Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

Jag fattar inte hur man på en vecka bara slutar älska någon? Än mindre fattar jag varför hon inte ens vill försöka utan bara ger upp allt. Efter 1 år och 9 månader och ändå var vi inte värda att kämpa för. Efter allt vi gjort tillsammans. Vi skulle för fan flytta ihop! Hur kan det bara ändra sig inom loppet av en vecka?

Jag känner mig lurad och bedragen. Vad är poängen med NÅGOT förhållande om det kan ta slut så snabbt och utan vettig förklaring? Jag tror inte på det - något måste ha hänt som hon inte berättar om! Nånting jag gjort...eller så kanske hon har träffat någon annan...

EDIT: nej, inga barn.

Nähä, ni var på vårdcentralen för något annat. Jag blandar väl ihop.

En gång lärde jag känna en tjej genom Internet och telefon som bodde 95 mil från mig (det var första (och sista) gången jag använde det här med chat) och vi pratade typ varje dag i ett helt år! Precis innan vi skulle träffas så var jag borta i 12 dagar hemifrån och då just hade vi ingen kontakt för första gången då på ett år. Precis två dagar innan vi skulle träffas så kom jag hem och frågade vilken tid planet skulle komma in. Vet du vad hon sa? "Vem e du?" Hon hade glömt av vem jag var helt och hållet på 12 dagar. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattar inte hur man på en vecka bara slutar älska någon? Än mindre fattar jag varför hon inte ens vill försöka utan bara ger upp allt. Efter 1 år och 9 månader och ändå var vi inte värda att kämpa för. Efter allt vi gjort tillsammans. Vi skulle för fan flytta ihop! Hur kan det bara ändra sig inom loppet av en vecka?

Jag känner mig lurad och bedragen. Vad är poängen med NÅGOT förhållande om det kan ta slut så snabbt och utan vettig förklaring? Jag tror inte på det - något måste ha hänt som hon inte berättar om! Nånting jag gjort...eller så kanske hon har träffat någon annan...

EDIT: nej, inga barn.

En kompis bodde ihop med någon i ett annat land (han flyttade alltså dit). De hade bott ihop i ett år ungefär. De planerade att flytta till Sverige och allt. Så blev kompisen tvungen att dra hem en sväng i tre veckor och fixa med administrativa grejer och hjälpa sin cancersjuka mamma. När han skulle åka tillbaka sa hon att det inte var någon idé. Han har fortfarande hela sitt djävla bohag i hennes bostad. Nu har det gått över ett år till...

En del kvinns har sämre minne en undulat. De minns ju bara grejer i en minut som man säger till dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattar inte hur man på en vecka bara slutar älska någon? Än mindre fattar jag varför hon inte ens vill försöka utan bara ger upp allt. Efter 1 år och 9 månader och ändå var vi inte värda att kämpa för. Efter allt vi gjort tillsammans. Vi skulle för fan flytta ihop! Hur kan det bara ändra sig inom loppet av en vecka?

Jag känner mig lurad och bedragen. Vad är poängen med NÅGOT förhållande om det kan ta slut så snabbt och utan vettig förklaring? Jag tror inte på det - något måste ha hänt som hon inte berättar om! Nånting jag gjort...eller så kanske hon har träffat någon annan...

EDIT: nej, inga barn.

Det kan ju kanske vara bra att få reda på orsaken. Hon kanske tycker du verkar svartsjuk av dig? Hon kanske själv lider av svartsjuka.

Reder man inte ut sånt nu så lär det ju inte bli bättre i ett annat kommande förhållande heller, eller mening med att fixa detta förhållande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner mig lurad och bedragen. Vad är poängen med NÅGOT förhållande om det kan ta slut så snabbt och utan vettig förklaring? Jag tror inte på det - något måste ha hänt som hon inte berättar om! Nånting jag gjort...eller så kanske hon har träffat någon annan...

Jag vet att det är lättare sagt än gjort men börja inte älta och grubbla! Det finns kanske tusentals förklaringar men vad du inte behöver är att grubbla igenom vila de kan tänkas vara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men hur går man vidare utan att veta vad som hände?

Tro mig, ibland är det bäst att leva i lycklig okunskap 😑

Man går vidare genom att hitta på saker (nästan h e l a tiden), hänga med sina vänner, familj och tjuta som ett barn.

Typ.

Det finns lika många sätt som det finns människor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men hur går man vidare utan att veta vad som hände?

Det finns säkert exempel när någon slutat vara förälskad på en vecka. Det finns säkert också exempel på när någon gått och tänkt och blivit tveksam på sin kärlek men utan att vilja säga något för den andres skull. Till slut blir det en större och större sak för personen och när det väl gått för långt blir den andre helt överrumplad när denne säger det. Det finns säkert också tillfällen när den andre blivit förälskad i någon annan och ljugit om det. Och det kan man ju alltid bli orolig och arg och rädd för. Vad man ska göra med sådana känslor har jag ingen aning om. Antagligen inte ge dom för mycket utrymme. Man ska nog iallafall ge den andra möjligheten lika mycket utrymme: den hon sade allt som man behövde veta: hon slutade vara förälskad. Det måste vara så att båda vill i ett förhållande - kanske inte hela tiden men tillräckligt mycket för att fortsätta. Och någon som har tagit steget för att göra slut har antagligen tänkt väldigt mycket på det. Så man behöver egentligen inte fråga mer än så, det är allt man behöver veta. Då får man försöka acceptera det, när man är säker på att det sista ordet är sagt. Och sörja det man förlorat, i så lång tid det tar.

Kram på dig.

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för orden, Max. Det värmer.

Men det är förbaskat svårt attgå vidare när jag inte har något svar på frågan "varför"? Det känns oavslutat. Jag har så sjukt kvar att ge och nu känns allt bara tomt. Jag har ingen aning om hur jag ska fylla det tomrummet men det kommer väl med tiden antar jag...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för orden, Max. Det värmer.

Men det är förbaskat svårt attgå vidare när jag inte har något svar på frågan "varför"? Det känns oavslutat. Jag har så sjukt kvar att ge och nu känns allt bara tomt. Jag har ingen aning om hur jag ska fylla det tomrummet men det kommer väl med tiden antar jag...

Tro mig, vad som än händer och och vad som än sägs så kommer du att komma över det här.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 år och 9 månader är ingen liten tid, särskilt för någon som innan dess knappt hade haft ett förhållande överhuvudtaget.

En hel jävla del gitarr nu lär det bli. Jag tror det svåraste är all tid jag kommer att få. Jag lade ner något helt otroligt mycket tid på att sitta och åka tåg till henne.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 år och 9 månader är ingen liten tid, särskilt för någon som innan dess knappt hade haft ett förhållande överhuvudtaget.

En hel jävla del gitarr nu lär det bli. Jag tror det svåraste är all tid jag kommer att få. Jag lade ner något helt otroligt mycket tid på att sitta och åka tåg till henne.

Nej, det är ingen kort tid.

Så det såhär: nu har du en jävla massa tid över att ägna dig åt dina vänner, intressen, hobbies, familj etc.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 år och 9 månader är ingen liten tid, särskilt för någon som innan dess knappt hade haft ett förhållande överhuvudtaget.

En hel jävla del gitarr nu lär det bli. Jag tror det svåraste är all tid jag kommer att få. Jag lade ner något helt otroligt mycket tid på att sitta och åka tåg till henne.

Hon e dum i hövvet, kräv henne på ett svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...