Thorell Postat 3 juli 2011 Postat 3 juli 2011 Halloj. Jag undrar om det finns något effekt sätt att ändra volym/velocity, förutom att dra i varje stapel. Tex: Jag har lagt ett piano där jag spelar så att jag markerar vissa toner olika mycket och markerar till beat. Nu vill jag höja alla lika mycket i volym. Sitter jag och drar var och en för sig så blir inte exakt dom förhållande som jag spelade in, dynamiken finns inte kvar. Tar jag line-tool så blir alla lika höga = inte som jag spelade in det direkt. En annan sak, Om jag lagt flera toner på samma tidpunkt, så det blir ett ackord alltså, då blir stapeln som styr volym/velocity för hela ackordet och inte för enskilt ton man vill ändra? Kan man högerklicka och gå in på enskild ton och ändra? Samt ändra alla lika mycket, så att pianot dynamik och rytm är kvar, bara att volymen ökas. Tacksam för svar.
Assar Postat 3 juli 2011 Postat 3 juli 2011 Jag undrar om det finns något effekt sätt att ändra volym/velocity, förutom att dra i varje stapel. Tex: Jag har lagt ett piano där jag spelar så att jag markerar vissa toner olika mycket och markerar till beat. Nu vill jag höja alla lika mycket i volym. Sitter jag och drar var och en för sig så blir inte exakt dom förhållande som jag spelade in, dynamiken finns inte kvar. Tar jag line-tool så blir alla lika höga = inte som jag spelade in det direkt. Kolla under Midi -> Functions. Där bör det finnas ett Velocity-val. En annan sak, Om jag lagt flera toner på samma tidpunkt, så det blir ett ackord alltså, då blir stapeln som styr volym/velocity för hela ackordet och inte för enskilt ton man vill ändra? Markera den ton du vill ändra och håll ned Alt-tangenten när du med pennan ändrar velocity.
D200 Postat 3 juli 2011 Postat 3 juli 2011 Markera de du vill ändra och titta i listen längst upp...där finns velocity som du kan bara dra i för att ändra de markerade tonerna, förutsatt att du har den infolisten vald så du ser den i inställningarna.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.