Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Mycket action, blod och sånt och det. Jag brukar inte se actionfilmer.

Igår var jag dock på ett seminarium om skräck.

Då fick jag bevisat för mig att jag inte skriver skräck heller.

Jag har inga på Ignorera-listan.

Ja den är rätt mycket sådant, men han har gjort många filmer. Och vad gött inte jag i heller:)

Funderar själv på att ge ut en bok med dikter och limmeriks eller vad der heter, har gjort väldigt många. Gör det så ofta jag kan, fast mest på engelska hmm

Min gamla el gitarrs band har börjat oxidera! Det är grönt omkring några och ut på greppbrädan. Koppar fusk? Hmm det har jag aldrig varit med om tidigare, det får allt bli en rengöring nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Supersträngar, är det den som försöker ta sig in i andevärlden?

Hoppas du sov gott. Strängteorin säjer att all materia i grund och botten består av energi, vilket inte är nåt nytt. Det nya är att i grunden är alla partiklar strängar av energi, och hur de vibrerar bestämmer vilka partiklar de bildar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att banden på en elgitarrshals oxiderar så att det blir grönt har jag aldrig varit med om. Undrar om det är lite snyggt.

Limerickar är en slags diktning med rim och oftast med komisk poäng, inte sällan lite vågade. Verserna brukar vara 1-3 och vanligen fem rader vardera där den första, andra och femte raden är längst. Det typiska är att den består av 8 stavelser för rytmikens skull.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att banden på en elgitarrshals oxiderar så att det blir grönt har jag aldrig varit med om. Undrar om det är lite snyggt.

Limerickar är en slags diktning med rim och oftast med komisk poäng, inte sällan lite vågade. Verserna brukar vara 1-3 och vanligen fem rader vardera där den första, andra och femte raden är längst. Det typiska är att den består av 8 stavelser för rytmikens skull.

Aha ok jag har lönn greppbräda så det ser lite konstigt ut. Garanterat bara för att jag hängde den på väggen, och tog bort den ur dens trygga tillvaro i gigbagen.

Då är det nog inte limmerick jag skriver, det jag skriver handlar oftast om kärlek och lite dystrare saker

Här är ett textutdrag ur en

All you had was love to borrow

Now im standin here lonley and drowning in sorrow.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bassot jämte Perrier och Defforges innehöll 133 papegojor och 108 kolibrier men numera körs tre reformator, doctor och professor theologie av dessas ovilja att sända islamisk arkitektur i nivåbrunnens rektangulära överfallsvärn.

Tänkvärt och mångbottnat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bassot jämte Perrier och Defforges innehöll 133 papegojor och 108 kolibrier men numera körs tre reformator, doctor och professor theologie av dessas ovilja att sända islamisk arkitektur i nivåbrunnens rektangulära överfallsvärn.

Tänkvärt och mångbottnat.

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Nejnejnejnejnej.

Varför i helvete låg jag med henne? Fuck. Jag orkar inte med det här.

Ville du bara förtydliga vilken aktivitet det rörde sig om?

Tja, du fick ju ligga i alla fall. Kan tyvärr inte vara till mer hjälp än så då jag befinner mig i rakt motsatt ände av problemskalan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bokmässan i Frankfurt, Frankfurter Buchmesse, är världens största bokmässa och äger rum årligen i oktober. Mässan är i första hand till för folk inom bokbranschen, exempelvis förläggare, tryckare, författare, översättare, bokhandlare och bibliotekarier. Allmänheten har dock tillträde till mässan under två dagar. 2008 visade bokmässan cirka 400 000 olika böcker och de 7 300 utställarna kom från 100 olika länder.

Motsvarande i Göteborg:

1985: 5000 besökare. 2007: 108000 besökare. 2011: 99000 besökare.

Cirka 920 utställare 2011.

Syrebrist.

Link to comment
Dela på andra sajter

Basically valde jag helt fel brud att ligga med denna gången. En tjej jag inte ens tycker om.

EDIT: Jag är mycket väl medveten om vilken asshole det gör till mig, btw.

Då är väl dax att skärpa till sig då da?

...och ligg ännu mer. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Bassot jämte Perrier och Defforges innehöll 133 papegojor och 108 kolibrier men numera körs tre reformator, doctor och professor theologie av dessas ovilja att sända islamisk arkitektur i nivåbrunnens rektangulära överfallsvärn.

Tänkvärt och mångbottnat.

Hur tolkar du det? var en fråga som ställdes till mig strax därpå.

Att Guillaume, Christine och Bénédicte hade märkligt nog totalt 241 fåglar inombords och det presenterades och sändes ut (kanske i radio), men bröts av då tre personer med delvis akademisk bakgrund fick för sig att plädera för att inte vilja ha med ett inslag om islamisk arkitektur i vad de kallar programpunkten Nivåbrunnen som sedan var på tur i sändningen. De var rädda för att ytterligare cementera att denna programpunkt skulle framstå som ett fyrkantigt skydd mot ännu fler åsikter som de inte ville konfrontera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...