Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

Inte för att vara den som är den men fan va du weinar. 😛

Jag pluggar runt tio timmar varje dag.

En weiner är en snopp. Wine är vin. Whine är gnälla.

kleine_besserwisser_p1_68289282.jpg

Jaja, det har varit värre. 😛 För nån dags sen lyssnade jag på M.bop (eller vad fan den heter) och blev nästan kickad ur bandet. xD

Hanson är bra. (ej ironisk)

EDIT: Det funkar ju inte att vara besserwisser när man själv stavar fel...

Redigerat av Overkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju typ fysiskt omöjligt att plugga tio timmar om dan. Gå upp 7, äta frukost osv, i fart att börja plugga 8. Plugga till 10, paus en halvtimme, plugga till 12.30, lunch. Plugga igen i tvåtimmarsintervaller med halvtimmespauser, klar 8. Där emellan ska man ha lagat och ätit middag också.

Nej, det säger ju sig självt att det inte går.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju typ fysiskt omöjligt att plugga tio timmar om dan. Gå upp 7, äta frukost osv, i fart att börja plugga 8. Plugga till 10, paus en halvtimme, plugga till 12.30, lunch. Plugga igen i tvåtimmarsintervaller med halvtimmespauser, klar 8. Där emellan ska man ha lagat och ätit middag också.

Nej, det säger ju sig självt att det inte går.

Ja. 8 timmar (minus kortare raster) är bäst:

Plugg: 8-12

Lunch: 12-13

Plugg: 13-17

Och då inga kvartsraster per timma eller så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta hatar jag att allt man gör ska synas på facebook.

Det angående Spotify lägger upp vad du lyssnar på kan du ta bort inne på kontoinställningar -> -> Appllikationer -> Redigera Spotify -> Ta bort den understa funktionen

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju typ fysiskt omöjligt att plugga tio timmar om dan. Gå upp 7, äta frukost osv, i fart att börja plugga 8. Plugga till 10, paus en halvtimme, plugga till 12.30, lunch. Plugga igen i tvåtimmarsintervaller med halvtimmespauser, klar 8. Där emellan ska man ha lagat och ätit middag också.

Nej, det säger ju sig självt att det inte går.

Onsda förra veckan. Var i skolan 9. Pluggade intensivt endast med toapauser och paus för att mickra matlåda. Gick till föreläsning (2h) sen tillbaks till samma grupprum. pluggade hårt till 19.30. Går ganska lätt bara man måste!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju typ fysiskt omöjligt att plugga tio timmar om dan. Gå upp 7, äta frukost osv, i fart att börja plugga 8. Plugga till 10, paus en halvtimme, plugga till 12.30, lunch. Plugga igen i tvåtimmarsintervaller med halvtimmespauser, klar 8. Där emellan ska man ha lagat och ätit middag också.

Nej, det säger ju sig självt att det inte går.

Nämen typ så e det. Börjar runt nio. Har två föreläsningar/alt övningar per dag, pluggar på rasterna, tar bara en halvtimmas lunch, pluggar resten av lunchrasten. Lagar ingen mat, köper i skolan. Så det går typ. Fast blir ju inte alltid riktigt 10, men iaf minst 8-9.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Nämen typ så e det. Börjar runt nio. Har två föreläsningar/alt övningar per dag, pluggar på rasterna, tar bara en halvtimmas lunch, pluggar resten av lunchrasten. Lagar ingen mat, köper i skolan. Så det går typ. Fast blir ju inte alltid riktigt 10, men iaf minst 8-9.

Plugga på rasten och luncherna? 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja. 8 timmar (minus kortare raster) är bäst:

Plugg: 8-12

Lunch: 12-13

Plugg: 13-17

Och då inga kvartsraster per timma eller så.

