Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Jo tack, bara bra. Är gräsänkling fram till på söndag (tjejen är på Bokmässan och jobbar). Har fortfarande semester såatteeeeh... Äsch, jag börjar bli tämligen uttråkad nu. Du har förmodligen redan sett det men jag har skickat EP:n till Yllet nu 🙂 så nu är det bara att vänta på vad han tycker. Eventuellt får jag väl förändra någonting men jag hoppas verkligen att jag slipper.

Nice. 😄 Yllet e skicklig! Lyssnade mycket på hans grejer förr i tiden när jag hängde på Kontrollrummet. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nice. 😄 Yllet e skicklig! Lyssnade mycket på hans grejer förr i tiden när jag hängde på Kontrollrummet. 😱

Jäääh. Jag vet, lyssnade på hans tidigare grejer och vart övertygad om att han kan fixa det här också. Deras senaste är jävligt bra 🥰

xD

Ha! Jag klarade det 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan va spårvagnarna e kassa här i Gbg. Sist var ju krocken utanför min lägenhet och senast igår var det TVÅ olika spårvagnsolyckor. 😛 En lastbil som körde ihop me en vagn så den spårade ur och en annan som krockade me en bil.

Och häromdagen var det strömavbrott i ledningar. xD

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan va spårvagnarna e kassa här i Gbg. Sist var ju krocken utanför min lägenhet och senast igår var det TVÅ olika spårvagnsolyckor. 😛 En lastbil som körde ihop me en vagn så den spårade ur och en annan som krockade me en bil.

Och häromdagen var det strömavbrott i ledningar. xD

Ta Paddan till jobbet då'rå om det är så jävla segt! 😠😛

edith: orkade inte leta upp Rocky-stripen 😛

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Fan va spårvagnarna e kassa här i Gbg. Sist var ju krocken utanför min lägenhet och senast igår var det TVÅ olika spårvagnsolyckor. 😛 En lastbil som körde ihop me en vagn så den spårade ur och en annan som krockade me en bil.

Och häromdagen var det strömavbrott i ledningar. xD

Det är för att en del av de som nyrekryteras är f.d. interner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer du ihåg vilken novell det var? Språket är konstigt. Överanvändningen av ord ("onämbar" "cyklopisk" etc) är också trist i längden. Det är roligare att läsa den på engelska; yankee-dialekten. Men i vilket fall så tycker jag fortfarande att du inte borde ta någon novellsamling utan ett "fristående" verk (typ någon av dem jag nämnde förut).

Mm, jag gillar Poe som fan! Det jag menade var att har man läst Poe så är HPL inte långt i från att läsa. Poe var HPLs favorit.

Nej, men det var den första i en svart rätt tjock samling. Jag gjorde ett par försök faktiskt.

Sedan hade jag en del andra böcker som fick prioriteras, så den hann jag inte med alls innan

det var dags att lämna tillbaka dem till biblioteket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är för att en del av de som nyrekryteras är f.d. interner.

Men de har ju spårat ur lååångt tidigare 😳

Hur fan tar man en iPad som transportmedel!? 🤪

Man kan surfa över Göta älv om man vill...

Har du fradga eller?

Nästintill men jag klarade det 🙂

HEJ PAZO! 😄

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, men det var den första i en svart rätt tjock samling. Jag gjorde ett par försök faktiskt. Sedan hade jag en del andra böcker som fick prioriteras, så den hann jag inte med alls innan det var dags att lämna tillbaka dem till biblioteket.

Var det bara tips som gjorde att du började läsa eller...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det bara tips som gjorde att du började läsa eller...?

När det gäller HP Lovecraft tror jag att jag läste om någon som hade honom som favoritförfattare. Det kan ha varit S King. Det gjorde mig intresserad. Ofta läser jag böcker som fått något slags pris, för att utröna varför.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var nere för att hämta tvätten förut och då var det något mycket märkligt. Någon hade startat om torkaggregatet! Det är inte första gången det händer heller. Hade ju inte räknat med att det skulle stå och vara på kl 23.10... Det ska ju vara avstängt kl 21.

Link to comment
Dela på andra sajter

När det gäller HP Lovecraft tror jag att jag läste om någon som hade honom som favoritförfattare. Det kan ha varit S King. Det gjorde mig intresserad. Ofta läser jag böcker som fått något slags pris, för att utröna varför.

Aha! Kul. Jo, King har HPL som favorit. Han lånar friskt därifrån 🙂 (Graveyard Shift m fl). Någonting HPL förmodligen skulle vara helt okej med eftersom att han sa till sina samtida kollegor "kör på grabbar!" (fritt citerat 😆 ) och lånade ut hela mythosen, fritt att vem som helst att använda.

edith: HPL fick aldrig något pris 🙁 Fast iofs; döper man ett katt till "Niggerman" (the Rats in the Wall) så kanske man får skylla sig själv. Å andra sidan: HPLs rasism går ju inte att undvika; den finns överallt i hans noveller. Trots detta faktum gifte han sig med en judinna 😳😆 )

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Mmm.. Ganska fin. Gillar iofs sunburst på LP's just. Du har inget emot worn-looken?

Det beror på, var den jag länkade till en worn-modell? Hyfsat att priserna är överkomliga på vissa modeller.

Joe Bonamassa har annars gjort en signature-modell som är rätt fräck. Fått 4:or i allt i betyg, utom på prisvärdhet där det blev en 5:a. Den kostar 12 papp med väska. Här är han som 12-åring. Börjar en minut in.

Link to comment
Dela på andra sajter

WAZZUP?? ...som man brukar säga.

Jag ska koka te. 😑

Det beror på, var den jag länkade till en worn-modell? Hyfsat att priserna är överkomliga på vissa modeller.

Joe Bonamassa har annars gjort en signature-modell som är rätt fräck. Fått 4:or i allt i betyg, utom på prisvärdhet där det blev en 5:a. Den kostar 12 papp med väska. Här är han som 12-åring. Börjar en minut in.

ÅH!!

Joe Bonamassa är en av mina favoritgitarrister. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror på, var den jag länkade till en worn-modell? Hyfsat att priserna är överkomliga på vissa modeller.

Joe Bonamassa har annars gjort en signature-modell som är rätt fräck. Fått 4:or i allt i betyg, utom på prisvärdhet där det blev en 5:a. Den kostar 12 papp med väska. Här är han som 12-åring. Börjar en minut in.

Coolt! Ja Bonamssa är helt klart grym!

WAZZUP?? ...som man brukar säga.

Jag ska koka te. 😑

ÅH!!

Joe Bonamassa är en av mina favoritgitarrister. 😱

Hepp! jag tänkte på dig förut när jag var och handlade mjölk. Jag stod och nöp lite i hallonteet och då kom jag att tänka på dig 🥰😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nyligen upptäckt Joe Bonamassa. Lyssnar just nu på spår från Dust Bowl från 2010.

🥰 Så jävla bra!

Den där signaturmodellen; är det en LP med Bigsby?

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...