Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

🥰 Så jävla bra!

Den där signaturmodellen; är det en LP med Bigsby?

Fick för mig att den var i guld och utan.

Det finns en i svart med svaj.

12 papp.

Dyrt, men ändå 40% billigare än vanliga Std-modellerna.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

be90cb22-1b5c-48e3-afc8-8ffa88ab17c0.jpg

Är det bara jag som fel eller är inte två av potarna utbytta? 😳

Jepp. Det är tydligen Joe Bonamassa som designat.

Dessutom är det inte brunt trä runtom, eller guldfärg (bäggedera finns i olika modeller),

utan kolsvart - vilket också blir snyggt mot det guldfärgade. Jag gillar att jag slipper

den där skarven jag A L L T I D tjatar om och som jag stör mig på, på fronten rakt upp och

ned, i och med att den är heltäckt målad. Men fram för allt så är det två olika humbuckers

på denna gitarren, en 82a och en 83a, tror jag de heter. På Std är det väl två likadana?

7-8 utborrade runda hål i kroppen nedtill på baksidan också, men den lär ändå vara rätt tung.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp. Det är tydligen Joe Bonamassa som designat.

Dessutom är det inte brunt trä runtom, eller guldfärg (bäggedera finns i olika modeller),

utan kolsvart - vilket också blri snyggt mot det guldfärgade. Jag gillar att jag slipper

den sär skarven jag A L L T I D tjatar om och som jag stör mig på, på fronten rakt upp och

ned, i och med att den är heltäckt målad. Men fram för allt så är det två olika humbuckers

på denna gitarren, en 82a och en 83a, tror jag de heter. På Std är det väl två likadana?

7-8 utborrade runda hål i kroppen nedtill på baksidan också, men den lär ändå vara rätt tung.

Sweeeet!

Jepp, på Std-modellerna är det bara en sort.

Mm, det där med vikten är en anledning till att jag inte fixar att spela på LP:n några längre stunder inte ens sittande 🙁 Bråzzan favoriserar ju LP iofs men så är ju hans rygg inte lika paj so min 😆

edith: jag ser fan inte men är det inte bindningar på JB-signturLP:n?

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Sweeeet!

Jepp, på Std-modellerna är det bara en sort.

Mm, det där med vikten är en anledning till att jag inte fixar att spela på LP:n några längre stunder inte ens sittande 🙁 Bråzzan favoriserar ju LP iofs men så är ju hans rygg inte lika paj so min 😆

Seriöst.... även om jag ska börja träna upp ryggmusklerna igen nu...

Jag har en vansklig rygg med tre diskbråck, varav två just nu aktiva tycks det som.

Kanske skulle jag satsa på den lättaste LP-modellen då om jag tids nog trots allt skaffar en LP???

Det lär finnas en tunnare LP som väger klart mindre. Undrar om det är Honey Burst Faded... *funderar*

Link to comment
Dela på andra sajter

Seriöst.... även om jag ska börja träna upp ryggmusklerna igen nu...

Jag har en vansklig rygg med tre diskbråck, varav två just nu aktiva tycks det som.

Kanske skulle jag satsa på den lättaste LP-modellen då om jag tids nog trots allt skaffar en LP???

Det lär finnas en tunnare LP som väger klart mindre. Undrar om det är Honey Burst Faded... *funderar*

Mmm jag har också en rygg som går åt helvete i bland.

Många menar ju att alla "faded"-versioner i Gibsons produktlinje ska vara sämre (= sämre pick-ups, "mesigare" klang etc) men jag vet inte... 😕 Jag provade iofs en SG ("faded") och den lät ju helt okej. Iofs: den kändes skum. Jag upplevde inte att halsen är lika snabb men ljudet var det då inget fel på.

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.youtube.com/watch?v=xiw1XAb8G9A&feature=player_detailpage

"Hans" signaturgitarr! 😮

edith: såg fel. Lyssnade för mycket på musiken 😆

edith #2: NEJ 😠 Det är "signatur"modellen!!!

Bygger den mer på Studio-modellen än Standard-modellen??

Men nog ser det ut som bindings. Vad är det för mekanik tro?

Prismässigt ligger den ju på Studiomodellens nivå, konstigt nog.

Förr (10 år sedan) var ju alltid signature-modellerna t.o.m.

dyrare än Standard.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bygger den mer på Studio-modellen än Standard-modellen??

Men nog ser det ut som bindings. Vad är det för mekanik tro?

Prismässigt ligger den ju på Studiomodellens nivå, konstigt nog.

Förr (10 år sedan) var ju alltid signature-modellerna t.o.m.

dyrare än Standard.

Vet inte 😕

Bonamassa-LP

LP Studio specs

Standard-LP specs

Jag tror ju också att de smäller på ett par extra tusen på caset + "äkthetsbeviset" när det kommer till signaturmodeller.

För mycket text att quota 😏

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Firebird V är lite ball tycker jag. Spelar inte så bra iofs 🙁 men gillar formen

fb5.jpg

Spelar inte så bra på just den eller spelar inte så bra öht eller just den gitarren spelar/låter inte så bra?

Tänker på ZZ Top och Atomic Swing samt Slade när jag ser formen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...