Pico Postat 13 juli 2011 Postat 13 juli 2011 Nu drar jag till landet utan att säga nåt! Hej. Hej, ha det gott!
CHAE Postat 13 juli 2011 Postat 13 juli 2011 Ha det gött därute och bli inte uppäten av en räv eller något annat pinsamt 😉
laxlaxlax Postat 13 juli 2011 Postat 13 juli 2011 Laxen: hur gick det med din låtadjävul, Bara bra.. kom väl 80% fram till vad jag ville igår. Blev ett svängigt bassynt-riff & ett pumpigt trumbeat. Samt sångmelodi för vers o hook. Skrev två verser, den sista måste antagligen jobbas mer på. Det svåraste är gjort, ska fortsätta senare ikväll och se om jag lyckas få ihop ett arrangemang som håller. Och jag tror jag vill göra musikvideo till den här också. Och refrängen på rövarspråket är där, såklart 🙂
joachime Postat 13 juli 2011 Postat 13 juli 2011 Och refrängen på rövarspråket är där, såklart 🙂 😆 Jag vill verkligen höra den!
CHAE Postat 13 juli 2011 Postat 13 juli 2011 Bara bra.. kom väl 80% fram till vad jag ville igår. Blev ett svängigt bassynt-riff & ett pumpigt trumbeat. Samt sångmelodi för vers o hook. Skrev två verser, den sista måste antagligen jobbas mer på. Det svåraste är gjort, ska fortsätta senare ikväll och se om jag lyckas få ihop ett arrangemang som håller. Och jag tror jag vill göra musikvideo till den här också. Och refrängen på rövarspråket är där, såklart 🙂 🙂
Pico Postat 13 juli 2011 Postat 13 juli 2011 (defekt , hur vet jag inte) säkert lätt fel om man vet vad Sån där text i annonser är ju alltid errr... "intressant". xD
CHAE Postat 13 juli 2011 Postat 13 juli 2011 Sån där text i annonser är ju alltid errr... "intressant". xD ? 😕
Pico Postat 13 juli 2011 Postat 13 juli 2011 ? 😕 Säljaren har ingen aning om vad som är fel men vågar ändå gissa att det är något enkelt. Tycker det är lite lustigt bara. 🙂
CHAE Postat 13 juli 2011 Postat 13 juli 2011 Säljaren har ingen aning om vad som är fel men vågar ändå gissa att det är något enkelt. Tycker det är lite lustigt bara. 🙂 Någon specifik annons som åsyftas?
Pico Postat 13 juli 2011 Postat 13 juli 2011 Någon specifik annons som åsyftas? Just det där var taget från en annons på tradera men jag tänkte mer generellt. Klart det kan vara precis så men det känns för mig mer som sugar coating så säljaren skall bli av med den.
Pico Postat 13 juli 2011 Postat 13 juli 2011 Här sitter jag och hyperventilerar så armar, händer och läppar sticker. Man kanske skulle dra ut och springa så får kroppen dra nytta av all den här luften jag drar i mig. xD
CHAE Postat 13 juli 2011 Postat 13 juli 2011 Just det där var taget från en annons på tradera men jag tänkte mer generellt. Klart det kan vara precis så men det känns för mig mer som sugar coating så säljaren skall bli av med den. Jao Är det ngt meck så är det ju bara att säga det och sälja prylen asbilligt 😑
laxlaxlax Postat 13 juli 2011 Postat 13 juli 2011 😆 Jag vill verkligen höra den! Vad roligt! Det kommer du göra, såklart! Och förresten tänkte jag fråga dig om hjälp: Vill ha en flickkör på en del i låten.. men det kanske går att sjunga/dubba in en manskör och pitcha i neptune för att få fram något liknande.. vad tror du? Eller kommer det låta smurf? Skulle du palla ett snabbt försök om jag lägger upp filer från låten ikväll, tro? Har inga pitchverktyg här nere. Och det blev så bra förra gången du gjorde. *puppy eyes* Pretty pls?
laxlaxlax Postat 13 juli 2011 Postat 13 juli 2011 Du kan få ett kort på när jag står i motljus, jeans & bar överkropp och dricker pripps som tack? Jag kan svanka?
