Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Han är tönt.

:rolleyes:

Fan va du muckar. 😄

Jag tycker han är för mycket rent musikmässigt. Och så ogillar jag när ljud byts ut sådär så fort som han gör (typ spelar en melodi som vandrar mellan massa olika synthar): Sen gillar jag inte när han suddar ut gränserna mellan elektronisk musik och typ hardcore/emo/screamo eller vad det nu är han håller på med annars. Men det jag ogillar allra mest är hans fanbase.

Hans blandning av stilar tycker jag är en av de mest intressanta sakerna faktiskt! Är ju oftast blandning av dubstep, mainstreamhouse och electro och nått mer på samma gång. 😛 Lite rörigt kan det ju bli sinsemellan men tycker är nytänkande och fräscht. Men alla kan ju inte gilla det förstås.

Och pensionärer skulle ju få hjärtattack om de hörde musiken. 😛

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ah.. dåså. Kan dra viktiga namn igen så vi slipper såna här misstag i framtiden:

Caroline = Dunderexet som förvandlade mitt hjärta till en askkopp. Fyra år sen nu eller nåt sånt.

Hillevi = Senaste vurmen, hon som är jättefin men upptagen

Jenny = Hon jag bor med som har killar som kommer hit för jämnan

End of list!

Åhå, det var ju överskådligt. Men sen har du ju slängt in lite gäster ibland, typ hon Miette vad hon nu hette i verkligheten, och så. Men okej, C, H, J. Det är lätt att komma ihåg, det är ju initialerna till dina tre brudar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du säger ju att han inte är bra på det. Han är ju ruskigt skicklig på att producera låtar men det betyder ju inte att låtarna är bra. Men även om jag ogillar Skrillex så är det ju omöjligt att säga att han inte är bra på att prodda. Skicklig på att skruva ljud, detaljer som memphis sa och så vidare.

Och om han inte är något särskilt, vad är då du? 😛

Men shit va neggo! Diplo, Switch, Junkie XL, Buraka Som sistema, Douster, Canblaster, French Fries osv osv osv... är ju alla bättre än skrillex--> Skrillex inte något särskilt egentligen... och NEJ det är inte smak inblandat vad gäller musiken dom gör. Är det smak så är det snarare vad jag tycker är bra proddande. Skrillex är väl bra på det han gör. men jag tycker inte det är något speciellt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart han är duktig på att prodda, den som säger något annat ljuger. Men Yngwie Malmsteen är ju bra på gitarr också. Enough said.

Sa aldrig att han var dålig på det! bara inget särskilt!

Var bara det jag ville höra. 😄

Ja lite tror jag. Och sen lite typ Bieber-känsla över fansen ibland.

Orka bry sig om vad för fans nån artist har, e ju musiken som e det intressanta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men shit va neggo! Diplo, Switch, Junkie XL, Buraka Som sistema, Douster, Canblaster, French Fries osv osv osv... är ju alla bättre än skrillex--> Skrillex inte något särskilt egentligen... och NEJ det är inte smak inblandat vad gäller musiken dom gör. Är det smak så är det snarare vad jag tycker är bra proddande. Skrillex är väl bra på det han gör. men jag tycker inte det är något speciellt.

Ja, och Ferrari är bättre än Kellogs. Det är ju _jättesvårt_ jämföra producenter och utifrån deras låtar objektivt försöka säga vilka som är bäst. Skulle jag nämna bra producenter skulle jag ju också säga folk jag gillar och lyssnar på precis som du gjort. Men du säger ju att dom du rabblade upp är bättre än skrillex och därför är inte skrillex något speciellt (även fast dom verkar inom olika områden). Är det utan att blanda in smak? Nja, knappast. "Skrillex är väl bra på det han gör men jag tycker inte det är något speciellt" bygger ju också på tyckande. '

Det jag sagt bygger ju också på eget tyckande eftersom det är omöjligt vara objektiv. Men jag tycker det är konsigt hur man kan förneka att han är en duktig producent. Någon som är dålig är ju David Guetta och det är ju faktiskt en objektiv sanning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gjort idag då?

