Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

Ja, att läsa om hur andra människor har det i andra kulturer är alltid berikande. Allra helst skulle man ha råd att resa till jordens alla hörn och se själv. Det lär finnas en hel del mytologi inom Aztekkulturen och det lär ha funnits en hel del ufo-observationer även där.

Och det lär ha funnits en hel del ufo-observationer även här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror det är flera som önskat ha en mer personlig gitarr - custom, målat motiv, hemmabyggt, specialbeställd eller något sådant. Om pengar någon gång så har jag funderat på att beställa en Warmoth. CHAE var inne på att köpa en byggsats.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Tror det är flera som önskat ha en mer personlig gitarr - custom, målat motiv, hemmabyggt, specialbeställd eller något sådant. Om pengar någon gång så har jag funderat på att beställa en Warmoth. CHAE var inne på att köpa en byggsats.

Det enda som betyder nåt med en gitarr är att den låter bra. Har tyvärr aldrig upplevt det själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror det är flera som önskat ha en mer personlig gitarr - custom, målat motiv, hemmabyggt, specialbeställd eller något sådant. Om pengar någon gång så har jag funderat på att beställa en Warmoth. CHAE var inne på att köpa en byggsats.

Stämmer, men jag har lämnat den idén nu. Tar och bygger en gitarr utifrån den gamla istället. måste bara ta och bestämma mig om det ska vara SSS, HSS eller SSH 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror det är flera som önskat ha en mer personlig gitarr - custom, målat motiv, hemmabyggt, specialbeställd eller något sådant. Om pengar någon gång så har jag funderat på att beställa en Warmoth. CHAE var inne på att köpa en byggsats.

Ja det är klart, warmoth är så dyra bara. Nu vet jag dock inte vad en byggsats kostar från dom. Men halsar och kroppar kostar en hel del från dom, men det är bra saker. Men 1050kr är inte så farligt för en gitarr, som faktiskt sticker ut från mängden och är av bra kvalite. Jag sätter på mina egna sin pickups på den, så den får mitt sound, Så blir det kanon 🙂

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår debatt ibland, fast han är den hemlighetsfullaste på forum. Undrar varför han är sån?

Du undrar mycket, jag undrar ingenting, det är skillnaden mellan oss. Dessutom är du rätt ensam om att tycka att jag är hemlighetsfull numera. Att du förstår mig ibland var ju hugnesamt.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

För många verkar det vara viktigare var den kommer ifrån.

Normalt sett så har det betydelse eftersom de då låter bra.

Men sedan kan det säkert finnas uppstickare var som helst ifrån

som också låter bra. Kanske Henbers exempel här är ett sådant.

I Spanien t.ex. så har man en lång tradition av att bygga spanska

gitarrer. De flesta från det landet låter faktiskt bra.

Stämmer, men jag har lämnat den idén nu. Tar och bygger en gitarr utifrån den gamla istället. måste bara ta och bestämma mig om det ska vara SSS, HSS eller SSH 😛

SHS?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du undrar mycket, jag undrar ingenting, det är skillnaden mellan oss. Dessutom är du rätt ensam om att tycka att jag är hemlighetsfull numera. Att du förstår mig ibland var ju hugnesamt.

🙂

Nä, jag är definitivt inte ensam om att tycka att du är hemlighetsfull. Och detta, du undrar mycket, jag undrar ingenting. Är du verkligen inte ett dugg nyfiken?

Link to comment
Dela på andra sajter

Normalt sett så har det betydelse eftersom de då låter bra.

Men sedan kan det säkert finnas uppstickare var som helst ifrån

som också låter bra. Kanske Henbers exempel här är ett sådant.

I Spanien t.ex. så har man en lång tradition av att bygga spanska

gitarrer. De flesta från det landet låter faktiskt bra.

SHS?

Hej här har du länken till deras ebay store så kan du ju se vilka gitarrer och dylikt som ligger ute

http://www.ebay.com/sch/inlaidartist/m.html?_trksid=p4340.l2562

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

dsc0325m.jpg

kolla in denna les paul 🙂

WTF! 😮😆 Den ser ut som någon gick loss med mosaikerna och inte kunde hejda sig. "Bara EN till" liksom.

Men den kanske låter bra och är snabbspelad vad vet jag 😕 Personligen tycker jag att den ser ut som en överjävlig feberdröm 🙂

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...