Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

Nej, nu blev jag sugen på lite fitt...jag menar fika. ☺️

Inlägget redigerades troligen inte av Micke H.

Unge man! Nu lugnar du ner dig. Omedelbart!

Det finns inget att skylla på.

Whatsoever.

Nä fy faan, jag blir fan upprörd, förbannad och förtvivlad alltså 😠

Var det inte något liknande på västsidan (?) för några år sedan? En ung, kille som torterade katter och hundar till döds för att sedan skicka långa utförliga brev till ägarna om hur det hade gått till... Vilken jävla kille alltså. Man skulle ju, trots allt, vilja se in i den hjärnan. Jävla dåre... Usch.

Har i alla fall för mig att de outade fanskapet på Flashback.

Kebab, är det fika?

Vad är fika?

Vad krävs för att få kalla det fika?

Mandelkubb?

Cacao, te eller kaffe, rentav ett glas mjölk?

Smörgås?

Gröt?

Revbensspjäll?

Toblerone?

Bra fråga.

Personligen anser jag att "fika" är antingen (hallon)te (jepp, Grahn; jag har introducerat det för sambon och mig själv. Och vi gillar det 😑 )/choklad, mjölk eller kaffe med något sorts tilltugg. Mandelkubb är för jävla gott förresten. Kanelbullar, kakor och vetelängd är också fika. Toblerone tycker jag sorterar under kategorin "godis". Gröt är frukost och revbensspjäll är mat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Funderar på Lottas förslag och ha en tjejmiddag senare i år.

[edith: glömde ett j i upphetsningen]

Gör't!

Alåha långzterz!

Nämen se på fan, är det inte the Slejster!

Hej Slej! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen anser jag att "fika" är antingen (hallon)te (jepp, Grahn; jag har introducerat det för sambon och mig själv. Och vi gillar det 😑 )/choklad, mjölk eller kaffe med något sorts tilltugg. Mandelkubb är för jävla gott förresten. Kanelbullar, kakor och vetelängd är också fika. Toblerone tycker jag sorterar under kategorin "godis". Gröt är frukost och revbensspjäll är mat.

Är risifrutti fika?

Link to comment
Dela på andra sajter

Min fråga var alltså, om det kommer ett autosvar om semester eller liknande som automatiskt mailsvar, så har väl ändå företaget fått mailet och kan hämta det senare och kan inte skylla på att det aldrig kommit fram, eller har de en funktion installerad som gör att mail kan bara tas emot till inboxen under kontorstid så annars måste man skicka om?

Blir konfunderad eftersom jag råkade ut för samma sak i förrförra veckan till min teleoperatörs kundtjänst och de skyllde på att jag i så fall var tvungen att skicka om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rubbet, hoprört i en hink.

Va gott!

Igår blev jag riktigt förvånad när jag läste på paketet med pitabröd som skulle värmas i ugnen som jag hade köpt. Det stod att de var tillverkade av fabriken "Va gott!" som tydligen ligger i Holland. Det finns ett sånt företag alltså, med ett svenskt namn, men

som ligger i de Nedre länderna.

***********

F.ö. är Netto en riktig skitaffär. När jag hade plockat ihop alla ingredienser så märkte jag att de inte hade det viktigaste, kebabköttet. Förbannad la jag då tillbaka allt jag handlat på sin respektive rätta plats. Jag har nog aldrig lyckats köpa ihop till en enda komplett måltid i den affären.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...