Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

Laxen: hur gick det med din låtadjävul,

Bara bra.. kom väl 80% fram till vad jag ville igår. Blev ett svängigt bassynt-riff & ett pumpigt trumbeat. Samt sångmelodi för vers o hook. Skrev två verser, den sista måste antagligen jobbas mer på.

Det svåraste är gjort, ska fortsätta senare ikväll och se om jag lyckas få ihop ett arrangemang som håller. Och jag tror jag vill göra musikvideo till den här också.

Och refrängen på rövarspråket är där, såklart 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara bra.. kom väl 80% fram till vad jag ville igår. Blev ett svängigt bassynt-riff & ett pumpigt trumbeat. Samt sångmelodi för vers o hook. Skrev två verser, den sista måste antagligen jobbas mer på.

Det svåraste är gjort, ska fortsätta senare ikväll och se om jag lyckas få ihop ett arrangemang som håller. Och jag tror jag vill göra musikvideo till den här också.

Och refrängen på rövarspråket är där, såklart 🙂

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Säljaren har ingen aning om vad som är fel men vågar ändå gissa att det är något enkelt. Tycker det är lite lustigt bara. 🙂

Någon specifik annons som åsyftas?

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon specifik annons som åsyftas?

Just det där var taget från en annons på tradera men jag tänkte mer generellt. Klart det kan vara precis så men det känns för mig mer som sugar coating så säljaren skall bli av med den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Just det där var taget från en annons på tradera men jag tänkte mer generellt. Klart det kan vara precis så men det känns för mig mer som sugar coating så säljaren skall bli av med den.

Jao

Är det ngt meck så är det ju bara att säga det och sälja prylen asbilligt 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

😆

Jag vill verkligen höra den!

Vad roligt! Det kommer du göra, såklart!

Och förresten tänkte jag fråga dig om hjälp: Vill ha en flickkör på en del i låten.. men det kanske går att sjunga/dubba in en manskör och pitcha i neptune för att få fram något liknande.. vad tror du? Eller kommer det låta smurf?

Skulle du palla ett snabbt försök om jag lägger upp filer från låten ikväll, tro? Har inga pitchverktyg här nere. Och det blev så bra förra gången du gjorde. *puppy eyes* Pretty pls?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan få ett kort på när jag står i motljus, jeans & bar överkropp och dricker pripps som tack? Jag kan svanka?

Jag tycker att, om du nu vill att det ska framkalla någon typ av känslotillstånd hos joachime, du istället häller ölen över dig på fotot 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vad jag velar när det gäller Jagmastern bara för det... 😏 Segt att vara såhär velig ju 🙁

Jag föreslår att du åker iväg och testar fler gitarrer eller så köper du den där gitarren och spelar ett tag. Skulle du inte bli nöjd trots allt så kan du alltid sälja den billigt till mig!

Fyfan va smart jag är! 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag föreslår att du åker iväg och testar fler gitarrer eller så köper du den där gitarren och spelar ett tag. Skulle du inte bli nöjd trots allt så kan du alltid sälja den billigt till mig!

Fyfan va smart jag är! 😑

...och jag föreslår att du ger fan i min våta dröm 😠😛

Mm. Det kan ligga någonting i vad du säger. Det kanske är det där att det inte var kärlek vid första ögonkastet som lurar mig att bli så velig.

Link to comment
Dela på andra sajter

...och jag föreslår att du ger fan i min våta dröm 😠😛

Mm. Det kan ligga någonting i vad du säger. Det kanske är det där att det inte var kärlek vid första ögonkastet som lurar mig att bli så velig.

Kanske är kärlek vid första strängbytet som gäller. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Iofs, det absolut bästa är om jag

1. slutar spelar gitarr öht

2. inte ens köper en gitarr utan koncentrerar mig på min kvinna och mu.produktionen 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast jag vet inte vilka fler gitarrer som man borde prova.

Förslag?

Min drömgura. (Fast då vandrar jag bort från den domän du kanske är inne på)

Tycker de är galet sköna att lira på och så satans jäkla vackra dessutom. Smula för dyr för mig dock. 🙁

Redigerat av Pico
Link to comment
Dela på andra sajter

En ordentlig Fender Jaguar eller så? Själv blev jag liiiiiite sugen på en Gibson SG.

Umm, SG är alltid SG. Brorsan har en vintage SG från 70-talet... Själv får jag nöja mig med att vara lillebror och ha en SG-lillebror från 2000-talet 😑

Heller då en Jazzmaster (obs inte den nya "vintage modified" utan "bara" vintage-modellen

Ingen som vill köpa min gamla gibson the paul? Tänkte mig fem lax. Enda ägaren sedan jag var femton.

Hm... tveksam.. LP:arna är ju så jävla tunga för ryggen 🙁

Min drömgura. (Fast då vandrar jag bort från den domän du kanske är inne på)

Tycker de är galet sköna att lira på och så satans jäkla vackra dessutom. Smula för dyr för mig dock. 🙁

Van Halen-guran?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...