Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

Jag skrev väl bara att jag trodde att SD skulle komma att öka sin andel i riksdagen tids nog. Det grundar jag

på de undersökningar vi genomfört på SIFO och presenterat för allmänheten nationellt och internationellt. Det

räckte ju med de tusentals telefonintervjuer över hela landet som jag genomförde där, för att fatta att det enligt vissa var så att t.o.m. SD var ett för mesigt parti. I skolan härintill har jag för mig att SD fick cirka 30% av rösterna inför Riksdagsvalet. SD är ingen udda företeelse. Sedan att jag själv inte röstade på dem är en annan sak. Men man kan inte blunda för faktum.

Hej

Det var inte det jag syftade på, jag syftade på det du skrev att du inte sett att jag skrivit något rasistiskt. För det är ju sant jag har inte skrivit något sådant skit.

Om sd kommer att öka har jag ingen aning om. Jag såg dock på uppdrag granskning för ett tag sedan som handlade om backa och vilka problem dom har med laglöshet osv och där var en gammal tant som skulle rösta på sd

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken konstig grej som hände nyss!

En person gick in i uppgången med ett brev till mig utan mitt namn på, la det i brevlådan och inget brev eller post i någon annan brevlåda. Sedan sprang han iväg.

När jag öppnade var det reklam - för glasögon.

Han såg inte ut som en brevbärare heller ska tilläggas. Han kan ju knappast ha gått 5 km från den glasögonaffären för att ge mig det erbjudandet. Jag är inte ens kund där.

😳

Mycket märkligt. Glasögonaffären kanske anser att du behöver glasögon. M a o någon sorts aggressiv marknadsföring av typen "Kan du läsa det här) Inte? Då behöver du glasögon. Ring oss på 031-923 88 59 så bokar vi ett möte fortare än kvickt!"

Dog alla?

Nej det tror jag inte. Jag har visserligen varit och duschat men jag drunknade aldrig 🙂

Hej Dingis!

Du satte den där tentan antar jag? 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det var inte det jag syftade på, jag syftade på det du skrev att du inte sett att jag skrivit något rasistiskt. För det är ju sant jag har inte skrivit något sådant skit.

Om sd kommer att öka har jag ingen aning om.

Jag var precis som Dingbats inte inne på forumet och denna Längstatråd på en timme, så det är mycket jag inte har läst, fortfarande. Jag såg på Superstars bl.a.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att Henber röstade på SD.

Sen kom jag på först IDAG att om man stavar gymnazium med z blir det sjukt mycket roligare, gäller även gymnazist.

Häpp! ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Där har du helt fel, jag tror du har väldigt mycket egna fördommar. Förresten är du moderator på flashback?

Klart jag har fördomar. SD var en vågad gissning. Nej, jag skulle aldrig orka moderera där, alldeles för mycket som händer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket märkligt. Glasögonaffären kanske anser att du behöver glasögon. M a o någon sorts aggressiv marknadsföring

Ja, men varför bara lägga ett brev i just min brevlåda och inte i någon annans? Vi är väl 14 hushåll här. Det enda jag kan tänka mig det är att det var min gamla optiker eller ett bud från honom - jag såg honom bara bakifrån som flyktigast snedda över gatan. Han vet var jag bor och att jag har glasögon och att det borde vara dags för en ny kontroll. Jag var kund där aslänge, men de blev/var för dyra. Han kanske driver denna

lågpriskedja nu också? Eller bara den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, men varför bara lägga ett brev i just min brevlåda och inte i någon annans? Vi är väl 14 hushåll här. Det enda jag kan tänka mig det är att det var min gamla optiker eller ett bud från honom - jag såg honom bara bakifrån som flyktigast snedda över gatan. Han vet var jag bor och att jag har glasögon och att det borde vara dags för en ny kontroll. Jag var kund där aslänge, men de blev/var för dyra. Han kanske driver denna

lågpriskedja nu också? Eller bara den.

Shit! 😮 De är dig på spåren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och om vi nu skall återgå till det normala. Så köpte jag en custom stratocaster (inte fender) som är custom målad. Gitarren består av al kropp med flame maple top. Och på den toppen är det målat aztekisk(eller vad det heter) tema med lite ufos osv. Halsen består av lönn och med rosewood fingerboard. 22 frets av nysilver. All mekanik som bridge och stämskruvar är från wilkinsson och pickupsen är från g&b eller g&s Det är den snyggaste gitarren jag personligen sett, tyvärr kan jag inte ladda upp bilder här varför vet jag inte. Hur gör ni för att ladda upp bilder?

Gitarren är handgjord på ett ställe i vietnam( samma ställe som gör vgs , spear och en massa andra märken. Och det finns bara denna.

Jag betalade 1050kr för den inklusive frakT

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart jag har fördomar. SD var en vågad gissning. Nej, jag skulle aldrig orka moderera där, alldeles för mycket som händer.

De som är moderatorer på Flashback verkar vara väldigt ointelligenta. Jag var inne där litegrann för två år sedan, men det var ständigt ett lugn i helvete att försöka få vara kvar där utan att bli portad hela tiden. Vanligaste orsakerna var att jag la in en av deras smileygubbar i samband med ett meddelande. Helt sjukt, för så gjorde ju de flesta. Irrelevant hette det då i ett personligt meddelande och tillsägelse varenda gång. Alternativt så blev jag ofta avstängd i en hel månad för att jag ifrågasatte moderatorns justering av min text. De förstod inte hälften av vad jag skrev. Fick intrycket av att på Flashback så var man tvungen att skriva precis exakt rakt på som om man skulle ge någon en teknisk manual hur man sätter ihop en pryl, typ. Inget utrymme för kreativt tänkande med visioner öht. Öken!

Link to comment
Dela på andra sajter

De som är moderatorer på Flashback verkar vara väldigt ointelligenta. Jag var inne där litegrann för två år sedan, men det var ständigt ett lugn i helvete att försöka få vara kvar där utan att bli portad hela tiden. Vanligaste orsakerna var att jag la in en av deras smileygubbar i samband med ett meddelande. Helt sjukt, för så gjorde ju de flesta. Irrelevant hette det då i ett personligt meddelande och tillsägelse varenda gång. Alternativt så blev jag ofta avstängd i en hel månad för att jag ifrågasatte moderatorns justering av min text. De förstod inte hälften av vad jag skrev. Fick intrycket av att på Flashback så var man tvungen att skriva precis exakt rakt på som om man skulle ge någon en teknisk manual hur man sätter ihop en pryl, typ. Inget utrymme för kreativt tänkande med visioner öht. Öken!

Ja du. Jag kan ju bara tala utifrån egen erfarenhet, och då finns det ganska gott om marginal för idioti och alternativ formuleringskonst. Men du brukar ju av någon anledning råka ut för de underligaste saker...

"lugn i helvete" 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är fullt möjligt att han startat firma och vill ha kvar dig som kund debatt.

Shit! 😮 De är dig på spåren.

Ja, och han bor alldeles i närheten här också...

Men varför skulle jag vara kvar på förra stället - som jag varit kund hos sedan 1979 - när de tar 4500 kr för kontaktlinserna per år och man kan köpa dem för halva priset i Frölundaoptikern plus att använda Lensway t.ex. Jag har köpt kontaktlinser för 128000 kr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...