Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

Det lär ju bli en rätt mysig tyskakurs då.

Men man läser tillsammans med dom som läser på 100%. Till 100%-kursen var det 15 antagna.

Man läser det här:

24424_halvfartsdiagram.jpg

Läser man då på halvfart så tar man 15 hp per termin istället för allt på en. Det som är lite sådär också är ju att åker jag på utbyte så blir det ett års uppehåll.

edit: Å andra sidan har jag haft två års uppehåll nu.

Redigerat av Overkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Läser man då på halvfart så tar man 15 hp per termin istället för allt på en. Det som är lite sådär också är ju att åker jag på utbyte så blir det ett års uppehåll.

edit: Å andra sidan har jag haft två års uppehåll nu.

Ja, och spillirill, om det viktiga ändå är att du håller igång språket, inte att du får poäng för det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart man ska ha master. Vore ju helt absurt att "vara klar" om en termin(!!!!).

Haha så känner jag också, fast med tre terminer då! Vad ska man göra då? Går ju inte.

Jävligt osäker på om jag ska läsa till kandidat i lingvistik eller filosofi faktiskt. Lingvistik är nog lättare, men filosofi känns mer intressant på ett djupare plan och mer användbart i livet. Men inte lika nördigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha så känner jag också, fast med tre terminer då! Vad ska man göra då? Går ju inte.

Jävligt osäker på om jag ska läsa till kandidat i lingvistik eller filosofi faktiskt. Lingvistik är nog lättare, men filosofi känns mer intressant på ett djupare plan och mer användbart i livet. Men inte lika nördigt.

Man ska göra det man tycker är roligast. Väljer man mellan två likvärdiga alternativ så väljer man det som har bäst framtidsutsikter. Eller så lever man efter devisen att det löser sig (personligen kan jag det inte).

Men det är skönt när man känner att man hittat rätt! Statistik är på pol kand ett rätt hatat ämne, inte många som gillar det och långt innan man ens börjar läsa det så är man så indoktrinerad att man redan "vet" att man inte gillar det. Finns ju normer där med och normen är att inte gilla statistik.

Det roligaste med statistik är dock reaktionen man får när folk undrar vad man pluggar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man ska göra det man tycker är roligast. Väljer man mellan två likvärdiga alternativ så väljer man det som har bäst framtidsutsikter. Eller så lever man efter devisen att det löser sig (personligen kan jag det inte).

Framtidsutsikterna är väl i mitt fall lika kassa vilket som, och intresse- och kulmässigt ungefär samma. Att tänka att det löser sig är jag gudomligt bra på, men det betyder ju inte att jag inte måste göra ett val.

Men det är skönt när man känner att man hittat rätt! Statistik är på pol kand ett rätt hatat ämne, inte många som gillar det och långt innan man ens börjar läsa det så är man så indoktrinerad att man redan "vet" att man inte gillar det. Finns ju normer där med och normen är att inte gilla statistik.

Det roligaste med statistik är dock reaktionen man får när folk undrar vad man pluggar.

Desto lättare att känna att man har hittat rätt då! Då vet man ju att det inte bara är för att man "ska" gilla det eller för att det är lätt att gilla i början eller är lätt eller så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju typ fysiskt omöjligt att plugga tio timmar om dan. Gå upp 7, äta frukost osv, i fart att börja plugga 8. Plugga till 10, paus en halvtimme, plugga till 12.30, lunch. Plugga igen i tvåtimmarsintervaller med halvtimmespauser, klar 8. Där emellan ska man ha lagat och ätit middag också.

Nej, det säger ju sig självt att det inte går.

Vadå pauser? Man kan plugga 16 timmar per dygn. Lätt! 7-23. 7 dagar i veckan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nämen typ så e det. Börjar runt nio. Har två föreläsningar/alt övningar per dag, pluggar på rasterna, tar bara en halvtimmas lunch, pluggar resten av lunchrasten. Lagar ingen mat, köper i skolan. Så det går typ. Fast blir ju inte alltid riktigt 10, men iaf minst 8-9.

Min bästis pluggade mellan 14-18 timmar per dygn i 6 år när han gick på Chalmers.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...