Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Om några veckor kommer ju fejjan göra om sidan helt, med sin s.k Timeline.

http://gizmodo.com/5843354/facebook-timeline-review-this-is-the-greatest-thing-facebooks-ever-done

Tankar om det?

Jag har redan bytt till den. ^^ Dock kan inte andra se det, bara jag själv och andra som också valt att byta.

Jag gillar den. Precis som med allt annat Facebook så är det nu mycket lättare att komma åt och för andra att se allt som du skriver. Men varför i hela friden tycker alla att det är ett sånt problem? Man kanske inte ska skrika ut på cybernet att man hatar sin chef och är otrogen med sin flickvän, då kanske det inte vore så farligt. xD

Värre med typ Twitter, där det inte FINNS några säkerhetsinställnigar att sätta och där allt är sökbart i Google.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vet hur det är. Caaaaan you feeeeeel the löööööööve toniiiiiiight? 🥰

☺️

Nja...jag vet inte. Jag pratade med henne häromdagen om oss, och vad vi egentligen vill. Hon har, precis som jag, kommit ut ur ett 2-årigt långt förhållande. Men hon å sin sida vill ta det lugnt ett tag och bara träffas och se vad som händer. Men vill inte vara exklusiv just nu.

Så ja...jag vet inte riktigt. Jag börjar till och med själv tvivla på att det är ett seriöst förhållande jag vill ha, kanske är knulla det enda jag vill just nu. xD

xD

Aja, gött att ha någon att träffa sinsemellan iaf. Man känner sig väldigt ensam annars.

Menar du att du INTE gjorde det? 😮🙁

eehm.. asså.. jo.. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har redan bytt till den. ^^

Varför blir jag inte förvånad. 😛

Jag gillar den. Precis som med allt annat Facebook så är det nu mycket lättare att komma åt och för andra att se allt som du skriver. Men varför i hela friden tycker alla att det är ett sånt problem? Man kanske inte ska skrika ut på cybernet att man hatar sin chef och är otrogen med sin flickvän, då kanske det inte vore så farligt. xD

😆

Ja, jag fattar inte varför folk weinar över att bli uppsagda från jobbet när de säger väldigt olämpliga saker på fejjan. Allt man säger officiellt på nätet är ju som att säga det irl, även om det är på ett socialt community. Det e ju ingen lekplats utan ansvar direkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nice micke, hur fick du den förhands-versionen då?

Hmm...otrogen MED sin flickvän? 😳 Hur tänkte jag där. xD

hahaha. xD

Tänkte inte på det. 😛

Vi säger såhär - jag saknar inte brudar att knulla direkt. xD

Alltid lika fin i mun. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nice micke, hur fick du den förhands-versionen då?

Om man utvecklar appar till Facebook så får man möjligheten att byta till det extra tidigt, för att kunna prova på och kanske göra om sina appar för att passa det.

En annan förändring som Facebook kommer att göra - like-knappen ska göras om. Nu kommer man inte bara kunna "gilla" något, man kan göra alla möjliga olika verb. xD Du kommer kunna "se" på en film, "lyssna" på en låt, osv. Så du kan bygga en app som spelar upp en video, och då kan du säga till Facebook att du "tittar" på "Mickes hemgjorda porrfilm".

Alltid lika fin i mun. :rolleyes:

Ja alltså...jag tycker bara jag är ärlig med mig själv. Men om det ärligt stör dig, så säg till så kan jag tagga ner lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man utvecklar appar till Facebook så får man möjligheten att byta till det extra tidigt, för att kunna prova på och kanske göra om sina appar för att passa det.

En annan förändring som Facebook kommer att göra - like-knappen ska göras om. Nu kommer man inte bara kunna "gilla" något, man kan göra alla möjliga olika verb. xD Du kommer kunna "se" på en film, "lyssna" på en låt, osv. Så du kan bygga en app som spelar upp en video, och då kan du säga till Facebook att du "tittar" på "Mickes hemgjorda porrfilm".

xD

Ja alltså...jag tycker bara jag är ärlig med mig själv. Men om det ärligt stör dig, så säg till så kan jag tagga ner lite.

Alltså, det kanske stör mig lite men du får ju säga vad du vill såklart. Det har ju inte jag att göra med.

Link to comment
Dela på andra sajter

A shell of what things could've been

Tired bones beneath the veil

Of guarded secrets all to frail

Sad to think I never knew

You were searching for the words

For the moment to emerge

Yet the moment never came

You couldn't risk my fragile frame

Link to comment
Dela på andra sajter

Och fan vad du spammar Tickern med vad du lyssnar på för låtar förresten. xD

På fejjan menar du? Men det går ju inte att stoppa eller ta bort skiten ju. 😠😕

edit, okej nu lyckades jag. Sist gick det inte.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har fortfarande inte fattat hur man synkar/osynkar Spotify med det. Kör du Spotify från Facebook, eller i den vanliga playern?

Ja, hur gjorde man nu. xD

Tror jag tryckte play på någons spellista på fejjan (alltså någon annan som synkat det) och då kom det installationsruta typ. Sen hur den personen synkade det från första början vet jag ju inte. 😛

Så man kan ju playa en låt på fejjan så startas den på spottan, så det e ju ändå typ som att länka en låt.

MEMPHEDIT fast man kan ändå pausa och så i fejjan så e ju lite annorlunda. Som en extern mediaplayer.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, hur gjorde man nu. xD

Tror jag tryckte play på någons spellista på fejjan (alltså någon annan som synkat det) och då kom det installationsruta typ. Sen hur den personen synkade det från första början vet jag ju inte. 😛

Så man kan ju playa en låt på fejjan så startas den på spottan, så det e ju ändå typ som att länka en låt.

Okej. xD

Link to comment
Dela på andra sajter

Snart kan man säkert få pimpa sin profil också. Klottra ner dom med gif-bilder av pumpande hjärtan och blinkande stjärnor, björnar osv.

typ

🥰

Nu ska jag strax in till stan och träffa mitt ex. Vi ska prata för första gången sen vi gjorde slut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, hoppas det går bra.

***

En kompis har både sin farmor och gammelfarmor (och mamma) vid livet, och nu har hans bror fått en son så det är fem generationer som lever samtidigt. 🤪 Såg nyss ett kort på fejjan me alla fem.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Timeline verkar dåligt. Kan man inte få glömma det som vart lite grann. Iaf låta det vara svårtillgängligt.

Mm. När jag tänker efter så gillar jag inte heller idén. Mest för att jag vill glömma det som varit, har inte mycket goda minnen från förr. Förhoppningsvis kan man slippa använda det öht.

Välkommen tillbaka btw.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...