CHAE Postat 13 juli 2011 Postat 13 juli 2011 Fan vad jag velar när det gäller Jagmastern bara för det... 😏 Segt att vara såhär velig ju 🙁
Neosus Postat 13 juli 2011 Postat 13 juli 2011 (redigerat) Wubb Åsså en ninja på det Redigerat 13 juli 2011 av Neosus
CHAE Postat 13 juli 2011 Postat 13 juli 2011 Du kan få ett kort på när jag står i motljus, jeans & bar överkropp och dricker pripps som tack? Jag kan svanka? Jag tycker att, om du nu vill att det ska framkalla någon typ av känslotillstånd hos joachime, du istället häller ölen över dig på fotot 😑
Neosus Postat 13 juli 2011 Postat 13 juli 2011 Fan vad jag velar när det gäller Jagmastern bara för det... 😏 Segt att vara såhär velig ju 🙁 Jag föreslår att du åker iväg och testar fler gitarrer eller så köper du den där gitarren och spelar ett tag. Skulle du inte bli nöjd trots allt så kan du alltid sälja den billigt till mig! Fyfan va smart jag är! 😑
CHAE Postat 13 juli 2011 Postat 13 juli 2011 Jag föreslår att du åker iväg och testar fler gitarrer eller så köper du den där gitarren och spelar ett tag. Skulle du inte bli nöjd trots allt så kan du alltid sälja den billigt till mig! Fyfan va smart jag är! 😑 ...och jag föreslår att du ger fan i min våta dröm 😠😛 Mm. Det kan ligga någonting i vad du säger. Det kanske är det där att det inte var kärlek vid första ögonkastet som lurar mig att bli så velig.
Pico Postat 13 juli 2011 Postat 13 juli 2011 ...och jag föreslår att du ger fan i min våta dröm 😠😛 Mm. Det kan ligga någonting i vad du säger. Det kanske är det där att det inte var kärlek vid första ögonkastet som lurar mig att bli så velig. Kanske är kärlek vid första strängbytet som gäller. 😕
CHAE Postat 13 juli 2011 Postat 13 juli 2011 Fast jag vet inte vilka fler gitarrer som man borde prova. Förslag?
CHAE Postat 13 juli 2011 Postat 13 juli 2011 Iofs, det absolut bästa är om jag 1. slutar spelar gitarr öht 2. inte ens köper en gitarr utan koncentrerar mig på min kvinna och mu.produktionen 😛
Neosus Postat 13 juli 2011 Postat 13 juli 2011 (redigerat) En ordentlig Fender Jaguar eller så? Själv blev jag liiiiiite sugen på en Gibson SG. Redigerat 13 juli 2011 av Neosus
laxlaxlax Postat 13 juli 2011 Postat 13 juli 2011 Ingen som vill köpa min gamla gibson the paul? Tänkte mig fem lax. Enda ägaren sedan jag var femton.
Pico Postat 13 juli 2011 Postat 13 juli 2011 (redigerat) Fast jag vet inte vilka fler gitarrer som man borde prova. Förslag? Min drömgura. (Fast då vandrar jag bort från den domän du kanske är inne på) Tycker de är galet sköna att lira på och så satans jäkla vackra dessutom. Smula för dyr för mig dock. 🙁 Redigerat 13 juli 2011 av Pico
Neosus Postat 13 juli 2011 Postat 13 juli 2011 Ingen som vill köpa min gamla gibson the paul? Tänkte mig fem lax. Enda ägaren sedan jag var femton. Hur ser den ut?
CHAE Postat 13 juli 2011 Postat 13 juli 2011 En ordentlig Fender Jaguar eller så? Själv blev jag liiiiiite sugen på en Gibson SG. Umm, SG är alltid SG. Brorsan har en vintage SG från 70-talet... Själv får jag nöja mig med att vara lillebror och ha en SG-lillebror från 2000-talet 😑 Heller då en Jazzmaster (obs inte den nya "vintage modified" utan "bara" vintage-modellen Ingen som vill köpa min gamla gibson the paul? Tänkte mig fem lax. Enda ägaren sedan jag var femton. Hm... tveksam.. LP:arna är ju så jävla tunga för ryggen 🙁 Min drömgura. (Fast då vandrar jag bort från den domän du kanske är inne på) Tycker de är galet sköna att lira på och så satans jäkla vackra dessutom. Smula för dyr för mig dock. 🙁 Van Halen-guran?
slejnard Postat 13 juli 2011 Postat 13 juli 2011 Hej! Hemma från Gbg. Vann 2 stjärnvinster på Liseberg och tåget var tre timmar försenat på hemvägen. Ptjaaa det var väl allt. ☺️ Jo...kaffet gick att dricka där nere åxå. 😛
Recommended Posts