Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

Ja, och han bor alldeles i närheten här också...

Men varför skulle jag vara kvar på förra stället - som jag varit kund hos sedan 1979 - när de tar 4500 kr för kontaktlinserna per år och man kan köpa dem för halva priset i Frölundaoptikern plus att använda Lensway t.ex. Jag har köpt kontaktlinser för 128000 kr.

En ansenlig summa. Jag har inte lagt ut en krona på kontaktlinser. Har prima syn. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Killis, vad betalar du i månan för telefon inklusive abonnemang och i runda slängar samtal och sms?

269:- inkl gratis sms, fri surf, telefon, gratis samtal till telia. Inte många kronor över det jag betalar sen, för alla kompisar har telia och även mina föräldrar.

Link to comment
Dela på andra sajter

269:- inkl gratis sms, fri surf, telefon, gratis samtal till telia. Inte många kronor över det jag betalar sen, för alla kompisar har telia och även mina föräldrar.

Shit, låter rätt mycket. Men då är det telefonavbetalning som tar rätt stor del va? Funderar på om jag ska köpa en ny telefon eller köra på ett avbetalningserbjudande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Shit, låter rätt mycket. Men då är det telefonavbetalning som tar rätt stor del va? Funderar på om jag ska köpa en ny telefon eller köra på ett avbetalningserbjudande.

Faktiskt billigare än att köpa kontant! Kontant kostade det när jag köpte lika mycket som hela min totalkostnad för två år är. Minsta totalkostnad är typ 6500 och det är ju det man får betala för en iphone (mellan tumme och pekfingret). Abonnemanget kostar 49 kr/mån, dvs cirka 1200 för två år. Alltså är det 5300 som är extrakostnad. Fri surf kostar 49 kr/mån så ska man ha det så får telefonen kostar max cirka 4000 för att det ska vara lönt (givet att man vill ha surf då). Och eftersom jag behövde ny ipod också så skulle jag behöva köpa en sån för säg 2000 kr (ingen aning vad dom kostar). Då, för att det inte ska bli dyrare än det jag valde, så skulle telefonen kosta max 2000 (3200 typ utan surf). Så jag tyckte det kändes rätt värt ändå. Men det är ju för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och om vi nu skall återgå till det normala. Så köpte jag en custom stratocaster (inte fender) som är custom målad. Gitarren består av al kropp med flame maple top. Och på den toppen är det målat aztekisk(eller vad det heter) tema med lite ufos osv. Halsen består av lönn och med rosewood fingerboard. 22 frets av nysilver. All mekanik som bridge och stämskruvar är från wilkinsson och pickupsen är från g&b eller g&s Det är den snyggaste gitarren jag personligen sett, tyvärr kan jag inte ladda upp bilder här varför vet jag inte. Hur gör ni för att ladda upp bilder?

Gitarren är handgjord på ett ställe i vietnam( samma ställe som gör vgs , spear och en massa andra märken. Och det finns bara denna.

Jag betalade 1050kr för den inklusive frakT

Aztekerna? Indianer i Mexico. Jag känner inte till några vietnamesiska märken.

Det var billigt iaf. Den är snygg, men låter den bra?

Jag vet inte hur man laddar upp egna bilder, men de måste väl finnas på någon webbsida, först tror jag i så fall. Att ladda upp andras bilder går ju.

1) Det är bara att leta upp bilden på någon webbsida på Internet som man vill visa här.

Det gör man exemplevis genom att söka i Google under Bilder genom att skriva in exempelvis "Vietnam Custom Stratocaster" i Googles sökfält under Enkel sökning. Upp kommer då bilderna att välja på.

2) Sedan för man markören på bilden man vill visa här. Då kommer den att synas lite större.

3) Sedan högerklickar man på bilden en gång så man får upp en meny.

4) Bland alternativen väljer man "Egenskaper" som man pekplatteklickar eller högerklickar på.

5) Då kommer det upp en ny informationsruta om bilden och dess plats på Nätet.

6) Man håller då nere vänster knapp och markerar texten under Adress (URL) genom att dra markören där så man får med allting, så att allt markeras. Observera att man här måste hålla nere vänsterknappen precis hela tiden!

7) När man väl gjort detta så högerklickar man på den markerade texten.

8) Då kommer det upp en ny meny och där väljer man Kopiera som man klickar på.

9) Sedan stänger man ned det fönstret helt (om man vill) och återvänder till forumets ruta. Har man inte forumets fönster öppet måste man först högerklicka i verksamhetsfältet längst ned på skärmen, välja forumet genom att helt enkelt föra markören dit, och högerklicka där då och sedan markera Återställ. Då kommer forumrutan att synas igen.

10) I forumet så tar man sig till rutan där man vill skriva in sin text och där väljer man ikonen "Visa bild" som återfinns ovanför textrutan genom att hålla markören på den ikonen helt enkelt.

11) Sedan klickar man t.ex på sin pekplatta för att öppna upp en minimeny därifrån.

12) Man tar då (oftast) först bort det som står i översta raden där. Det sker genom att man klickar på BackSpace-tangenten några gånger.

13) Sedan håller man markören där på raden där man vill lägga in bildens information.

14) Man högerklickar sedan i just det läget och det kommer upp en ny meny med valalternativ.

15) Man väljer då Klistra in genom att klicka på det.

16) Nu ska bildens adress visas på den översta raden i minimenyn.

17) Nu väljer man Visa bild genom att klicka på det.

