ibland blir det inte ens samma ton som en gång spelades in. Man kan med andra ord aldrig riktigt lita på ljudåtergivningen i en PC. På Mac däremot låter allting som det var tänkt men däremot hundra snäpp profsigare.

Om man är någorlunda seriös så bör man naturligtvis undvika allt vad PC heter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ljudåtergivningen på PC suger. Ibland blir det inte ens samma ton som en gång spelades in. Man kan med andra ord aldrig riktigt lita på ljudåtergivningen i en PC. På Mac däremot låter allting som det var tänkt men däremot hundra snäpp profsigare.

Om man är någorlunda seriös så bör man naturligtvis undvika allt vad PC heter.

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

rankey (oregistrerad)

😆

+1.

Fantastisk trådstart! Fast det är ju måndag morgon och inte fredag kväll?! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Ljudåtergivningen på PC suger. Ibland blir det inte ens samma ton som en gång spelades in. Man kan med andra ord aldrig riktigt lita på ljudåtergivningen i en PC. På Mac däremot låter allting som det var tänkt men däremot hundra snäpp profsigare.

Om man är någorlunda seriös så bör man naturligtvis undvika allt vad PC heter.

😆

Jag höll på att sätta kaffet i halsen!

😄

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Ljudåtergivningen på PC suger. Ibland blir det inte ens samma ton som en gång spelades in. Man kan med andra ord aldrig riktigt lita på ljudåtergivningen i en PC. På Mac däremot låter allting som det var tänkt men däremot hundra snäpp profsigare.

Om man är någorlunda seriös så bör man naturligtvis undvika allt vad PC heter.

brukar inte stämma guran så då går den till sej efter nåt år inspelad på min pc 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

+1.

Fantastisk trådstart! Fast det är ju måndag morgon och inte fredag kväll?! 😕

Yes, det är faktiskt bara måndag 😮 Det här kan bli en kalasvecka känner jag ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Ljudåtergivningen på PC suger. Ibland blir det inte ens samma ton som en gång spelades in. Man kan med andra ord aldrig riktigt lita på ljudåtergivningen i en PC. På Mac däremot låter allting som det var tänkt men däremot hundra snäpp profsigare.

Om man är någorlunda seriös så bör man naturligtvis undvika allt vad PC heter.

Jag håller med. Jag gör min musik på PC, och låtarna suger. Jag kanske borde skaffa en Mac.

Link to comment
Dela på andra sajter

rankey (oregistrerad)

Jag håller med. Jag gör min musik på PC, och låtarna suger. Jag kanske borde skaffa en Mac.

Det kanske är så att en Mac förstår bättre vad du vill skapa. Det är liksom designat för kreativa människor. Därför har många stora studios Mac. Det köttar automatiskt till produktionerna med de inbygda kretskorten och programmeringen, man slipper lägga ner lika mycket energi på att skruva med soundet och kan fokusera på skapandet istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med. Jag gör min musik på PC, och låtarna suger. Jag kanske borde skaffa en Mac.

Jag tror inte det är så stor skillnad mellan PC och Mac. Det viktiga är att man väljer 64 bitar. Ljudet blir mycket luftigare med 64 bitar!

Den enda gången man idag bör jobba i 32 bitar är om man vill ha ett lite skitigare och punkigare ljud.... Viss synthmusik blir också bättre i 32 bitar :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nåja ljud är ju inte det viktigaste. Det viktigaste är att man med Mac blir både snyggare och sexigare och dessutom får ligga mer.

Men det är inte bra för kreativiteten om man får ligga för mycket... man måste lida för konsten! Bättre att supa ner sig och leva i en missär av frustration och ångest! 😛

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Ett knep om man inte får till det en PC så kan man alltid prova rakapparatuttaget på 110v. Då får datorn jobba lite mer och på så sätt få lite mer kropp och vintage. Tyvärr så får man dra en separat 220 till skärmen då den inte funkar i 110v.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte det är så stor skillnad mellan PC och Mac. Det viktiga är att man väljer 64 bitar. Ljudet blir mycket luftigare med 64 bitar!

Den enda gången man idag bör jobba i 32 bitar är om man vill ha ett lite skitigare och punkigare ljud.... Viss synthmusik blir också bättre i 32 bitar :rolleyes:

Du är väl ironisk? I så fall, all respekt! Om inte så är det i så fall tragiskt att någon tror att ljudet påverkas av hur många bitar ett operativsystem har.

Men som sagt, all respekt om du är ironisk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett knep om man inte får till det en PC så kan man alltid prova rakapparatuttaget på 110v. Då får datorn jobba lite mer och på så sätt få lite mer kropp och vintage. Tyvärr så får man dra en separat 220 till skärmen då den inte funkar i 110v.

Hahaha!

+1!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är väl ironisk? I så fall, all respekt! Om inte så är det i så fall tragiskt att någon tror att ljudet påverkas av hur många bitar ett operativsystem har.

Men som sagt, all respekt om du är ironisk!

Hur kunde du gissa det? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, kändes inte riktigt rätt... Men fan, du skrev det bra! Var inte 100 på att du var ironisk! 😛

Tack!

Det är dock väldigt naturligt för mig att skriva idiotiska saker .... 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det är inte bra för kreativiteten om man får ligga för mycket... man måste lida för konsten!

...Aha. Det är därför första skivan från en artist ofta brukar vara den bästa.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Ett knep om man inte får till det en PC så kan man alltid prova rakapparatuttaget på 110v. Då får datorn jobba lite mer och på så sätt få lite mer kropp och vintage. Tyvärr så får man dra en separat 220 till skärmen då den inte funkar i 110v.

😆

Hahahahaaa!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan ju likson ha ett mac i pc å do låte ju din Pc lika bra som en mac.

Asså installera mac i pc likson så din PC låte lika bra som en mac liksom.

En mac e ju gjor för muisk och låte bättre och en PC e gjoid för games och låte sämre.

😄😆

Som taget ur ett tvspelsforum...

Link to comment
Dela på andra sajter

Säger inte så mycket eftersom väldigt många windows PC's används på kontor eller som servrar.

Det säger ganska mycket om marknadsandelarna.

Varför används PC så ofta på kontor eller som servrar? Jo - för att de är väldigt driftsäkra och kostnadseffektiva. Annars hade företagen förstås valt något annat...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...