Har varit väldigt effektiv idag faktiskt. Jobbade till halv sex -> Hem och pluggade en timma -> Joggade 2,5km -> Gymmade en timma. Såatte! Fett trött. 😛

Tränar du för at få större muskler eller kör du liksom att du håller dig på samma nivå jämt så att de inte händer mer än att du liksom håller dig i form? 😮

På tal om vad? Stalkar du också mig nu elle? xD

Asså, det är för att röra på fläsket i första hand, eftersom jag sitter still om dagarna och inte idrottar annars. Vill ju inte få hjärt/kälsjukdomar och skit om tio år.

Sen ser jag gärna vältränad ut också, inget att hymla med, men vill inte bli bodybuildar-stor, för det är äckligt. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, och Ferrari är bättre än Kellogs. Det är ju _jättesvårt_ jämföra producenter och utifrån deras låtar objektivt försöka säga vilka som är bäst. Skulle jag nämna bra producenter skulle jag ju också säga folk jag gillar och lyssnar på precis som du gjort. Men du säger ju att dom du rabblade upp är bättre än skrillex och därför är inte skrillex något speciellt (även fast dom verkar inom olika områden). Är det utan att blanda in smak? Nja, knappast. "Skrillex är väl bra på det han gör men jag tycker inte det är något speciellt" bygger ju också på tyckande. '

Det jag sagt bygger ju också på eget tyckande eftersom det är omöjligt vara objektiv. Men jag tycker det är konsigt hur man kan förneka att han är en duktig producent. Någon som är dålig är ju David Guetta och det är ju faktiskt en objektiv sanning.

Jasså ja? Guetta dålig med skrillex bra? Jag tycker guetta är minst lika bra på proddande som skrillex så 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit väldigt effektiv idag faktiskt. Jobbade till halv sex -> Hem och pluggade en timma -> Joggade 2,5km -> Gymmade en timma. Såatte! Fett trött. 😛

På tal om vad? Stalkar du också mig nu elle? xD

Asså, det är för att röra på fläsket i första hand, eftersom jag sitter still om dagarna och inte idrottar annars. Vill ju inte få hjärt/kälsjukdomar och skit om tio år.

Sen ser jag gärna vältränad ut också, inget att hymla med, men vill inte bli bodybuildar-stor, för det är äckligt. 😛

Nä undrade mest bara för du tränar ju som en dåre! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller me Pazo, Guetta e ju skicklig han med. Om man typ kollar på Basshunter så är han ju varken duktig proddare eller musikaliskt duktig. Sen kan han skriva en röjjig hitlåt som e grym på fester, men det kan man göra utan nämnda färdigheter. Alltså är han inte skicklig proddare, enligt mig.

Samma sak me Svennebanan, Bag in box, osv osv.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Nä undrade mest bara för du tränar ju som en dåre! 😛

Okej. 😛 Det är lite beroendeframkallande också tycker jag, man vill ju inte gå ner sig, men det e ju bra. Tycker dock att Fidden är värre än mig, han cyklar ju typ en jäkla massa mil med jämna mellanrum. Eller har han lagt ner det? xD

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Så du får göra sånt men ingen annan? okej då vet jag!

Jag frågade en fråga bara. Jag hade lika gärna kunnat fråga vad din favoritfärg är, om du gillar kebabkött från Ryssland eller vad du tycker om Darfursituationen. I en debatt är det ju bara 1) skita i att svara, 2) svara, 3) skita i att svara men vända på frågan och attackera i stället. Man får ju ge och ta lite, kan ju inte vika ner dig bara för att jag ställer en enkel fråga. Då blir det ju ingen kul diskussion, tänk om dom skulle gjort så i debatt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag frågade en fråga bara. Jag hade lika gärna kunnat fråga vad din favoritfärg är, om du gillar kebabkött från Ryssland eller vad du tycker om Darfursituationen. I en debatt är det ju bara 1) skita i att svara, 2) svara, 3) skita i att svara men vända på frågan och attackera i stället. Man får ju ge och ta lite, kan ju inte vika ner dig bara för att jag ställer en enkel fråga. Då blir det ju ingen kul diskussion, tänk om dom skulle gjort så i debatt.

Men orka ha en onödig diskussion som inte inte leder nånstans. Eller ja, den leder väl till att du anser att jag har fel och du rätt å inget kan ändra på det så orka helt enkelt. 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...