Jag tror inte jag är INTJ längre. Jag är nog nåt flummigt ISFP eller nå skit för sådär pallar inte jag planera. Klockan ringer 8.20-8.40 någon gång, ett par snooze på det. Ute ur duschen och frukostad och allt typ 9.30-10. Sen sitter jag och kollar lite forum och blajar till 11.30-12 någon gång, och om det är i den tidiga änden av det så kan jag möjligen överväga att titta lite på instuderingsfrågorna eller så. Annars blir det lunch. Sen kanske vid 12.30-13.30 börjar jag plugga på riktigt, och då ofta med typ en kvarts paus efter varje skiva jag lyssnar på är slut. Sen någon längre paus ibland när ett kapitel är slut eller så. Sen kanske jag får för mig att göra något annat jag behöver eller inte behöver göra, och sen läser jag det sista i sängen halv tolv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte jag är INTJ längre. Jag är nog nåt flummigt ISFP eller nå skit för sådär pallar inte jag planera. Klockan ringer 8.20-8.40 någon gång, ett par snooze på det. Ute ur duschen och frukostad och allt typ 9.30-10. Sen sitter jag och kollar lite forum och blajar till 11.30-12 någon gång, och om det är i den tidiga änden av det så kan jag möjligen överväga att titta lite på instuderingsfrågorna eller så. Annars blir det lunch. Sen kanske vid 12.30-13.30 börjar jag plugga på riktigt, och då ofta med typ en kvarts paus efter varje skiva jag lyssnar på är slut. Sen någon längre paus ibland när ett kapitel är slut eller så. Sen kanske jag får för mig att göra något annat jag behöver eller inte behöver göra, och sen läser jag det sista i sängen halv tolv.

Alltså det beror nog mest på vad man pluggar för något. Exakt sådär har jag varit ändra fram tills förra terminen typ. Men då började det mycket mer med räkneövningar och sånt och mindre bara läsa grejer och då är det enklare att plugga länge. Det är OMÖJLIGT att sitta och läsa kurslitteratur 10 timmar om dagen. Räknar man på uppgifter så fastnar man i det på ett annat sätt och då går tiden fort som fan. Pluggade enligt det där tidsschemat förra veckan när jag verkligen behövde det (och då var jag i skolan och gjorde det). Nån dag satt jag på min stol med mina böcker från 13-17 utan rast eller att ens gå upp för tiden bara gick. Men när jag inte behöver plugga så mycket som jag behövde då så brukar jag sitta hemma och då blir det mer raster och mindre gjort, men det är skönare så. Och då blir det också att jag typ tar paus från 17 eller 18 och två timmar framåt och sen pluggar lite till för att få gjort det jag faktiskt skulle få gjort.

edit: Men med några få undantag har jag gått upp 6.30 varje veckodag hela terminen för att plugga!

Redigerat av Overkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle aldrig klara av att plugga något sånt där som leder till ett yrke och där man måste konkurrera hårt med andra och plugga som en idiot bara därför. Det är bara intellektuell stimulans som funkar som motivation för mig, så i ett sånt läge skulle jag bara lägga ner och tänka att äh vafan, det är inte hela världen om man inte lär sig allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle aldrig klara av att plugga något sånt där som leder till ett yrke och där man måste konkurrera hårt med andra och plugga som en idiot bara därför. Det är bara intellektuell stimulans som funkar som motivation för mig, så i ett sånt läge skulle jag bara lägga ner och tänka att äh vafan, det är inte hela världen om man inte lär sig allt.

Nä fy fan vad jag blir utmattad bara jag tänker på alla statsvetare i min klass och deras karriärshets. Studiebesök hit och dit och så har dom "fina" sommar/extrajobb och massa såna grejer man bara inte orkar bry sig om. Och ekonomer är ännu värre. Ekonomerna har typ fotbollsturneringar med revisionsbyråer och alla deras events (vare sig det är inspark eller modevisning) är sponsrade av typiska ekonomföretag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle aldrig klara av att plugga något sånt där som leder till ett yrke och där man måste konkurrera hårt med andra och plugga som en idiot bara därför. Det är bara intellektuell stimulans som funkar som motivation för mig, så i ett sånt läge skulle jag bara lägga ner och tänka att äh vafan, det är inte hela världen om man inte lär sig allt.

Sånt behöver man ju inte göra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...