18) Vill det sig väl nu så visas bilden.

19) Vill det sig illa så kommer man aldrig dit utan det står då i en varningsruta att bildens format är fel. Bilder som slutar med .jpg brukar gå att få in. Kanske kan det finnas en sådan alternativ jpg-bild bland alla bilderna man sökt på i google Bilder då. Bilder som slutar med jpg?yehe6863njhbgeieh. fungerar inte.

Så enkelt går det till i korta drag.

🙂

Redigerat av debatt
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Faktiskt billigare än att köpa kontant! Kontant kostade det när jag köpte lika mycket som hela min totalkostnad för två år är. Minsta totalkostnad är typ 6500 och det är ju det man får betala för en iphone (mellan tumme och pekfingret). Abonnemanget kostar 49 kr/mån, dvs cirka 1200 för två år. Alltså är det 5300 som är extrakostnad. Fri surf kostar 49 kr/mån så ska man ha det så får telefonen kostar max cirka 4000 för att det ska vara lönt (givet att man vill ha surf då). Och eftersom jag behövde ny ipod också så skulle jag behöva köpa en sån för säg 2000 kr (ingen aning vad dom kostar). Då, för att det inte ska bli dyrare än det jag valde, så skulle telefonen kosta max 2000 (3200 typ utan surf). Så jag tyckte det kändes rätt värt ändå. Men det är ju för mig.

Okej! I mitt fall så är det inte aktuellt med någon Iphone, och ser en HTC här som ser okej ut för strax under 3000. Så då lär det löna sig att köpa ny.

Link to comment
Dela på andra sajter

Många säger att jag borde bli lärare.

Jag är inte en utav dem 😑

Min favoritdel är bröstvårtorna.

Som med allt annat typ.

Den som inte gillar bröstvårtor kan suga min kuk!

QJjVG.gif

😆

Den där är det signaturvarning på ☺️

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Aztekerna? Indianer i Mexico. Jag känner inte till några vietnamesiska märken.

Det var billigt iaf. Den är snygg, men låter den bra?

Jag vet inte hur man laddar upp egna bilder, men de måste väl finnas på någon webbsida, först tror jag i så fall. Att ladda upp andras bilder går ju.

1) Det är bara att leta upp bilden på någon webbsida på Internet som man vill visa här.

Det gör man exemplevis genom att söka i Google under Bilder genom att skriva in exempelvis "Vietnam Custom Stratocaster" i Googles sökfält under Enkel sökning. Upp kommer då bilderna att välja på.

2) Sedan för man markören på bilden man vill visa här. Då kommer den att synas lite större.

3) Sedan högerklickar man på bilden en gång så man får upp en meny.

4) Bland alternativen väljer man "Egenskaper" som man pekplatteklickar eller högerklickar på.

5) Då kommer det upp en ny informationsruta om bilden och dess plats på Nätet.

6) Man håller då nere vänster knapp och markerar texten under Adress (URL) genom att dra markören där så man får med allting, så att allt markeras. Observera att man här måste hålla nere vänsterknappen precis hela tiden!

7) När man väl gjort detta så högerklickar man på den markerade texten.

8) Då kommer det upp en ny meny och där väljer man Kopiera som man klickar på.

9) Sedan stänger man ned det fönstret helt (om man vill) och återvänder till forumets ruta. Har man inte forumets fönster öppet måste man först högerklicka i verksamhetsfältet längst ned på skärmen, välja forumet genom att helt enkelt föra markören dit, och högerklicka där då och sedan markera Återställ. Då kommer forumrutan att synas igen.

10) I forumet så tar man sig till rutan där man vill skriva in sin text och där väljer man ikonen "Visa bild" som återfinns ovanför textrutan genom att hålla markören på den ikonen helt enkelt.

11) Sedan klickar man t.ex på sin pekplatta för att öppna upp en minimeny därifrån.

12) Man tar då (oftast) först bort det som står i översta raden där. Det sker genom att man klickar på BackSpace-tangenten några gånger.

13) Sedan håller man markören där på raden där man vill lägga in bildens information.

14) Man högerklickar sedan i just det läget och det kommer upp en ny meny med valalternativ.

15) Man väljer då Klistra in genom att klicka på det.

16) Nu ska bildens adress visas på den översta raden i minimenyn.

17) Nu väljer man Visa bild genom att klicka på det.

18) Vill det sig väl nu så visas bilden.

19) Vill det sig illa så kommer man aldrig dit utan det står då i en varningsruta att bildens format är fel. Bilder som slutar med .jpg brukar gå att få in. Kanske kan det finnas en sådan alternativ jpg-bild bland alla bilderna man sökt på i google Bilder då. Bilder som slutar med jpg?yehe6863njhbgeieh. fungerar inte.

Så enkelt går det till i korta drag.

🙂

tusen tack för denna beskrivning hur man skall gå tillväga. Temat på gitarren är ufo osv men det får mig att tänka lite på aztek trots att där inte är någon indian med på själva målningen.

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

tusen tack för denna beskrivning hur man skall gå tillväga. Temat på gitarren är ufo osv men det får mig att tänka lite på aztek trots att där inte är någon indian med på själva målningen.

mvh

Ja, att läsa om hur andra människor har det i andra kulturer är alltid berikande. Allra helst skulle man ha råd att resa till jordens alla hörn och se själv. Det lär finnas en hel del mytologi inom Aztekkulturen och det lär ha funnits en hel del ufo-observationer även där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...